C20xe Starten op een motorbok?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe Starten op een motorbok?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17758576
    Dennisman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2008

      Ik wil nu eigenlijk nog wel de olie druksensor aan sluiten op een lampje weet iemand hoe dit moet of kan?

      #17758577
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Simpel, het is een schakelaar naar massa, dus gewoon een lampje op de + en de andere draad op de sensor…

        #17758578
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          De krukas sensor is trouwens het zelfde van de 20NE inderdaad.
          http://www.auto-essentials.co.uk/ecomm/catalog/crankshaft-position-sensor-for-saab-vauxhall-90451441-p-2731.html

          Die dingen kosten nieuw ook niet al te veel, dus zou er uiteindelijk wel een nieuwe op zetten.

          Het brandstof pomp relais hoort regelmatig te klikken, dit wordt door de ECU aangestuurd, niet direct door de krukas sensor. Er hangen meer voorwaarden aan vast, zoals de luchtmassa, gasklep positie, emissie en uiteraard ook toerental. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet alles van weet hoor, maar doe mijn best…

          #17758579
          Dennisman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2008

            Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?

            Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.
            Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?

            #17758580
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?

              Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)

              #17758581
              max
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Heb je wel oliedruk?

                #17758582
                Sebbe GSI
                  Lid sinds:
                  26 July 2008

                  Kan lang duren hoor voordat die echt stopt met tiken mijne dee er 30 mins over of zo had lange tijd stil gestaan.

                  Groeten bas

                  #17758583
                  Dennisman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 February 2008

                    [rquote=1868114&tid=136872&author=Vinci]Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?

                    Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)[/rquote]
                    Ik heb ze wel wat schoon gemaakt maar niet een dag laten weken in de diesel,was miss wel beter geweest.

                    Olie druk is wel direct aanwezig dat is wel goed.

                    Maar is een compressie van 16 bar wel goed? de motor loopt er verder wel goed mee en reageert ook goed op gas geven.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.