C14NZ problematiek

Forumindex Forums Modellen Astra C14NZ problematiek

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271608
    ginkelvanmichiel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      Ik vroeg mij af of er een standaard oplossing is voor de C14NZ problematiek.
      De Astra F Bestel (Lieferwagen) die momenteel op Marktplaats staat heeft een euvel waar ik het antwoord niet op heb gevonden.
      Ik heb wel interesse in de auto, maar dan moet ik het probleem wel kunnen oplossen.

      de problemen:
      a) de auto houdt in
      b) bij warme motor loopt hij niet stationair

      nu weet ik dat de C14NZ geen probleemloze motor is en ik verwacht dat dit probleem iets met de ontsteking te maken heeft, ofwel iets met de vervroeging/toerentalsensor óf de bobine. Mijn ervaring met opgewarmde bobines is dat dit ook voor kan komen.

      Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

      #18282228
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        De c14nz heeft een losstaande bobine in de motorruimte zover ik weet en heeft een verdeler aan de bakzijde van de motor bij de nokkenas..
        Ik weet niet of deze al een stappenmotor heeft .. Maar je kunt je lambda zonde nalopen op de werking ervan met betrekking tot het inhouden…

        #18282229
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          weet niet of het handig is om je plannen openbaar te maken.
          bij de rdw kun je zien dat hij de auto nog niet lang heeft ? kat in de zak ?
          de andere kant een 1.4 kost geen drol

          een orginele laagdak kom je alleen tegen bij de benzine uitvoering regels uit die tijd.

          het is dat ik geen ruimte heb je kunt er een mooie sleeper van maken

          #18282230
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Kun je er beter een c16nz in hangen.. Zelfde motor soort alleen dan 75 pk inplaats van 60

            #18282231
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Waarom gelijk een andere motor erin? Gewoon die auto op marktplaats laten staan. Zijn er nog zat die geen problemen hebben, daarbij een 1.4i in een Astra F is niet vooruit te branden.

              #18282232
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                soms kun je en complete motor met aanbouwdelen voor minder krijgen als dat een deeltje wat los gaat kopen.

                #18282233
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  @Aapje wrote:

                  Waarom gelijk een andere motor erin? Gewoon die auto op marktplaats laten staan. Zijn er nog zat die geen problemen hebben, daarbij een 1.4i in een Astra F is niet vooruit te branden.

                  zo`n 8v torretje is peanuts om te verwisselen… en tussen de 1.4 en 1.6 zit qua kabelboom niet echt veel verschil zover ik weet…

                  maar los ervan.. het is maar een idee.. als je wat sneller wil.. maar om de 2 problemen op te lossen is het beetje zoeken..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.