C18NZ met 20seh multipoint injectie vraag

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren C18NZ met 20seh multipoint injectie vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225919
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      Zoals de titel luid,

      Een vriend van mij heeft een c18nz motor en wilt daarop de multipoint injectie zetten van ee 20seh motor

      hij heeft nu kabelboom computer luchtweger, bobine, inlaatspruitstuk, injectoren, brandstofdruk potje, van de seh,

      hij zoekt nog een astra gsi brandstof pomp,

      en daarna er op zetten, maar voor dat het zo ver is,

      blijft dit heel? is de c18nz motor hier sterk genoeg voor, ? dat het niet in tranen eindigt?

      zijn er nog dingen waar hij op moet letten bij ombouwen?

      mvg

      Sebas

      #17728442
      hanskadett
        Lid sinds:
        18 April 2009

        ??????????? das een goeie vraag

        #17728443
        tijs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2005

          ik ga er even vanuit dat een seh systeem redelijk hetzelfde is als dat van een c20ne. dus met een bdp en geen hallgever.

          inprincpe zou het zo plug en play moeten zijn, heb het zelf ook al eens uit zitten pluizen.

          je moet ff zeker zijn dat het een 18nz is, maar neem aan dat je dat wel weet, een 18nv heeft namelijk geen bdp maar een hallgever.. dus daar kun je de kabelboom niet op aansluiten.

          verder moet je even het gat van de brandstofpomp in het nokkenas huis dicht zetten, of een ander nokkenashuis pakken.

          weet niet hoe het verschil zit in nokkenas, maar kan zijn dat het inspuitmoment net niet mooi uitkomt met het nokken patroon van een 1800. in dat geval zou je ook moeten kijken voor een seh nokkenas, maar denk dat het wel moet lopen op een 1800 asje.

          denk verder dat het echt wel sterk zat is, 18nz is een leuke motor, grotere kleppen als een 20ne/seh :)

          ben er zelf ook een aan het opbouwen, wilde het doen met een 18e inlaat (die ovale) en dan een c20ne kabelboom, maar kon voor weinig dubbele carbs met 1800 spruitstuk kopen… dus ga daar voor.

          verder heb ik geen gekke dingen kunnen bedenken waarom het niet zou werken

          #17728444
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Prayer….

            De 1800 NZ heeft een extern brandstofpompje.

            Je kan in een 1800 motor een 2L nokkenasje zetten..

            Ergens vind ik het nog wel jammer dat mijn c18nz nooit op carbjes gelopen heeft..:(

            Komt de inlaat wel fatsoenlijk overeen met de kop?

            #17728445
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              of de inlaat past daar ging ik wel van uit, maar weet dit niet zeker,

              ik d8 dat de inlaat van een 18e een andere aansluiting had

              #17728446
              tijs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 September 2005

                origineel gepost door Fearless
                Prayer….

                De 1800 NZ heeft een extern brandstofpompje.

                Je kan in een 1800 motor een 2L nokkenasje zetten..

                Ergens vind ik het nog wel jammer dat mijn c18nz nooit op carbjes gelopen heeft..:(

                Komt de inlaat wel fatsoenlijk overeen met de kop?

                hij gaat gewoon op carbs lopen hoor ;) blokje staat nog altijd naast de auto, in de zomer geen tijd gehad er aan te werken. dus nog steeds bezig de auto rot vrij te maken en aan te passen voor het blok.

                maar de dubbele dell ortho’s incl spruitstukken liggen er klaar voor.

                wat betreft 2l inlaat zou die zo op de 1800 moeten passen, kan ik eventueel deze week wel passen als ik het niet vergeet

                #17728447
                tijs
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 September 2005

                  hmm post was 2x…

                  maar dan zal dat huis wat ik heb liggen wel van een 18s zijn ofzo, waar zoon nokkenashuis pompje op zat…..? agja, moet in elk geval zoon injectie pomp op

                  #17728448
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    NZ inlaat is compleet anders dan die van een seh, naar mijn weten
                    zou dus niet passen.

                    waarom niet meteen ombouwen naar volledig 2 liter..

                    #17728449
                    tijs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 September 2005

                      hmm, toch heb ik al wel vaker een 18e inlaat op een 2L gezien……

                      #17728450
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ja maar een NZ is een punica motor..
                        Dus geen mooie ronde kanalen…

                        #17728451
                        MyzterOpel
                          Lid sinds:
                          7 July 2008

                          inlaat van 1.8 en 2.0 motor zijn niet uit wisselbaar naar mijn weten!

                          #17728452
                          tijs
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 September 2005

                            hmm, ja de kanalen kan ik niet meer vergelijken, die zijn niet meer origineel bij mijn nz kop..

                            maar een kanaal is vrij gemakkelijk gelijk gemaakt natuurlijk.. zorgen voor een goeie pakking, en een dremeltje kom je een heel eind…
                            zolang der genoeg “vlees” aanzit natuurlijk, qua bout patroon ziet het er toch hetzelfde uit…

                            edit—

                            zit me nu te bedenken dat er natuurlijk ook een 1800 kop op die 2L gezeten kan hebben waardoor er een 1800 inlaat op paste en het zo leek alsof het op een 2L zat….
                            zat toen in elk geval op een ascona die hier te koop stond, was een hele discussie bij of het nou een 1800 of een 2L was, vanwege de 1800 inlaat buis…
                            stond te koop als circuit/cross auto ofzo…

                            kheb anders misschien wel een 1800 injectie inlaat liggen, die heb ik al eens op mijn 18nz kop gepast… die kwam overeen met de bout gaten, zet je daar de 2L elektro op incl stappen motor, inplaats van normaal de luchtomloop klep van een 18e

                            #17728453
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              inmiddels is het verhaal een beetje van de baan,

                              m,n kamaraad heeft een c18nz motor die heel fris is 80.000 gelopen, de rest van z,n auto is ook erg netjes

                              hij heeft een van de laatste frisco`s, en dat ding is erg netjes, daarom wilt hij liever zijn c18nz behouden,

                              vandaar dat dit te spraken kwam,

                              maar goed, voorlopig behoud hij zijn c18nz en is dit van de baan,

                              vroeg of laat rijd hij hem vast stuk en komt er een c20ne in :D

                              dus voor nu topic kan dicht :)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.