Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › c20let aanschaffen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2012 om 07:00 #17983615
Ben sinds gisteren voorzien van een turbo, zal vanavond ff foto’s posten, en voor alle calibra liefhebbers, ik sloop geen originele turbo king: dus sla je slag zou ik zeggen
1 februari 2012 om 08:15 #17983616He kijk aan Mark super dat je er een gevonden hebt.
Ik ben ook erg benieuwd naar de fotos.1 februari 2012 om 17:16 #17983617netjes!!
kom maar op met die foto’s :vertag
hoe liep hij verder?
1 februari 2012 om 17:23 #17983618Hierbij een foto, blok liep goed geen gekke dingen en of tikken of rokende turbo, meters ook goed, dus leek mij goede deal die ik heb gemaakt, heb blok +casco gekocht
nu nog even kijken wanneer die naar huis toe kan
1 februari 2012 om 18:48 #17983619poe, net blokkie zeg!!
1 februari 2012 om 19:05 #17983620Wow mark dat ziet er super netjes uit daar heb je een mooi blokje aan gekocht.
1 februari 2012 om 19:07 #17983621dacht ik ook man ! Ik denk hebben die kip
1 februari 2012 om 19:18 #17983622mooi blokje, maar komt die uit belgie.
is toch die cabrio die aardig aan de prijs was, maar wel erg mooi.groeten.
1 februari 2012 om 19:24 #17983623@4×4 klopt ja maar van die prijs is niks meer over gebleven hoor, airride en velgen zitten er ook niet bij, maar dat komt wel, voor het geld wat ik voor de cas ed moest bijleggen kon ik er zelf geen voor bouwen, heb ik voorlopig weer wat te doen.
1 februari 2012 om 19:39 #17983624is de motor nog standaard?
k heb nog wel een phase 2 chip te koop van V Max.
280pk en 430Nm ongeveer!1 februari 2012 om 19:45 #17983625nee zat een chip in van eds, kon je manueel aan en af zetten, dat vond ik wel apart , maar voor de rest zag het er allemaal ok uit
1 februari 2012 om 20:34 #17983626nice!!
7 februari 2012 om 18:45 #17983627Had ff een vraag , met welke radiateur rijden jullie? In de kadett zit een 2.0 8v radiateur, denk dat het voor de koeling geen probleem geeft maar zit er wel dicht op vind ik , hebben jullie die onder het voorfront gezet
? En hoe zit die dan vast?7 februari 2012 om 19:11 #17983628Ik heb gewoon de 8v radiateur gebruikt met een spalven dit gaat perfect.
ik ben benieuwd naar je kadett tot vrijdag :thumbup7 februari 2012 om 21:01 #17983629ok ja tot vrijdag neem de laptop mee en dvd schijf ken je ff kijkn welke je gebrand wil hebben :thumbup
7 maart 2012 om 18:01 #17983587had ff vraagje over de olie er zit nu 5w40 in , het blok heeft een fase 1 eds chip, en nu wat gelezen te hebben lijkt 10w60 beter te zijn, maar kan ik dat er gewoon in doen nu er 5w40 in heeft gezeten of gewoon deze olie erin laten? Rij niet vaak met de chip maar toch…
En zoals op de foto hierboven te zien van het motorblok is een vacüum slang die naar de turbo gaat niet aangesloten en afgedopt en de slang die dan op het blok moet zitten zit gewoon loos. Iemand enig idee waarom dit gedaan is wat denk dat ik hem wel gewoon aansluit.7 maart 2012 om 18:11 #17983586ik denk dat er een externe dumpvalve op zit, waardoor de de vacuumslang niet aangesloten hebben.
maak eens een foto ervan, er lopen namelijk een paar slangen naar de turbo.10W60 rij ik ook mee.
is dikker bij warme toestand, dus betere oliefilm op de onderdelen ;)
met name bij hoge belasting een fijne olie!7 maart 2012 om 18:22 #17983589ok , tis de slang bij de thermostaat en de slang boven de v van vauxhall, de verkoper zei ook al zoiets maar had meerdere motoren bekeken en daar waren ze allemaal aangesloten
8 maart 2012 om 22:05 #17983590die vanaf de kleppendeksel komt bedoel je? de dikke van de 2?
die kan je er wel af laten, is voor je carter/kleppendeksel ontluchting.
aan de turbokant afdoppen. vanaf kleppendeksel ff in een catchtank laten eindigen anders heb je alle prut in je motorruim….
9 maart 2012 om 14:07 #17983591Ok dank je wel kerel :thumbup , bedoelde idd die dikke van de 2 , wilde hem eigenlijk gewoon aansluiten , dacht ben ik er ook vanaf maar zo kan het ook.
21 april 2012 om 15:45 #17983630ik had nog een vraag , het turbo blok komt nu uit een kadett met onderwaartse schakelstang(1.8) en gaat naar een kadett met bovenwaartse schakelstang maar nu mis ik het schakelmechanisme van de f28bak, heb wel een compleet schakelmechanisme van f20 liggen, past deze ook op de f28 of moet het echt een schakelmechanimse van f28 zijn?
16 mei 2012 om 10:03 #17983631Hoi Mark,
wat zijn je plannen met de Cabrio ? :-D
MVG Tim
16 mei 2012 om 10:13 #17983632@InjectTheVenom wrote:
@2000 wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Zolang de auto niet als zoveelste geslacht word heb ik misschien nog wel een paar tips :vertag
:thumbdown
Ja en?
Ik kom dit net alsnog tegen en zal enige uitleg geven:
Ik vind het vreemd dat jij alleen bereid ben uitleg te geven als er geen calibra voor wordt gesloopt. Dus vandaar mijn afkeurend gebaar.16 mei 2012 om 10:15 #17983633Erg mooie let trouwens, zal je veel plezier van hebben :thumbup
16 mei 2012 om 20:40 #17983634@ tim ben bezig de cabrio in orde te maken om in te voeren, komt 16v in van me andere kadett , origineel kadett dashboard+kabelboom, originele kofferklep, en nog wat dingen word wel peppi cabrio , en alles functioneel en iets minder show, zal binnenkort eens foto’s posten.
@2000 ja hoop het ook , duurt ff voordat ik er weer mee ga rijden eerst de cabrio afbouwen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.