Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe Starten op een motorbok?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 12:10 #17758576
Ik wil nu eigenlijk nog wel de olie druksensor aan sluiten op een lampje weet iemand hoe dit moet of kan?
12 december 2010 om 20:42 #17758577Simpel, het is een schakelaar naar massa, dus gewoon een lampje op de + en de andere draad op de sensor…
12 december 2010 om 20:51 #17758578De krukas sensor is trouwens het zelfde van de 20NE inderdaad.
http://www.auto-essentials.co.uk/ecomm/catalog/crankshaft-position-sensor-for-saab-vauxhall-90451441-p-2731.htmlDie dingen kosten nieuw ook niet al te veel, dus zou er uiteindelijk wel een nieuwe op zetten.
Het brandstof pomp relais hoort regelmatig te klikken, dit wordt door de ECU aangestuurd, niet direct door de krukas sensor. Er hangen meer voorwaarden aan vast, zoals de luchtmassa, gasklep positie, emissie en uiteraard ook toerental. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet alles van weet hoor, maar doe mijn best…
12 februari 2011 om 15:35 #17758579Ben vandaag weer met het blok bezig geweest,toch ook maar even een compressie tester gehaald ik was wel benieuwd naar de compresse deze is 16 bar en 2 cilinders nog een streepje hoger is dat niet extreem veel?
Ook een nieuwe krukassensor gemonteerd en direct starten,maar nu tikt de cilinderkop wel aardig lang zeker wel tot de motor op bedrijfs temp is gekomen,toch hydrostoters kapot ik heb alles gereviceerd behalve dus de stoters.
Nou zag ik ze op ebay al staan voor iets van 50E of is dit pruttel?13 februari 2011 om 22:19 #17758580Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?
Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)
14 februari 2011 om 09:42 #17758581Heb je wel oliedruk?
14 februari 2011 om 15:26 #17758582Kan lang duren hoor voordat die echt stopt met tiken mijne dee er 30 mins over of zo had lange tijd stil gestaan.
Groeten bas
14 februari 2011 om 17:23 #17758583[rquote=1868114&tid=136872&author=Vinci]Kan het niet nog vuil zijn? Zijn die stoters er uit geweest en even met wat reiniger (diesel…) schoongemaakt?
Nu anders eens Forte proberen… (jammer dan van de motorolie, maarja…)[/rquote]
Ik heb ze wel wat schoon gemaakt maar niet een dag laten weken in de diesel,was miss wel beter geweest.Olie druk is wel direct aanwezig dat is wel goed.
Maar is een compressie van 16 bar wel goed? de motor loopt er verder wel goed mee en reageert ook goed op gas geven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.