C20ne meer power geven?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20ne meer power geven?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208570
    BelgianAstrag
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2007

      Hallow,

      Heb even een vraagje, wat kan ik doen om men C20ne wat meer kracht te geven? (Liefst met wat richtprijzen erbij wat ik zou betalen)

      Had gedacht aan een snellere nokkenas (welke is het best?), Lexmaul of irmscher inlaat, spaghetti spruitstuk (4-2-1 of 4-1?) en als laatste een chip.

      Maar zijn er nog dingen of kan dit nog beter/sneller?

      #17461867
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        nokkenas helpt zeker, maar waarvoor wil je de c20ne gaan gebuiken? voor straat gebruik is de max 296 graden, tevens kan je hier versterkte klepveren bij monteren, dan kan je bij het chippen de toerenbegrenser verplaatsen naar 8200 toeren.

        heb zelf een lexmaul op een 8v moter, zeker doen als je budget daartoe rijkt.

        spagettie spruitstuk zou ik persoonlijk voor 4-2-1 gaan, 4-1 is voor hoog toerige motoren (8v heeft van zich zelf toch meer power onderin zeker de (c20ne)

        wat het beste of de prijzen zijn, hangt helemaal van je zoektoch af, nieuw of tweedehans,

        dach dat er hier op het forum nog een lexmaul inlaat met 16v injectoren te koop stond voor 275 wat een nette prijs is en een lexmaul spagettie voor 200 (nieuw)

        wat ook een aanrader is, is een 54 mm uitlaat er onder, en een zo lang mogenlijke bak, 16wr of 18wr noem maar wat….. maar dit is persoonlijk, wellicht dat jij andere plannen hebt of, er mensen zijn met andere ervaringen.

        een setje SEH zuigers monteren kan ook geen kwaad, dit voor een hogere compressie.

        let er wel op dat bij het monteren van die lexmaul, in/uitlaat dat opel werkt met marge pakkingen en je deze dus bij moet werken voor een maximale flow. meer van dat soort weetjes staan op http://www.corsa-novatuning.nl/

        tevens wanneer je gaat chippen laat deze chip dan wel op maat afstellen op een bank… icm een wide lamda meting en een verstelbar benziedrukregelaar zodat hij niet te arm of te rijk loopt.

        #17461868
        BelgianAstrag
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2007

          origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
          dach dat er hier op het forum nog een lexmaul inlaat met 16v injectoren te koop stond voor 275 wat een nette prijs is en een lexmaul spagettie voor 200 (nieuw)

          Ja, ik heb contact gehad met die kerel, maar toen ik hem vroeg om zijn Iban en Swift/bic-codes door te sturen viel hij uit de lucht en heb ik nadien niets meer van hem gehoord.

          Bedankt voor de tips, bij de nokkenas had ik ook gedacht aan een 296 graden. Het is voor straatgebruik, dus hij moet niet tot 230km/u gaan ofzo, als hij snel optrekt ben ik al heel blij.
          Zoals je zegt, de c20ne heeft vooral power onderin, bij men seh hing hij iets harder in de hogere toeren.

          Had gedacht om het vliegwiel ook wat af te laten draaien, kan dat hier bij een professioneel bedrijf laten doen voor een behoorlijke prijs. dusja
          Bedankt, hier heb ik echt al veel aan.

          #17461869
          Kilat
            Lid sinds:
            25 July 2005

            HG-motorsport levert turbokits voor een c20ne:thumbup Je kan dan zelf de kit gaan samenstellen naar jouw wensen.

            #17461870
            BadMuts
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door Kilat
              HG-motorsport levert turbokits voor een c20ne:thumbup Je kan dan zelf de kit gaan samenstellen naar jouw wensen.

              maar bij een turbo beter niet je nokken e.d. aan te passen…

              kleine toevoeging op het chippen, dit moet je pas doen nadat je je gehele motor aangepast hebt, niet ervoor ;)

              #17461871
              BelgianAstrag
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2007

                Mjah, een turbo erop zetten was niet direct het plan. Toch bedankt voor de tip.
                Idd, de chip komt er als laatste in

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.