c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221487
    jarno29-01
      Lid sinds:
      2 June 2008

      hey allemaal
      vandaag me snelle nokkenassen gemonteerd
      gekocht als 272 graden risse motorsport
      echter als ik boven de 7000rpm ben geweest en daarna weer rustig rijd tikken al me klepstoters ( teminste lijkt erop dat het daarvan daan komt)
      na 500meter rustig rijden is dit ook gelijk weer over .
      heb vandaag ook olie ververst 10w40 shell helix.

      misschien iemand die weet hoe ik hiervanaf kom
      kom niet aanzetten met niet boven de 7000 toeren komen want hij trekt juist nu super door in hoge toeren:P

      hoor graag wat jullie zouden doen met dit probleem

      Mvg Jarno

      #17675410
      CORSA2L16VALVE
        Lid sinds:
        30 June 2004

        word alleen maar erger… zijn de klepstoters die aan het het einde van hun leven aan het komen zijn.
        Bij mij begon het toen ik NOS gebruikte bij accelereren. Even rustig rijden en getikt weg.
        Maar met de maanden werd het erger ene erger tot ze bleven tikken. Nu zijn ze vervangen en tikt nimmer

        #17675411
        jarno29-01
          Lid sinds:
          2 June 2008

          toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.
          dacht eerst aan de olie maar die moet goed zijn rij normaal altijd met 10w40.
          dan maar ff rustig rijden tot er weer een geld boom rijp is.

          #17675412
          Mr. Bone
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2009

            origineel gepost door jarno29-01
            toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.

            Zo kan je het inderdaad zien, :D
            Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
            Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?

            Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
            Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.

            #17675413
            jarno29-01
              Lid sinds:
              2 June 2008

              geluid is stukken beter iets minder kracht onderin maar maakt een hoop goed op hogere toeren!!
              vandaag heel stuk gereden en geen getikt niks ook niet na door trekken .
              alleen heb nu een olie lekkage carter was al dus verwachte na het vervangen van de kurken pakking door de xev pakking opgelost te hebben maar helaas hij gaat juist harder lekken.
              lijkt erop dat het carter iets krom is ofzo ff goed zoeken waar het vandaan komt:hmmz

              #17675414
              youri_corsa_gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2006

                origineel gepost door Mr. Bone

                origineel gepost door jarno29-01
                toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.

                Zo kan je het inderdaad zien, :D
                Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
                Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?

                Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
                Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.

                Ik heb ze misschien over he binnekort

                #17675415
                16v kadett c
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2010

                  origineel gepost door jarno29-01
                  geluid is stukken beter iets minder kracht onderin maar maakt een hoop goed op hogere toeren!!
                  vandaag heel stuk gereden en geen getikt niks ook niet na door trekken .
                  alleen heb nu een olie lekkage carter was al dus verwachte na het vervangen van de kurken pakking door de xev pakking opgelost te hebben maar helaas hij gaat juist harder lekken.
                  lijkt erop dat het carter iets krom is ofzo ff goed zoeken waar het vandaan komt:hmmz

                  nou ik snap wel waarom hij lekt de paking is duner als die kurken paking wat je kan doen is onder de karterpan boutjes ringtjes legen of je moet ze in korte heb ik ook gehad met mijn c kadett ik heb ook de xev paking er onder
                  hij staat bij jou gewoon beetje open nog

                  #17675416
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Heb je je klepstoters nog uitelkaar gehaald en schoongemaakt, voor je de nokkenassen monteerde?
                    Ik heb het bij mijne wel gedaan, want ik wist niet hoe ze waren (nooit gereden met de motor)
                    Ze waren allemaal wat smerig van binnen.
                    Nu het motortje loopt heb ik nog nooit geen tikkende klepstoters gehoord:thumbup Ik gebruik wel 5w40 volsynteeth olie….

                    #17675417
                    jarno29-01
                      Lid sinds:
                      2 June 2008

                      tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
                      ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
                      is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
                      en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
                      nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggen

                      ow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.

                      #17675418
                      Miruni
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        origineel gepost door jarno29-01
                        tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
                        ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
                        is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
                        en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
                        nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggen

                        ow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.

                        Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
                        Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
                        Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
                        doen anders loopt er olie langs.
                        Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
                        Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
                        de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.

                        #17675419
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          @ Youri: ik hoor het dan graag als het zover is, :P. ik heb er voorlopig toch nog geen haast mee, ;).

                          @ Miruni: bedankt voor de tip,:thumbup. Dus een beetje loctite op de bouten waarmee je de nokkenastandwielen aan de nokkenassen bevestigt?

                          #17675420
                          ckadett16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 August 2005

                            origineel gepost door Miruni

                            origineel gepost door jarno29-01
                            tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
                            ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
                            is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
                            en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
                            nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggen

                            ow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.

                            Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
                            Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
                            Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
                            doen anders loopt er olie langs.
                            Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
                            Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
                            de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.

                            Daar kun je inderdaad lang naar zoeken, mooi om te weten.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.