c20xe met throttle bodies, div. vragen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe met throttle bodies, div. vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #18276324
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      @Fearless wrote:

      Dat…EN die versnellingsbak.
      Porno

      Sequentieel gaat niet lukken, dat wordt te duur. Maaaar, heb ee vrij kort verzet (1600 as en 13″ icm 175-50-13) dus vandaar de combinatie met de eventuele 6-bak. Het korte schakelen komt dan vermoedelijk in de buurt, alleen het vermogen niet :D

      #18276325
      marijnl1988
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2012

        https://www.youtube.com/watch?v=Vb2ZgEvtiv4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        https://www.youtube.com/watch?v=cCISrW4xt-8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        ik ben bezig met een x20xev blok
        alleen over itb is vrij weinig info over

        zoals kan ik mijn ecu behouden ?
        wil hem het liefst behouden namelijk
        lmm kan ik die weg laten schrijven ??
        enz enz ;)

        #18276326
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Nog 2 vragen:
          Ik heb mijn oog laten vallen op een c20xe. Blok is volledig aangepast, maar heb mijn twijfel over de internals.
          -Er zitten nokkenassen in van kent cams ast 1604
          -compressie verhouding 12.5:1.

          Is hiermee te rijden met een standaard (of chip op maat) ecu?
          En is er “gewoon”mee te rijden?
          Compressieverhouding: moet er speciale benzine in?

          #18276327
          Opel1969
            Lid sinds:
            30 December 2014

            antwoord vraag 1 = Nee, dit kan niet met standaard ECU

            antwoord vraag 2 = Nee, hier is niet normaal mee te rijden

            #18276328
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik zou graag enige onderbouwing zien. Ik bedoel te zeggen: er worden hier vaker 100% waterdichte adviezen gegeven, die regelmatig voor 100% niet kloppen. Niet dat ik jouw niet vertrouw, maar het gaat om een behoorlijke uitgave en wil zeker niet het verkeerde kopen :shock:
              Kop is nog wel hydraulisch, maar volgens mij wel de laatste hydraulische stap, daarna mechanisch en dat wil ik zeker niet.
              Heb eerder een race blok gehad, en daar was onder de 3500 toeren niet mee te rijden.
              Dat ik bij lage toeren wat vermogen kwijt ben: logisch. Dat ie stationair beroerd loopt, graag :D
              Maar blijft uiteindelijk voor op de weg, en dan met name bebouwde kom.

              #18276329
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                valt buiten de parameters van je ontsteking door hoger compressie verhouding.
                door de nokkenassen loopt de motor verder door in de toeren nog al een stukje voorbij de standaard begrenzer.

                of je je er met een chip op maat komt vraag ik me af ( misschien via murini )

                en echt lekker stationair zal deze motor ook niet lopen door die zelfde nokkenassen

                #18276330
                Opel1969
                  Lid sinds:
                  30 December 2014

                  Oké,…

                  Nokkenassen zijn voor 4000-8500 powerband, 304 graden met 11.43 lift,..
                  Dit is niet wat je wil om “normaal” te rijden. Zijn voor competitie gebruik.
                  Hydr. stoters kunnen nog net, maar wel dubbele klepveren nodig,.. ( andere typ gaan bij deze spec al wel naar mech stoters.

                  Het is toch goed mogelijk zelf leuk blokje samen te stellen?

                  #18276331
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ok. Wordt dus een no go.
                    Blok zelf samen stellen is natuurlijk het mooiste wat er is, maar het bedrag wat ik uit wil geven gaat dan 2x over de kop.
                    In ieder geval bedankt voor het advies!

                    #18276332
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      @2000 wrote:

                      Nog 2 vragen:
                      Ik heb mijn oog laten vallen op een c20xe. Blok is volledig aangepast, maar heb mijn twijfel over de internals.
                      -Er zitten nokkenassen in van kent cams ast 1604
                      -compressie verhouding 12.5:1.

                      Is hiermee te rijden met een standaard (of chip op maat) ecu?
                      En is er “gewoon”mee te rijden?
                      Compressieverhouding: moet er speciale benzine in?

                      Hebben ze niet gewoon gemeten hoeveel bar de cilinder heeft?

                      Compressieverhouding moet berekend worden. Daarvoor moet je weten hoeveel cc’s de verbrandingskamer is enz…

                      #18276333
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Compressie is toch een kwestie van andere zuigers kopen? Er zitten nl. nieuwe in.
                        Heb de aankoop gecancelled. :(

                        #18276334
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          De Compressie verhouding is inderdaad kwestie van andere zuigers, dat is de kracht waarmee het mengsel word samengedrukt waarna het vervolgens wordt ontstoken. Door de hogere druk ontstaat een betere ontbranding.
                          Je kunt dan mits goed afgesteld op benzine rijden, bij voorkeur 98. Maar klopregeling is dan wel handig.

                          #18276335
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            @2000 wrote:

                            Compressie is toch een kwestie van andere zuigers kopen? Er zitten nl. nieuwe in.
                            Heb de aankoop gecancelled. :(

                            Ja of de kop vlakken….of het deck van het onderblok.

                            word nog wel eens door elkaar gegooid…compressie verhouding en meten met een drukmeter :jerry

                            #18276336
                            kiyamizio
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              Waarom niet deze nokkenassen verkopen en een milder setje erin van 278 graden. Met vrij programmameerbaar kan je wel dagelijks met 12 op 1 compressie rijden.

                              #18276337
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @kiyamizio wrote:

                                Waarom niet deze nokkenassen verkopen en een milder setje erin van 278 graden. Met vrij programmameerbaar kan je wel dagelijks met 12 op 1 compressie rijden.

                                Klopt, maar er zitten geen it’s bij en zal enige tijd met eigen injectie moeten rijden.
                                Ik zoek gewoon op mijn gemakkie verder :thumbup

                                #18276338
                                Opel1969
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2014

                                  Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;

                                  280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
                                  86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
                                  Drijfstangen K1 met ARP
                                  Head studs ARP en Cosmetic koppakking
                                  Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
                                  QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GT

                                  Setje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
                                  Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
                                  Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
                                  Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…

                                  Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
                                  Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag

                                  :hmmz

                                  #18276339
                                  marcov5
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 November 2009

                                    Heb nog wel het een en ander liggen voor je

                                    #18276340
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ik heb eergisteren een nieuwe c20xe gekocht… :shock:
                                      Wat heb je liggen dan?

                                      #18276341
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        @Opel1969 wrote:

                                        Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;

                                        280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
                                        86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
                                        Drijfstangen K1 met ARP
                                        Head studs ARP en Cosmetic koppakking
                                        Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
                                        QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GT

                                        Setje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
                                        Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
                                        Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
                                        Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…

                                        Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
                                        Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag

                                        :hmmz

                                        Is dat voor op de straat? lijkt me wat heftig allemaal om normaal te kunnen rijden?

                                        #18276342
                                        Opel1969
                                          Lid sinds:
                                          30 December 2014

                                          Geen idee,…
                                          Ken geen tweede met soortgelijk blokje in een Opel GT uit ’69 dus we gaan het meemaken….
                                          Standaard XE in GT zijn er wel,.. is ook erg leuk!! C20LET heb je wel een paar.
                                          En ook nog enkele met een 400 blok,..
                                          Het is voor mij geen daily maar meer voor erbij en trackdays

                                          Hier worden wel stappen gemaakt :hmmz

                                          Wat ik de laatste tijd heb gedaan is een scan gemaakt van motorruimte met blok, nu kan ik uitlaatspruitstuk tekenen,. 4/2/1 73 cm primaire pijp met diameter van 1 7/8 inch.. moet nog even bedenken hoe ik het ga laten passen…

                                          Verder ben ik een nagenoeg nieuwe KMS MD25 met kabelboom voor een LS3 tegen gekomen, deze overgenomen,.. en nu kabelboom aanpassen voor een XE..

                                          Eerste prio is in ieder geval de uitlaat! wordt vervolgd!

                                          #18276343
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970
                                            #18276344
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              Heb je wel genoeg ruimte in een gt? Vooral de inlaat word krap denk ik

                                              Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

                                              #18276345
                                              Opel1969
                                                Lid sinds:
                                                30 December 2014

                                                inlaat is gelukkig niet echt een probleem, vooral de uitlaat kost wat werk om deze te laten passen.
                                                Wil graag 4 – 2 – 1



                                                in ieder geval, mijn blokkie is bijna klaar!!

                                                #18276346
                                                KRSA2000
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 February 2009

                                                  Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? “Recht toe, recht aan” is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima…

                                                  Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                                                  #18276347
                                                  Opel1969
                                                    Lid sinds:
                                                    30 December 2014

                                                    @KRSA2000 wrote:

                                                    Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? “Recht toe, recht aan” is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima…

                                                    Omdat Opel GT geen Manta of Kadet is? maar je hebt mijn aandacht, dit gaat passen?
                                                    Primair kom ik uit op een 73 cm bij 1 7/8 inch binnen diameter.
                                                    Secundair kom ik uit op +- 33 cm..

                                                    Eens dat je voor flow natuurlijk liever eerst een inch of 4 recht wil hebben,. gaat echter wel meer over resonantie en tegendruk,. en dat is dan weer meer afhankelijk van lengte en diameter.

                                                    Maak gelukkig ook niet dagelijks een uitlaat op maat,.. alle tips zijn welkom!

                                                    #18276348
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Wow die tekeningen! Super. Je had ook een scan gemaakt van je auto? Hoe doe je dat?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.