c14nz kietelen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types c14nz kietelen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18177126
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Ja, maar met alles er op en aan ben ik bang dat een turbo er op het eenvoudigst en goedkoopst is. Niet als je alles spiksplinter nieuw koopt, maar het is gewoon makkelijker te krijgen dan geschikte carbs of tb’s. Met een 16SV carb ga je de 100 pk nog niet voorbij ook. Van een turbo krijgt het blokkie ook lekker wat koppel. Alleen of alles dan heel blijft??

      #18177127
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        je snapt wel dat ik het niet over een varajet carb heb ;)
        wat alle opties betreft is het gewoon zoeken naar de beste deal
        heb zelf beide liggen
        een k-14 turbo die ik nog moet reviseren 50 eu via ebay 25 euro kost een revisiesetje
        setje kawasaki ninja carbs gratis gedoneerd door mn sleutelmaat :wors

        #18177128
        Dave1102
          Lid sinds:
          11 April 2014

          Hallo allemaal ik ben nieuw op deze forum.
          ;) en heb een vraage.
          heb een corsa b x12sz en ben bezig met aanpassen.
          nu ben ik aan het twijfelen of watvoor motor ik er in ga leggen.
          had gedacht aan een c20ne. maar dat is veel aanpaswerk.
          en nu las ik in deze topic over een c16ne of x16xe dat deze zo uitwisselbaar zijn met een c14nz.
          geld dit ook bij een x12sz. en wat zou dan de beste optie zijn

          #18177129
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            @Dave1102 wrote:

            Hallo allemaal ik ben nieuw op deze forum.
            ;) en heb een vraage.
            heb een corsa b x12sz en ben bezig met aanpassen.
            nu ben ik aan het twijfelen of watvoor motor ik er in ga leggen.
            had gedacht aan een c20ne. maar dat is veel aanpaswerk.
            en nu las ik in deze topic over een c16ne of x16xe dat deze zo uitwisselbaar zijn met een c14nz.
            geld dit ook bij een x12sz. en wat zou dan de beste optie zijn

            Het is een vierpitter, en voor zover ik weet kun je de bak behouden, dus lijkt me wel een mogelijkheid. Overigens is het altijd veel werk, maar je hoeft dan in elk geval geen custom aandrijfassen en motorsteunen, geen andere verpoten of wiellagers en naven…

            #18177130
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Als je het complete inlaattraject (inlaat, benzinerail, injectoren, ecu)hebt van een C16SE kun je de inlaat van een c14nz of c16nz wisselen. Ecu zit op de luchtmassameter. Enkel ontsteking draait dan via de originele ecu.

              Oja en denk dat je je pomp nog moet aanpassen.

              #18177131
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                @Haasje17 wrote:

                Als je het complete inlaattraject (inlaat, benzinerail, injectoren, ecu)hebt van een C16SE kun je de inlaat van een c14nz of c16nz wisselen. Ecu zit op de luchtmassameter. Enkel ontsteking draait dan via de originele ecu.

                Oja en denk dat je je pomp nog moet aanpassen.

                inlaatkanalen en waterkanaal ter hoogte van de thermostaat komen niet overeen
                zowel qua positie als vorm
                c16se heeft ronde kanalen en c14nz vierkant met ronde hoeken
                en de c16se heeft een MAP sensor, geen luchtmassameter

                Beter complete c16se er in moppen ;)

                #18177132
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik bedoelde de C16SEi en E16SE variant, deze heeft de ecu op het inlaat traject.

                  #18177133
                  Dave1102
                    Lid sinds:
                    11 April 2014

                    Oke dus als ik goed begrijp is dan een C16se of c16sei beter.
                    het probleem is dat mijn x12sz niet echt loopt .
                    soms gaat het wel goed maar als het warmer is. dan is het net of hij verstopt is.
                    en wil er gewoon wat snellers in. alleen niet te kostbaar.
                    als ik zwaarder ga moet je alles aanpassen en dat is me wat veel van het goeie.
                    :???: Grt Dave.

                    #18177134
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      @trashmetal wrote:

                      ben het niet helemaal met je eens Vinci,
                      de blokken lenen zich indd prima voor een turbo conversie vanwege de lagere compressie
                      maar het gasklephuis icm de single injector is toch wel de grootste beperking
                      op carbs of tb’s ga je de 100 pk wel voorbij :D

                      Dat is aan te passen, in Engeland heb ik ze al zeer vaak turbo’s op deze blokken zien bouwen, meer peut er in is nooit zo’n punt…

                      Ik heb overigens nog een C18NZ blok in goede conditie te koop voor je!
                      buysell/single_ad.php?ad_id=9913

                      Lekker veel koppel, en degelijk. Vermogen is ook weer niet zo wild dat er meteen een dikke bak onder moet.

                      #18177135
                      Eviltruckdriver
                        Lid sinds:
                        4 August 2013

                        in al het geweld van xe en let vind ik het grappig om te zien dat mensen ook warmlopen voor zo,n lekkere goeie ouwe nz het is zo,n beginblokje wat we als opelrijder allemaal wel een keer gehad hebben in een astra corsa of kadett :thumb :kewlpics :wub

                        #18177136
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Niet alleen IN de corsa


                          Ook er uit! :jerry

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.