c20ne start niet goed.

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne start niet goed.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207075
    opel-devil
      Lid sinds:
      22 February 2007

      Zoals het onderwerp al vermeld heb ik last van startproblemen.
      De ene keer start de auto zo in 1 keer en de andere keer lijkt het steeds of hij vast slaat :wtf en soms wil hij helemaal niet meer starten, je hoort de startmotor wel draaien dan maar hij doet verder niets, en het ruikt dan behoorlijk naar benzine.
      Vanmiddag had ik al pech want de auto kwam niet meer omhoog in de velser tunnel, gelukkig was ik snel door een andere weggebruiker de tunnel uit gesleept.
      Ik heb toen eens mijn verdeelkap eraf gehaald en vond meteen het probleem :o de hele rotor was afgebroken en de contactpunten in de verdeelkap waren helemaal zwart.


      Ik heb meteen een nieuwe rotor en verdeelkap erop gezet en nieuwe bougies ook meteen omdat die ook aan vervanging toe waren.
      In eerste instatie leek hij weer goed te starten maar later weer hetzelfde euvel :wtf WEER dat soort van vastloop achtig iets of alleen geluid van de startmotor en dan even wachten en start ie wel.
      rararara wat kan dat nou zijn :( ben er nu al een tijdje mee bezig maar kan niets vinden.

      #17403095
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Startmotor nog wel goed dan? En hoe bedoel je lijkt alsof ie vast slaat?

        #17403096
        opel-devil
          Lid sinds:
          22 February 2007

          de startmotor hoor je wel gewoon lopen maar hij slaat niet aan, dat vast lopen is als ik de motor wil starten dat hij in eens vast loopt en dan niet verder wilt draaien, zou dat wel de start motor zijn dan ?

          #17403097
          Bart Hoedemaker
            Lid sinds:
            12 February 2007

            Kijk is of de distributie nog op tijd staat.

            #17403098
            opel-devil
              Lid sinds:
              22 February 2007

              Zou wel een hele goede optie zijn denk ik want er was net een vriend langs gekomen en die zei ook al dat de distibutie misschien niet goed op tijd staat.
              Morgen meteen maar even laten nakijken :P want ik ben dat geklungel met dat starten enzo wel zat, ik zat al bijna te denken om de vec weg te doen en een 2000 te zoeken, maar als deze het nog lang blijft doen zonder veel problemen dan blijf ik natuurlijk rijden :D

              #17403099
              opel-devil
                Lid sinds:
                22 February 2007

                Nou gister een nieuwe distributieriem gehaald en met een vriend die auto monteur is geprobeerd de riem te vervangen :hmmz is niet gelukt omdat de bout in de poelie niet los wou komen , vandeweek maar even met een lucht ratel proberen , de markering op het bovenste tandwiel waar de distibutieriem aan zit is wel iets verschoven tijdens het proberen loshalen van de onderste en hij loopt nu wel iets beter merk ik.

                #17403100
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  je kan hem ook gewoon op tijd zetten aan de merktekens op de pouli he.. gewoon op tijd zetten en starten:D

                  #17403101
                  opel-devil
                    Lid sinds:
                    22 February 2007

                    jep kwam ik ook al iets later achter :P hij gaat over het algemeen nu wel beter starten de laatste tijd , maar dat gebeurt alleen als ik op precies de goede tijd de koppeling in trap, dus er zal vast nog niet iets helemaal goed zitten.
                    Weet iemand trouwens wat de afstellingwaarde van de kleppen moeten zijn? Ik ben vanmiddag namelijk van plan de kleppen even te stellen.

                    #17403102
                    opel-devil
                      Lid sinds:
                      22 February 2007

                      Nou de auto start weer normaal, heb de startmotor net vervangen en geeft echt een wereld van verschil :o maar goed, weer iets nieuws erbij geleerd hoe dat in elkaar zit.
                      Nu loopt de vectra super en rijd super en heb laatst centrale deurvergrendeling ingebouwd en heb nu een aanbod van een echte vectra 2000 4×4 gekregen, ik heb al gekeken maandag en de auto ziet er netjes uit , voor 1000 mag ik hem meenemen.
                      Ik mag hem anwb laten keuren om te kijken dat ik geen kat in de zak koop, en die man wou dat ook betalen.
                      Ik vind het nu wel zonde mijn vec te verkopen heb er al veel aan uitgegeven :( hij is bijna af, ik had al plannen om hem matzwart te maken. Maar daar tegenover is een goede vectra 4×4 ook echt super gaaf.

                      #17403103
                      Small Sexy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        origineel gepost door opel-devil
                        jep kwam ik ook al iets later achter :P hij gaat over het algemeen nu wel beter starten de laatste tijd , maar dat gebeurt alleen als ik op precies de goede tijd de koppeling in trap, dus er zal vast nog niet iets helemaal goed zitten.
                        Weet iemand trouwens wat de afstellingwaarde van de kleppen moeten zijn? Ik ben vanmiddag namelijk van plan de kleppen even te stellen.

                        Heeft de c20ne geen hydraulische klepstoters? geloof niet dat je die kunt stellen…

                        Sjupke`

                        #17403104
                        opel-devil
                          Lid sinds:
                          22 February 2007

                          nee ik kwam er al achter dat die niet zijn te stellen, ligt ook een nokkenassie bovenin dus kon er zoiezo niet bij :P

                          #17403105
                          opel-devil
                            Lid sinds:
                            22 February 2007

                            Heb er een nieuwe startmotor in geprakt vandeweek en hij start weer als nieuw :thumbup opgelost dus:D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.