Forumindex › Forums › Modellen › Astra › c20ne naar c20xe ombouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2010 om 18:35 #17218371
Zal me eerst even voorstellen…
Ben Marcel kom uit Nieuwegein en trotste eigenaar van een Assie GSI.
Nou is mijn kop gescheurd van mij 2.0 8v en wil nu een 16v in gaan bouwen maar weet nog niet echt precies wat er allemaal vervangen moet worden etc etc etc.
Ben tot het volgende gekomen:
Kabelboom
ECU
Spruitstuk
Bak
Oliekoeler?
Gaskabel?
En las iets over een slang tussen rembekrachtiger en gasklephuis…..Wie o wie gaat mij verder helpen :wors
Dan nog het volgende….
Wil er leuk vermogen uithalen dus denk aan een setje nokkenassen, lexmaul, dblias of mantzel, vliegwiel, chippie en wie wat wat nog meer!
Hulp graag aangenomen….
Groeten
8 maart 2010 om 19:05 #17626772Gescheurde C20NE kop komt Heel weinig voor eigenlijk..
Wat je moet vervangen:
– Motor
– Kabelboom + ECU
– Uitlaat tot aan middendemper
– luchtfilterbak
– slang inlaat en rembekrachtigerWat je kan mee nemen in je ombouw
– F20 / F18 Bak (F16 van de C20NE past ook probleemloos op de C20XE)
– plaatsen oliekoeler 16V (aan te raden indien je toch wel van plan ben veel te vragen van de motor)
– 16V teller (toerenteller tor 8000tpm / snelheid tot 250km/u)
– indien BC aanwezig, deze om laten programmeren voor C20XEVermogenswinst:
– Nokkenassen
– Inlaat
– Uitlaat
– vliegwiel
– Programma op maat na alle aanpassingen.Wil je sprinten kan je beter op de F16CR bak blijven rijden, deze heeft kortere verhoudingen dan de F20 / F18CR bakken.
Willem
21 maart 2010 om 18:46 #17626773Dank u dank u dank u
Had ook ergens volgens mij gelezen dat de gaskabel ook anders moest ofzo…
Maar kan er nergens meer iets over vinden!
Aandrijfassen kunnen gewoon worden overgezet?Maar ben eruit ga eerst de buitenkant netjes maken en verder restaureren.
Foto’s komen er natuurlijk op te staan van de restauratie! ;)21 maart 2010 om 18:48 #17626774alleen lengte van de gaskabel verschilt..
van de C20XE is best wel lang zeg maar
Assen van de C20Ne en C20Xe kan je onderling gebruiken, zijn gelijk..
Willem
21 maart 2010 om 18:55 #17626775Sweet!!!
Zit net een beetje verder te kijken en las net iets over TB’s king:
Ook gruwelijk hoor :P
Alleen de prijs is een beetje hoog voor zo weinig vermogen winst vind ik….21 maart 2010 om 19:03 #17626776TB`s zijn erg prijzig idd,
dan zou ik bijna zeggen leg dat geld bij elkaar voor de c20xe en de TB`s en koop een LET vind ik persoonlijk leuker.
21 maart 2010 om 19:15 #17626777Ja maar zoals je vast zelf wel weet rijd iedereen tegenwoordig met een let in de ronte!
Dat is niet meer speciaal …. Vind het leuker om veel vermogen uit iets te halen zonder turbo dan ;)22 maart 2010 om 09:14 #17626778Keuze is gemaakt: het worden TB’s…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.