Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe met throttle bodies, div. vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2015 om 19:42 #18276324
@Fearless wrote:
Dat…EN die versnellingsbak.
PornoSequentieel gaat niet lukken, dat wordt te duur. Maaaar, heb ee vrij kort verzet (1600 as en 13″ icm 175-50-13) dus vandaar de combinatie met de eventuele 6-bak. Het korte schakelen komt dan vermoedelijk in de buurt, alleen het vermogen niet :D
18 maart 2015 om 23:19 #18276325https://www.youtube.com/watch?v=Vb2ZgEvtiv4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=cCISrW4xt-8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ik ben bezig met een x20xev blok
alleen over itb is vrij weinig info overzoals kan ik mijn ecu behouden ?
wil hem het liefst behouden namelijk
lmm kan ik die weg laten schrijven ??
enz enz ;)8 april 2015 om 12:16 #18276326Nog 2 vragen:
Ik heb mijn oog laten vallen op een c20xe. Blok is volledig aangepast, maar heb mijn twijfel over de internals.
-Er zitten nokkenassen in van kent cams ast 1604
-compressie verhouding 12.5:1.Is hiermee te rijden met een standaard (of chip op maat) ecu?
En is er “gewoon”mee te rijden?
Compressieverhouding: moet er speciale benzine in?8 april 2015 om 12:39 #18276327antwoord vraag 1 = Nee, dit kan niet met standaard ECU
antwoord vraag 2 = Nee, hier is niet normaal mee te rijden
8 april 2015 om 13:00 #18276328Ik zou graag enige onderbouwing zien. Ik bedoel te zeggen: er worden hier vaker 100% waterdichte adviezen gegeven, die regelmatig voor 100% niet kloppen. Niet dat ik jouw niet vertrouw, maar het gaat om een behoorlijke uitgave en wil zeker niet het verkeerde kopen :shock:
Kop is nog wel hydraulisch, maar volgens mij wel de laatste hydraulische stap, daarna mechanisch en dat wil ik zeker niet.
Heb eerder een race blok gehad, en daar was onder de 3500 toeren niet mee te rijden.
Dat ik bij lage toeren wat vermogen kwijt ben: logisch. Dat ie stationair beroerd loopt, graag :D
Maar blijft uiteindelijk voor op de weg, en dan met name bebouwde kom.8 april 2015 om 13:09 #18276329valt buiten de parameters van je ontsteking door hoger compressie verhouding.
door de nokkenassen loopt de motor verder door in de toeren nog al een stukje voorbij de standaard begrenzer.of je je er met een chip op maat komt vraag ik me af ( misschien via murini )
en echt lekker stationair zal deze motor ook niet lopen door die zelfde nokkenassen
8 april 2015 om 13:44 #18276330Oké,…
Nokkenassen zijn voor 4000-8500 powerband, 304 graden met 11.43 lift,..
Dit is niet wat je wil om “normaal” te rijden. Zijn voor competitie gebruik.
Hydr. stoters kunnen nog net, maar wel dubbele klepveren nodig,.. ( andere typ gaan bij deze spec al wel naar mech stoters.Het is toch goed mogelijk zelf leuk blokje samen te stellen?
8 april 2015 om 14:29 #18276331Ok. Wordt dus een no go.
Blok zelf samen stellen is natuurlijk het mooiste wat er is, maar het bedrag wat ik uit wil geven gaat dan 2x over de kop.
In ieder geval bedankt voor het advies!8 april 2015 om 18:40 #18276332@2000 wrote:
Nog 2 vragen:
Ik heb mijn oog laten vallen op een c20xe. Blok is volledig aangepast, maar heb mijn twijfel over de internals.
-Er zitten nokkenassen in van kent cams ast 1604
-compressie verhouding 12.5:1.Is hiermee te rijden met een standaard (of chip op maat) ecu?
En is er “gewoon”mee te rijden?
Compressieverhouding: moet er speciale benzine in?Hebben ze niet gewoon gemeten hoeveel bar de cilinder heeft?
Compressieverhouding moet berekend worden. Daarvoor moet je weten hoeveel cc’s de verbrandingskamer is enz…
8 april 2015 om 19:04 #18276333Compressie is toch een kwestie van andere zuigers kopen? Er zitten nl. nieuwe in.
Heb de aankoop gecancelled. :(8 april 2015 om 19:10 #18276334De Compressie verhouding is inderdaad kwestie van andere zuigers, dat is de kracht waarmee het mengsel word samengedrukt waarna het vervolgens wordt ontstoken. Door de hogere druk ontstaat een betere ontbranding.
Je kunt dan mits goed afgesteld op benzine rijden, bij voorkeur 98. Maar klopregeling is dan wel handig.8 april 2015 om 20:14 #18276335@2000 wrote:
Compressie is toch een kwestie van andere zuigers kopen? Er zitten nl. nieuwe in.
Heb de aankoop gecancelled. :(Ja of de kop vlakken….of het deck van het onderblok.
word nog wel eens door elkaar gegooid…compressie verhouding en meten met een drukmeter :jerry
8 april 2015 om 21:13 #18276336Waarom niet deze nokkenassen verkopen en een milder setje erin van 278 graden. Met vrij programmameerbaar kan je wel dagelijks met 12 op 1 compressie rijden.
9 april 2015 om 01:41 #18276337@kiyamizio wrote:
Waarom niet deze nokkenassen verkopen en een milder setje erin van 278 graden. Met vrij programmameerbaar kan je wel dagelijks met 12 op 1 compressie rijden.
Klopt, maar er zitten geen it’s bij en zal enige tijd met eigen injectie moeten rijden.
Ik zoek gewoon op mijn gemakkie verder :thumbup17 april 2015 om 12:57 #18276338Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;
280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
Drijfstangen K1 met ARP
Head studs ARP en Cosmetic koppakking
Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GTSetje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag:hmmz
14 juni 2015 om 06:16 #18276339Heb nog wel het een en ander liggen voor je
14 juni 2015 om 09:15 #18276340Ik heb eergisteren een nieuwe c20xe gekocht… :shock:
Wat heb je liggen dan?14 juni 2015 om 09:16 #18276341@Opel1969 wrote:
Volgende week krijg ik mijn eigen blokje terug, enige wat niet standaard is;
280 graden Risse Motorsport nokkenassen ( zijn Newman nokkenassen naar Risse spec )
86.5 Omega zuigers met CV 12.5 :1
Drijfstangen K1 met ARP
Head studs ARP en Cosmetic koppakking
Oliepomp is met gesmede tandwielen maar wel C20XE variant
QED Caterham typ carter met pickup pipe i.v.m. ruimtegebrek in een GTSetje QED DTH komt er op, heb een wat eerder setje met mogelijkheid tot dubbele injectors per cilinder.
Als je beetje de tijd neemt kun je leuke onderdelen voor weinig kopen,… QED komt bijvoorbeeld tweedehands uit België
Omega zuigers was rest voorraad en nokkenassen heb ik hier van een forumlid overgenomen.
Voordeel is dan dat je alles naar eigen wens en inzicht kan bouwen,…Wat ik nog niet heb is motormanagement, maar of dit nu een KMS DTA of andere typ moet worden weet ik niet,…
Moeten we ook nog even voor sparen …. :vertag:hmmz
Is dat voor op de straat? lijkt me wat heftig allemaal om normaal te kunnen rijden?
17 juni 2015 om 21:09 #18276342Geen idee,…
Ken geen tweede met soortgelijk blokje in een Opel GT uit ’69 dus we gaan het meemaken….
Standaard XE in GT zijn er wel,.. is ook erg leuk!! C20LET heb je wel een paar.
En ook nog enkele met een 400 blok,..
Het is voor mij geen daily maar meer voor erbij en trackdaysHier worden wel stappen gemaakt :hmmz
Wat ik de laatste tijd heb gedaan is een scan gemaakt van motorruimte met blok, nu kan ik uitlaatspruitstuk tekenen,. 4/2/1 73 cm primaire pijp met diameter van 1 7/8 inch.. moet nog even bedenken hoe ik het ga laten passen…
Verder ben ik een nagenoeg nieuwe KMS MD25 met kabelboom voor een LS3 tegen gekomen, deze overgenomen,.. en nu kabelboom aanpassen voor een XE..
Eerste prio is in ieder geval de uitlaat! wordt vervolgd!
18 juni 2015 om 09:26 #18276343AnoniemLid sinds:
1 January 197020 juni 2015 om 06:22 #18276344Heb je wel genoeg ruimte in een gt? Vooral de inlaat word krap denk ik
Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk
23 juli 2015 om 10:53 #18276345inlaat is gelukkig niet echt een probleem, vooral de uitlaat kost wat werk om deze te laten passen.
Wil graag 4 – 2 – 1
in ieder geval, mijn blokkie is bijna klaar!!
23 juli 2015 om 11:35 #18276346Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? “Recht toe, recht aan” is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
23 juli 2015 om 11:50 #18276347@KRSA2000 wrote:
Waarom zo lastig doen met zoveel bochtenwerk? “Recht toe, recht aan” is sowiezo beter voor de gas afvoer bij een n/a blok. En past prima…
Omdat Opel GT geen Manta of Kadet is? maar je hebt mijn aandacht, dit gaat passen?
Primair kom ik uit op een 73 cm bij 1 7/8 inch binnen diameter.
Secundair kom ik uit op +- 33 cm..Eens dat je voor flow natuurlijk liever eerst een inch of 4 recht wil hebben,. gaat echter wel meer over resonantie en tegendruk,. en dat is dan weer meer afhankelijk van lengte en diameter.
Maak gelukkig ook niet dagelijks een uitlaat op maat,.. alle tips zijn welkom!
23 juli 2015 om 15:02 #18276348Wow die tekeningen! Super. Je had ook een scan gemaakt van je auto? Hoe doe je dat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.