C20NE welke auto's

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE welke auto's

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208625
    Caravan-E
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2008

      In welke auto’s is de C20NE eigenlijk geleverd? Ik zelf heb 2 e-kadett station’s waar ze in zitten en een astra met de opvolger van de C20NE. Ik weet daarom ook dat de C20NE in de loop van 1994 vervangen is (iig in de astra). Maar vanaf wanneer is deze moter geleverd??

      De auto’s die ik in de gauwigheid kan vinden zijn de volgende:
      Ascona C
      Calibra A
      Frontera A
      Omega A
      Vectra A
      Astra F

      (een dergelijk lijstje/topic is misschien wel leuk om bovenaan deze forum-groep te laten staan of niet? Jaartallen erbij enzo.)

      Mijn tweede vraag is: In welke auto’s van voor 31-12-1986 is deze moter makkelijk in te leggen zonder al te veel aanpassingen. Als je naar dat lijstje kijkt, blijven alleen de kadett E en ascona C over.

      Mijn bedoeling was om de kadett stations te bewaren tot oldtimer, maar dat gaat niet meer door met de nieuwe regeling. Nu heb ik het idee opgevat om een keer een project te beginnen om de moter in een carrosserie te krijgen die wel oldtimer wordt.

      Is het bijvoorbeeld makkelijk in een C-kadett, A-manta of A-corsa te leggen. Er rijden er natuurlijk genoeg rond met deze moter, maar de ombouw moet wel leuk blijven. Heeft iemand hier ervaringen mee? Blijft het bij andere motersteunen of moet je allerlei onderdelen speciaal laten maken?

      #17462538
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        De C20NE past redelijk makkelijk in heel veel opels.

        De A corsa ombouw staat beschreven op http://www.corsa-novatuning.nl

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.