c20xe

Forumindex Forums Modellen Kadett c20xe

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350641
    d-klamer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 December 2017

      hallo ik ben dennis.

      ik ben voor de autocross een Opel e Kadett aan het opbouwen.

      daar komt een c20xe motor in te liggen .

      nu weet ik een klein beetje hoe ik de motor sneller kan krijgen

      maar hier zitten allemaal Opel liefhebbers en velen weten meer als een alleen .

      aan de buiten kant van de motor mag geen verandering zoals turbo webers en dat soort dingen te zien zijn

      maar met een afschermkapje kan een spaghetti spruitstuk nog wel.

      wat ik tot zover zelf ga doen of hulp bij krijg is bewerken van in en uitlaat poorten.

      kop gaat gevlakt worden en mss onderblok beetje afdraaien nog.

      nokkenassen worden geslepen of aangepast naar de dikste versie.

      een vrij progameerbare ecu komt er achter.

      nu is mijn vraag wat zijn jullie tips kwa zuiger veranderingen ( ik weet van de handgesmeede zuigers en h drijfstanen af maar weet dat de kosten daar 1000 eu van zijn )

      wat kan ik eventueel aan de kleppen veranderen nog ook weet ik hiervan dat dit mechanisch gemaakt kan worden.

      verder zijn tips nog welkom wat ik er aan de motor kan doen ik moet met de xe wel uitkomen op een kleine 200 pk liefste meer natuurlijk want rijd zelf in het noorden op de harde kleibanen mee.

       

      alvast bedankt voor de hulp mvg dennis klamer

      #18351081
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        200pk zonder throttlebodies of dikke webers zal lastig worden.

        En of je mechanisch gaat dat hangt af welke nokkenassen je gaat toepassen.

         

        #18351180
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Wat je zou kunnen doen, als het enkel de buitenkant is die zo moet blijven.

          Een 2.2 kopen en daar zuigers in duwen voor een C20XE kop. dan heb je een C22XE.

          Dan is de kans dat je die 200pk gaat halen iets groter.

          #18361820
          GKmotorsport
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2018

            Wat wil je? Kan je alles leveren.

            Ikzelf bou mijn motoren liever wat op koppel voor de autocross. Is veel aangenamer dan dat beetje piekvermogen waar je op een originele versnellingsbak niks mee bent.

            20181109_162148

            Compressie wat omhoog. Niet de zwaarste nokkenassen want dan moet je naar grootere kleppen en 4 gaskleppen gaan. Gulde middeweg en een lange inlaat voor je koppel. Als je je max toerental wil optrekken zeker je oliepomp veranderen. Kan je anders duur en zuur kome te staan

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.