c14nz -> c14SE – 1000km verder update

Forumindex Forums Modellen Corsa c14nz -> c14SE – 1000km verder update

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 101 tot 113 (van in totaal 113)
  • Auteur
    Berichten
  • #17989235
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      UPDATE:

      ben nu net de 1000km over gereden en ik moet zeggen dat ie nog helemaal perfect rijd voor een c14se (waar GEEN KM’s van bekent zijn)
      ook leuk om te weten: geen olieverbruik merkbaar king: :thumb ook valt het verbruik nog redelijk mee: 500km/550km op 44L (11,3/12,5) en dat was veel stads verkeer (2/3de)
      wel mis ik iets vermogen met een c14se ecu (de c16se ecu gaf meer acceleratie vermogen (gevoel) maar gaf ook veel foutcodes: lambda, lucht en brandstof druk… het loopt in ieder geval stukken beter dan de c14NZ)
      APK heeft ie er nu ook opzitten dus ik kan weer vooruit.
      nu zo snel mogelijk het beestje een groot onderhoud geven (dist. riem en jaarlijkse beurt)
      dan nog een een GSI veren + dempers zoeken en de achterruiten blinderen en kijken waar ie tocht (zeer irritant) en dan voldoet ie aan m’n eisen.
      (uitlaat laat ik zo zitten, gaat hard genoeg op de snelweg…
      In ieder geval: iedereen bedank voor het reageren en het geven van de goeie raad! :thumb

      #17989236
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        En weer een tevreden Opelrijder :D

        #17989237
        astraTD
          Lid sinds:
          9 March 2009

          Mooi zooi :thumbup

          #17989238
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik zou gewoon een verlagingsset eronder zetten ipv dure gsi veren en dempers.

            #17989239
            CorsaNick
              Lid sinds:
              7 March 2011

              Ik heb precies dezelfde motor en mag blij zijn als ik de 450 kilometer op een tank haal. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

              En nee, het is niet altijd mijn rechtervoet :p

              #17989240
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Korte versnellingsbak verhoudingen
                Korte stukken rijden. (ik rijdt nou met de Combo wat langere stukken, en dat Scheelt een Flinke Slok op een Borrel..

                Willem

                #17989241
                CorsaNick
                  Lid sinds:
                  7 March 2011

                  De dikke smurrie aan m’n oliedop zou dat idd nog eens bevestigen

                  #17989242
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    Gewoon kleine stukjes rijden denk ik, zolang je kvs op peil blijft en er geen olie in je kvs zit zou ik me geen zorgen maken.
                    Mijn Astra C16SE rijdt ook alleen kleine stukjes en heeft ook die smurrie en hoog verbruik.
                    Pas stuk naar belgie mee gereden over de snelweg en zo zuinig heb ik hem nog nooit gezien :O

                    #17989243
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Goed dat ie het zo lekker doet!! :D
                      Ja je kan qua prijs beter een schroefsetje halen dan originele opel gsi veren..

                      #17989244
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        heb inmiddels het verbruik nog lager gekregen 572km 44,67L king: en ik rij zeker niet rustig, veel lange ritten en snelweg.
                        heb een F13CR met iets van 3,94
                        en over de GSI; dacht dat die setjes op sloop geen drol kosten? ga sowieso een gsi stabilisator halen (dikker en stugger) want ik heb echt het gevoel dat ik op 2 wielen de bocht door ga.. :???:
                        en misschien een 30mm veren er bij, maar dat zie ik binnenkort wel…

                        #17989245
                        PeterNoFear
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2012

                          Lange ritten en snelweg zorgen voor minder verbruik, dus juist zuinig

                          #17989153
                          Ronald45
                            Lid sinds:
                            12 September 2010

                            Met mijn C14SE haal ik gemiddeld 1 op 13.
                            Dus stadsverkeer en snelweg ongeveer in balans.
                            Ik moest erg wennen aan die korte versnellingsbak trouwens.

                            #17989246
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              Hij is ook best wel zuinig voor z’n leventijd.
                              Aan de CR bak moest ik inderdaad ook even aan wennen, maar vind het zelf toch stukke beter rijden (sneller inhalen op de snelweg etc.)

                            13 berichten aan het bekijken - 101 tot 113 (van in totaal 113)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.