Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › C20let gekocht *apk en omkeuren , factuur *
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2015 om 18:20 #18271886
ik was voor een onderblok van een z20let , nieuwe zuigers, honen krukaslagers , nieuwe pakkingen 1350 euro kwijt enkel onder blok
4 maart 2015 om 18:32 #18271887Oke en dat je zelf gedaan?
4 maart 2015 om 21:14 #18271888Ik zou eerst de staat bekijken c20let zuigers zijn vrij sterk anders een c18xe onder blok laten boren hoef je geen nieuwe zuigers te kopen en die onderblok en geven ze bijna weg
7 maart 2015 om 09:51 #18271889Als je nog nooit een motor uit elkaar hebt gehaald zou ik het laten doen. Als ik t arbeid al niet meetel (wilde gok) denk ik dat je al op 500-1000 euro zit met delen.
Als je pech hebt is de krukas ingevreten, kun je die weer laten slijpen of een nieuwe regelen als ie te ver in ingesleten.
Zelfde geldt voor de cilinderwanden. Ik zou nooit een motor kopen met een klop erin als ik niet zeker wist dat ik hem geheel ging reviseren.7 maart 2015 om 16:18 #18271890Hij heeft hem toch gekocht voor wat minder geld dan de originele vraagprijs.
Maar hoezo laten doen? Kan nooit zo moeilijk lijkt mij.
Eerst wat op de planning staat is apk erop en dan naar het rdw voor het omkeuren
11 maart 2015 om 21:06 #18271891Nu die hem heeft gekocht is de planning om hem eerdaags een nieuwe apk erop te doen en dan uiteraard om te laten keuren bij het RDW.
Nu lees ik weleens dat ze moeilijk kunnen over de motor en dan waar die vandaan komt.
Hij heeft een factuur van de motor en bak er bij zitten van een garage waar de vorige eigenaar die heeft gekocht, maar er staat alleen maar ; C20let motor + f28 bak.is dat voldoende voor het rdw?
alvast bedankt mvg
12 maart 2015 om 10:26 #18271892Nee, de (donor) auto + kenteken + bloknummer moet op de (getekende) verklaring staan. Tenminste, bij de rdw in Amsterdam. Ben er 3 keer geweest, en uiteindelijk was mijn verklaring in orde.
12 maart 2015 om 11:15 #18271893Oke dat word dus lastig
Zijn er andere manieren hoe dat ik dat kan regelen?
12 maart 2015 om 11:58 #18271894Een kenteken regelen met chassis nummer van een sloop calibra turbo
12 maart 2015 om 12:04 #18271895Oke dan laten ondertekenen de eigenaar/sloop van die calibra?
En waar staat het serie/motornummer? Neem aan dat c20let niet voldoende is
12 maart 2015 om 21:07 #18271896Tig jaar geleden bij mijn herkeuring van de Corsa hebben ze wel gevraagd naar de donor auto.
Maar heb ze gezegd dat ik het blok op de sloop gehaald heb en dat die geen verdere info had uit welke auto die gekomen was.
En dat was toen in Schiedam voldoende.12 maart 2015 om 21:15 #18271897ik vind het raar dat ze zo moeilijk doen , ik heb een factuur van de motor die de vorige eigenaar heeft gekocht , dan is het toch niet mijn probleem waar dat ding vandaan komt
15 maart 2015 om 13:10 #18271898Vorig jaar me cabrio , die ik uit België heb gehaald,en ingevoerd. Heb daar een 16v ingehangen en bij mij deden ze er echt niet moeilijk over, stond binnen 20 min weer buiten,en bij me gsi turbo deden ze ook niet moeilijk.
Ligt er ook een beetje welke keurmeester je treft.15 maart 2015 om 19:23 #18271899Ga dan maar niet naar Den bosch, daar kunnen ze alleen maar moeilijk doen.
op de vraag, waar komt de motor vandaan, zei dat hij die zo had liggen.
na veel moeilijk doen en zeuren, moest ik een verklaring tekenen dat ik verantwoordelijk ben voor de herkomst van de motor.
ik word ook iedere dag aan gehouden door de sherrif, met de vraag waar het blok vandaan komt :sleeping :sleeping :sleeping
dus vlug getekend, nieuwe papieren, en gas erop..Groeten.
20 april 2015 om 19:44 #18271900Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :DBlijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.
20 april 2015 om 19:51 #18271901@Maus010 wrote:
Ook bij mijn omkeuring werd naar de donor auto gevraagd. Ik heb de LET destijds bij Henny Boomkamp gekocht en had alleen een geschreven factuur waarop stond dat het om een C20LET ging met bijbehorende F28 bak. Dat vond de keurmeester toen al voldoende.
Heb hem laten keuren bij de RDW in Roosendaal. Ik was met APK en omkeuring 55euro kwijt. Volgens mij een foutje aan de kassa :DBlijft me verbazen dat er geen uniformiteit is bij de RDW.
waren ze een beetje schappelijk in roosendaal? ik moet volgend jaar namelijk ook maar heb er wat schrik voor omdat mijn front vervangen is voor een buizenframe en alle rubbers voor uniballs.
btw, heb jij je tigra nog altijd?
21 april 2015 om 11:06 #18271902In roosendaal was het goed te doen. De keurmeester had goede tips en was zeker een liefhebber. Een goed praatje houden werkte dus bij deze man ;)
Als alles gewoon deugdelijk is gemonteerd heb je niets te vrezen. Ga er niet met rammelbak naar toe, maar zorg dat alles er netjes afgewerkt uit ziet. Mijn Tigra is destijds gebouwd door Andre Botter. Dus dan weet je wel dat het goed en netjes is :thumbupEn ja, de Tigra is nog steeds in mijn bezit :D
Helaas staat deze al een behoorlijke tijd stil in mijn garage en heeft geen daglicht meer gezien. Maar wil hem in de toekomst weer helemaal herstellen / opknappen. Mis het vermogen wel hoor! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.