Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › c14nz kietelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2014 om 09:28 #18177126
Ja, maar met alles er op en aan ben ik bang dat een turbo er op het eenvoudigst en goedkoopst is. Niet als je alles spiksplinter nieuw koopt, maar het is gewoon makkelijker te krijgen dan geschikte carbs of tb’s. Met een 16SV carb ga je de 100 pk nog niet voorbij ook. Van een turbo krijgt het blokkie ook lekker wat koppel. Alleen of alles dan heel blijft??
22 juli 2014 om 23:23 #18177127je snapt wel dat ik het niet over een varajet carb heb ;)
wat alle opties betreft is het gewoon zoeken naar de beste deal
heb zelf beide liggen
een k-14 turbo die ik nog moet reviseren 50 eu via ebay 25 euro kost een revisiesetje
setje kawasaki ninja carbs gratis gedoneerd door mn sleutelmaat :wors12 november 2014 om 20:33 #18177128Hallo allemaal ik ben nieuw op deze forum.
;) en heb een vraage.
heb een corsa b x12sz en ben bezig met aanpassen.
nu ben ik aan het twijfelen of watvoor motor ik er in ga leggen.
had gedacht aan een c20ne. maar dat is veel aanpaswerk.
en nu las ik in deze topic over een c16ne of x16xe dat deze zo uitwisselbaar zijn met een c14nz.
geld dit ook bij een x12sz. en wat zou dan de beste optie zijn12 november 2014 om 20:51 #18177129@Dave1102 wrote:
Hallo allemaal ik ben nieuw op deze forum.
;) en heb een vraage.
heb een corsa b x12sz en ben bezig met aanpassen.
nu ben ik aan het twijfelen of watvoor motor ik er in ga leggen.
had gedacht aan een c20ne. maar dat is veel aanpaswerk.
en nu las ik in deze topic over een c16ne of x16xe dat deze zo uitwisselbaar zijn met een c14nz.
geld dit ook bij een x12sz. en wat zou dan de beste optie zijnHet is een vierpitter, en voor zover ik weet kun je de bak behouden, dus lijkt me wel een mogelijkheid. Overigens is het altijd veel werk, maar je hoeft dan in elk geval geen custom aandrijfassen en motorsteunen, geen andere verpoten of wiellagers en naven…
12 november 2014 om 20:56 #18177130Als je het complete inlaattraject (inlaat, benzinerail, injectoren, ecu)hebt van een C16SE kun je de inlaat van een c14nz of c16nz wisselen. Ecu zit op de luchtmassameter. Enkel ontsteking draait dan via de originele ecu.
Oja en denk dat je je pomp nog moet aanpassen.
15 november 2014 om 06:25 #18177131@Haasje17 wrote:
Als je het complete inlaattraject (inlaat, benzinerail, injectoren, ecu)hebt van een C16SE kun je de inlaat van een c14nz of c16nz wisselen. Ecu zit op de luchtmassameter. Enkel ontsteking draait dan via de originele ecu.
Oja en denk dat je je pomp nog moet aanpassen.
inlaatkanalen en waterkanaal ter hoogte van de thermostaat komen niet overeen
zowel qua positie als vorm
c16se heeft ronde kanalen en c14nz vierkant met ronde hoeken
en de c16se heeft een MAP sensor, geen luchtmassameterBeter complete c16se er in moppen ;)
15 november 2014 om 07:05 #18177132Ik bedoelde de C16SEi en E16SE variant, deze heeft de ecu op het inlaat traject.
15 november 2014 om 20:50 #18177133Oke dus als ik goed begrijp is dan een C16se of c16sei beter.
het probleem is dat mijn x12sz niet echt loopt .
soms gaat het wel goed maar als het warmer is. dan is het net of hij verstopt is.
en wil er gewoon wat snellers in. alleen niet te kostbaar.
als ik zwaarder ga moet je alles aanpassen en dat is me wat veel van het goeie.
:???: Grt Dave.19 november 2014 om 21:33 #18177134@trashmetal wrote:
ben het niet helemaal met je eens Vinci,
de blokken lenen zich indd prima voor een turbo conversie vanwege de lagere compressie
maar het gasklephuis icm de single injector is toch wel de grootste beperking
op carbs of tb’s ga je de 100 pk wel voorbij :DDat is aan te passen, in Engeland heb ik ze al zeer vaak turbo’s op deze blokken zien bouwen, meer peut er in is nooit zo’n punt…
Ik heb overigens nog een C18NZ blok in goede conditie te koop voor je!
buysell/single_ad.php?ad_id=9913Lekker veel koppel, en degelijk. Vermogen is ook weer niet zo wild dat er meteen een dikke bak onder moet.
21 maart 2015 om 19:50 #18177135in al het geweld van xe en let vind ik het grappig om te zien dat mensen ook warmlopen voor zo,n lekkere goeie ouwe nz het is zo,n beginblokje wat we als opelrijder allemaal wel een keer gehad hebben in een astra corsa of kadett :thumb :kewlpics :wub
1 april 2015 om 11:55 #18177136Niet alleen IN de corsa
Ook er uit! :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.