Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › c16xe x16xe
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 december 2017om 14:42 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2017 om 15:32 #18349153
Ik heb al verschillende topics gelezen hierover maar om eerlijk te zijn, hoe meer ik lees hoe meer twijfel er ontstaat.
Ik weet dat de onderblok van de c16xe en x16xe hetzelfde zijn maar hoe zit dat nu met de kop?
Zijn enkel de nokkenassen anders of nog andere dingen?
En kan ik de koppen zo plug&play verwisselen of moeten er aanpassingen komen? bv op x16xe een c16xe kop plaatsen.Ik zit met vrijprogrammeerbare ecu dus ben niet ecu en kabelboom gebonden.
17 oktober 2017 om 16:55 #18349158Koppen zijn hetzelfde, nokkenassen zover ik weet ook.
17 oktober 2017 om 20:29 #18349172koppen zijn anders… de een heeft een EGR kanaal de andere niet..
nokkenassen hebben dacht ik iets meer lift..
en de inlaat is van kunstof bij het oude type en gietijzer van het nieuwe..
uitlaatspruitstuk is ook anders volgens mij..
spruitstuk en voorpijp naar de katis ook net iets anders….19 oktober 2017 om 08:59 #18349213ok bedankt, kan ze dus gewoon uitwisselen. Er zitten toch ander nokkenassen in dus kan ik gewoon overzetten.
En klopt het dat je onderin koppel bijkrijgt als je een x14xe kop erop zet?
mijn blok ligt uit elkaar en ben wat aan het kijken wat het beste is, c16xe kop of x14xe kop.
zou onderin wat meer willen
setup: dbilas throttle bodies, 262° dbilas nokkenassen, lexmaul spaghetti incl group-n uitlaatlijn (dia57) op dta ecu.19 oktober 2017 om 22:07 #18349232metde uitlaat zou ik ook een sport cat ertussen zetten.. de meeste restrictie van de uitlaat is de cat.. een 200 cel zou goed zijn en APK technisch goedgekeurd.. ( of je moet een fanatieke zijn om ieder jaar even onder je auto te kruipen om de cat te verwisselen met een rechte pijp)
8 november 2017 om 11:14 #18349769De inlaatkanalen van de X14XE kop zijn kleiner dan de C/X16XE kop. Origineel geleverde revisiekoppen zijn wel allemaal gelijk.
Ook het onderste (aluminium) inlaatspruitstuk deel van de X14XE heeft kleinere kanalen dan de c/X16XE variant.Met jouw setup is, mits goed afgesteld op octaan 102, 175pk mogelijk (bij zeer hoge brandstofdruk niet voor dagelijks gebruik).
Heb zelf met deze setup dat behaalt:
x16xe, Dbilas Throttlebodies, Dbilas Flowmaster+pipe, Dbilas 262 graden nokkenassen, FSE Powerboostvalve, Supersprint Spaghetti, Simons Groep A uitlaatsysteem.
Ik reed zonder kat, maar wel met een midden- en einddemper.Persoonlijk zou ik de c/X16XE kop laten flowen. En je onderblok opboren naar 2e overmaat.
Eventueel kan je met onderdelen van de X18XE1 (uit me hoofd krukas en drijfstangen) motor dan een 1.8 ervan maken.
Dan is ruim 200 pk mogelijk.8 november 2017 om 11:58 #18349771x18xe1 is helaas geen optie. Denk wel om er gesmede zuigers en drijfstangen in te steken en dan de c16xe te laten flowen.
Misschien een domme vraag maar wat is de werking van de powerboostvalve? niet mee bekend Zit wel met brandstofdrukregelaar van risse motorsport welke op de plaats zit van de originele.29 december 2017 om 14:42 #18351088Powerboostvalve is een instelbare brandstof drukregelaar met dubbel membraam. Vanaf 80% gas doet hij er nog is 0,5 bar druk bij.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.