Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz -> c14SE – 1000km verder update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2012 om 20:47 #17989210
oh nog even een vraag: waar hoort de aansluiting van de map sensor en waar die van de vacuüm gebeuren? ik heb op dit moment de map sensor aan de achterkant van het spruitstuk (naast de gaspositiesensor) en de vacuüm slangetje aan de onderkant van het spruitstuk.. is dit goed, of is dit nou net andersom?
en de brandstof leiding: de bovenste is toch aanvoer en de onderste retour? (wanneer deze 2 in de klemmetje op het schutbord vast zitten samen met de vacuümslang)
en is het ook snel op te merken dat de slangen verkeert om zitten?
moet er wel bij zeggen dat de leidingen op dit moment wel mooi naast elkaar lopen…16 maart 2012 om 20:01 #17989211weer een update:
blok, bak en kabelboom zitten er in en het loopt ook, nog niet mooi stationair (beetje schokkerig) maar dat komt omdat ik op dit moment de brandstofpomp moet wisselen naar een SE pomp :???:
morgen nog even het schilt los halen van mijn linker remschijf want deze loopt aan, als dat en de pomp er in zitten een mooi lang ritje maken en een paar keer de motor uittesten :jerry Heb d’r zin in! :D17 maart 2012 om 18:05 #17989212ik kon het niet laten om na een paar snelle kleine reparaties toch te gaan cruisen met het ding :D maar nu dit:
net een uurtje geleden viel onder het rijden me motor (c16se) spontaan uit, ik had gelukkig nog vaart om als een gek een parkeerplek op te vliegen,
ik proberen te starten maar ho maar: meteen na het starten (2sec) valt ie uit. dus ik een paar keer door gestart maar hij bleef eigenwijs :swear
na +/- een kwartiertje rust nog een keer geprobeerd en hij sloeg dit keer direct aan alleen liep ie hoog onregelmatig in toeren. dus ik hem weer uitgezet en weer na +/- 5 minuutjes weer geprobeerd en toen deed hij het gewoon Perfect :wtf
nu lees ik hier-en-daar dat het de BDP sensor en ECU kan zijn.
maar als een van die het zijn dan deed hij nu toch niks meer?
en de BDP sensor: waar zit deze? op de krukas poelie?
en kan dit moment ook veroorzaakt zijn door de br. pomp? aangezien deze nog van een C14NZ is. (wel loopt de motor goed in de toeren)
ook zag ik net toen ik even snel onder de kap keek dat de sensor op de krukas poelie helemaal zwart is van de smerigheid: OORZAAK?!?!
kan deze ook van een 1.4 of dergelijks worden gepakt?18 maart 2012 om 13:16 #17989213Niet zo slim he met een verkeerde brandstofpomp rijden
je kunt de brandstofpomp van elke multipoint injectie pakken
bijvoorbeeld van een corsa met x14xe x16xe kan ook gewoon18 maart 2012 om 23:01 #17989214Brandstofpomp heb ik liggen, nu nog de rijd…
Maar dat kan toch geen oorzaak zijn van het spontaan uitvallen onder het rijden???19 maart 2012 om 07:22 #17989215Je moet blij wezen dat je blok niet vast is gelopen
langzamerhand ben je alles aan het verbranden doordat de pomp te weinig druk kan leveren
net als je bij een brommert een paar maten te kleine sproeier zou monteren
het loopt wel, maar voor hoelang?…….19 maart 2012 om 07:44 #17989216Idd, in de tijd dat je aan het cruisen bent geweest, had je de pomp ook kunnen vervangen, zoveel werk is dat volgens mij niet ;)
19 maart 2012 om 08:57 #17989217als je er een compleet met houder hebt uit een corsa b of tigra kwartiertje werk incl flesje bier :D
bij mijn astra was het iets meer werk pompjes zijn zelfde alleen de houder is verschillend
dus moest ook even 2 draadjes solderen, half uurtje zat ie er in :D19 maart 2012 om 21:55 #17989218Ik heb een pomp liggen van een corsa 1.4SE. Deze komt er morgen in..
Ook heb ik hem even uitgelezen en kwam op de foutcodes: 85, 84: wegrij blokk. Geen of foutief signaal?
Voor de rest zag ik met de monitor lijst (met apparatuur) dat hij inderdaad erg arm loopt en hij rookt als de mallen, ook wordt het onder de kap Zeer heet, ga er zeker niet meer mee rijden tot de pomp erin zit.20 maart 2012 om 06:27 #17989219:thumb
20 maart 2012 om 23:25 #17989220Pomp is vervangen. Ik moet wel zeggen dat ie nu mooi stationair draait, alleen bokt en schut ie in hogere toerental. Denk dat ie een lange tijd heeft stil gestaan.
Ook ging vandaag me olie lampje flikkeren, dit komt denk ik door te dunne olie (5w40) ga deze week er mooi 10w40 ingooien want m’n c14nz liep daar goed op.
Ik ga nu deze maand flinke KMs maken en zal na +/-1000km weer een update plaatsen: wat en hoe het er voor staat ;)21 maart 2012 om 05:24 #17989221ik zou er nog niet al te gek mee doen
weet niet hoeveel km’s je hebt gereden met die andere brandstofpomp en hoe
maar dat heeft ie echt niet leuk gevonden
verse olie en lief voor em zijn komt het vast goed ;)21 maart 2012 om 07:01 #17989222nou ik moet wel zegen dat ie niet moeilijk deed in hogere toeren (+/- 4000 RPM – Geen toerenteller) wel heb ik gisteren na 60km te hebben gereden de motor een keer bijna tot toerenbegrenser “geduwd”
alleen dat olielampje vertrouw ik niet, moet ook de kabel nog gaan solderen want deze zit vast met een quicklock klem :thumbdown
nu nog 10w40 erin en dan is ie verder helemaal toppie (en velemale sneller dan mee trage c14nz) :jerry21 maart 2012 om 09:10 #17989223en ik heb weer pech… brandstof lekkage… net getankt…
gisteren met de pomp vervangen kreeg ik de dikke rubbere ring er niet tussen (tussen tank en deksel) en heb toen silliconen kit gebruikt, alleen dit heeft dus verkeerd uitgepakt. dus dat wordt vanavond de kit verwijderen en met veel vloeken en tieren de ring er tussen “persen”
wel jammer van de brandstof 20l op de grond :fy1 :fy1 daar gaat +/-25km rijden…21 maart 2012 om 11:12 #17989224flink verbruik als je 25km op 20 liter rijdt ofnie :jerry maargoed, ook met dat kitten had je van te voren kunnen nagaan dat het niet de juiste oplossing is
21 maart 2012 om 23:22 #17989225250km bedoelde ik. Met dat kitten had ik gisteren niet echt meten in de gaten dat het niet benzine bestendigd was, het was nog steeds vloeibaar, Heb de o-ring er inmiddels in gekregen en ook dit bleef lekken. Na veel gedult en gekloot heb ik de vergrendel ring zelf een beetje vervormt en nu dicht de tank weer goed af ;) nu kan ik weer tijden :D
22 maart 2012 om 22:54 #17989226Vandaag moest ik de snelweg op en ik moet zeggen dat het niet prettig was, bij 100km en hoger begint de hele auto in eens zeer hevig te trillen.. Nu ben ik er nog niet achter wat het is maar ik verdenk de assen, en me wiellagers maken lawaai.. Ook moet ik de auto nog uitlijnen…
Iemand nog een idee wat het kan zijn??22 maart 2012 om 23:12 #17989227ik zet mn geld op de wiellagers :D
23 maart 2012 om 18:37 #17989228ben vandaag weer bezig geweest en heb ontdekt dat het GEEN C16SE is maar een C14SE, heb de motorcode kunnen vinden… een beetje teleurgesteld aangezien me verteld was dat het een c16se was, maar het is toch ook goed dat het een 1.4 is, dit gaat ook lekker vlot, zeker met een f13 close ratio 3.94 bak (kun je lekker snel inhalen op de snelweg) :thumb
moet nu wel even de ecu wisselen aangezien deze van een astra 1.6 komt, want hij loopt op dit moment niet helemaal stotter vrij…
ook is het trillen opgelost, een “liefdadige” collega vond het leuk om 100 gram op me rechter voorwiel te plakken. (binnenkort even terugpakken, even over nadenken hoe ;))
ook heb ik vandaag me einddemper vervangen door een sport/sierpijp en het geluid daarvan is nog niet helemaal naar m’n zin dus ga ook één deze dagen de midden demper er tussen uit slijpen en een rechte pijp tussen plaatsen.
maar nu het volgende:
mijn olie lamp begint nu irritant te knipperen/flikkeren en blijft soms branden, er zit genoeg olie in.
nu had ik eerst de bedrading in gedachte dat dit niet goed meer was, maar als ik de stekker van de sensor er af haal brand het lampje helemaal niet ook bij het op contact staan :???: denk dus nu aan de sensor en aan de oliepomp en misschien olie (5w40). hoe meet ik de oliedruk? en hoe moet je de oliepomp te vervangen? en kan ik ook evt. de sensor en pomp van een c14nz pakken??25 maart 2012 om 08:17 #17989229onderblokken zijn naar mijn weten het zelfde dus je zou het gewoon kunnen overzetten
zou eerst eens naar de sensor kijken oliepomp overlijd niet zo sneljammer dat het een 14se blijkt te zijn
ik zou eens op ebay kijken voor een sportex systeem
was voor mijn 54mm systeem iets meer dan 200 kwijt zonder spaghetti
had ik al liggen van TA technix25 maart 2012 om 16:29 #17989230een rechte pijp er tussen is makkelijker denk ik, aangezien nu het geluid beter is geworden door even een lang stuk te gaan rijden. vind het nu nog een beetje zacht maar de toonhoogte bevalt me wel :thumb
even de maat van de uitlaat opmeten en dan de slijptol er opzetten :jerry28 maart 2012 om 15:00 #17989231heb je nu de olie vervangen want er hoort 10w40 in niet wat jij erin hebt dies te dun.en doe dat nu maar want zag met terug lezen dat je al 3 dagen erover bezig bent.
28 maart 2012 om 15:03 #179892325w40 kan prima in zo’n motor hoor, sla het instructieboekje of technische gegevens er maar eens op na..
Willem
29 maart 2012 om 21:35 #17989233probleem alweer opgelost, er was een kabelbreuk.
olie is niks meer aangedaan: olie peil zakt ook niet (+/-500km)
ook wordt zelfs op de KroonOil site deze olie aangegeven…
wel klinkt de motor koud als een tractor(tje)
binnenkort zit ik over de eerste 1000km heen en zal dan wel ff laten weten hoe het er voor staat30 maart 2012 om 04:19 #17989234Misschien een flesje valvoline oil treatment bij gooien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.