C20XE met carb tank

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272134
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Als je nog een goede tank er onder hebt zitten en wil toch fatsoenlijk ombouwen, met de juiste diameters is dit misschien een mogelijkheid.

      Het complete product wat ooit begon als een C16NZ tank opnemer met 8mm aanvoer en 6mm retour, hier omgebouwd naar 12mm aanvoer en 8mm retour.

      Het begin…

      Alle hittegevoelige delen moeten er uit, en dat begint met een paar lipjes omhoog buigen.

      Voorzichtig dat je niks kwijt raakt, en kijk goed waar alles hoort te zitten!

      Draadje desolderen

      Bijna ‘leeg’

      En het laatste plastic er uit, de aansluiting

      Dop om het ding te ondersteunen.

      Klein tikje op z’n kop

      En voilá…

      Leeg..

      Een pijpje blijft in dit geval dus zitten…



      En naar 12mm

      12mm buis past er strak in…

      Knietje er op, wat ook lekker wat stabiliteit genereert op de plaat.

      Na wat solderen..

      De buisjes ook maar even aan mekaar geleut aan de achterkant, voor wat extra stabiliteit. Bij een andere had ik het al eens aan het huisje van de potmeter vast gesoldeerd, wat werkt ook prima.

      Ingewanden er weer in…

      Appeltje eitje…


      Had nog een gebruikte ook liggen, grotendeels identiek, maar de 8mm als enige, op de plek waar bij die nieuwe de 6mm zat. Deze is dus net zo geschikt, alleen komen de dingen op net een beetje andere plek.



      Roest is alleen lastig op te solderen, dus op z’n minst even in de rustico leggen, en daarna desnoods geheel vertinnen, of laten galvaniseren.

      Gaas filtertje opgeboord en met rubbertje er op, is een schijfremklauw rubbertje wat tegen vet kan, en vast ook wel tegen benzine….

      Zo kan je bij een Kadett E1 (voor 1989) dus met vrijwel elke tank een C20XE motor inbouwen. king:

      Als tip wil ik nog even meegeven dat de ronde plastic balletjes bij mij (en nieuwe benzine) herhaaldelijk lek gingen, heb onder garantie drie keer een nieuwe gehad en toen was ik er klaar mee en heb ik een ’tank float’ van een Jeep gekocht en met een beetje buigen aan die ‘spaak’ waar hij in geklikt zit paste hij er op, sindsdien geen gezeur meer gehad.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.