Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz -> c14SE – 1000km verder update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 06:39 #17989203
Remmen passen ook van een astra gsi/kadett gsi/calibra. Gewoon de remklauwen met beugel overzetten en de remschijven. Die zijn 256mm. Minimale velgmaat wordt dan wel 14 inch staal of 15 inch lichtmetaal zo uit m’n hoofd.
6 maart 2012 om 06:47 #17989204Ik heb 14″ lichtmetaal maar volgens mij passen de corsa b GSI ook zo er op en dacht dat de corsa GSI op 14″ rijd?
En is er eigenlijk wel verschil tussen de corsa 1.4 en de corsa GSI?
Zoals de zadel(beugel) die is even groot??6 maart 2012 om 07:05 #17989205yep, die passen ook, zijn wel 236 mm in diameter, dus niet groter als standaard, maar wel geventileerd.
6 maart 2012 om 07:15 #17989206Dan kan ik eigenlijk ook gewoon m’n 1.4 remmen houden als dat het enige verschil is aangezien de c16se ietsje minder pk heeft dan de GSI…
En volgens mij zijn deze remmen wel krachtig genoeg om door de kenteken herkeuring te komen…
(en tegenwoordig ook Voor de APK, remmen test)6 maart 2012 om 07:30 #17989207de grotere remmen merk je wel goed hoor ;) is toch wel erg prettig als ik t vergelijk met mn oude remmen :)
6 maart 2012 om 20:55 #17989208maar dat lijkt mij als ik Jurgen zo hoor zonder van het geld aangezien er niks qua diameter verandert, dus alles is het zelfde… op de ventilatie naar…
hoewel ik wel op mijngrossier zie dat de gsi 256×41.0x20.0 is en de 1.4 (c14nz) 236×41.0.20.0 is, maar de blokjes zijn het zelfde. dus dan neem ik aan dat is zo zonder enkele aanpas van remklauw en zadel de gsi schijf erop kan zetten?
7 maart 2012 om 06:38 #17989151nee ;) Wat wel mogelijk is, is dat de zuigerdiameter van de gsi remklauw groter is, maar dat weet ik dus niet. Ik heb zelf ook nog een remmensetje van een Corsa B GSI liggen voor mijn Corsa A, degene waar ik het setje van kocht vond dat de GSI remmen stukken harder remde dan origineel.
7 maart 2012 om 06:58 #17989135
2.0 GSi remmerij op 14inch lichtmetaal, past net king:
7 maart 2012 om 07:06 #17989150Er zijn idd uitzonderingen, maar past vaker niet dan wel.
7 maart 2012 om 07:09 #17989149Ik denk dat irmscher er rekening mee heeft gehouden :D
7 maart 2012 om 07:25 #17989148Ik weet denk ik weer voor even genoeg. Zoeken naar corsa b 1.6 GSI remmen.
En diesel 1.5 remcilinders achter..7 maart 2012 om 07:39 #17989147Vind die over bremde 2.0 remmerij toch wel fijn dus al het past zou ik dat doen
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
7 maart 2012 om 22:40 #17989142Wil wel eerst zeker weten dat het past, strak heb ik de hele berging vol liggen met div onderdelen…
Wat weer ruimte kost..
Aangezien 1.6 er zowiezo past ga ik daar voor..12 maart 2012 om 17:57 #17989141Ben ik weer even.
Ben vandaag weer bezig geweest met de c16se en kom er nu met de kabelboom niet uit. Heeft een c16se een luchtmassameter? Want op de Astra f kabelboom zit deze er niet op. En op de c14se (van de sloop) zit deze wel op, net zoals de verbouwde x12sz.
Kan ik de LMM gewoon aansluiten op een Astra f 1600 ecu of moet ik de stekker verwijderen?
Voor de rest zijn alle 3 de kabelbomen hetzelfde…En nog even een vraag over het vliegwiel: moet je deze op een bepaalde manier erop plaatsen of maakt dat niet uit?
12 maart 2012 om 22:20 #17989146Toch nog een 3de vraag er bij:
Wat is bij een corsa b de aanvoer en retour leiding? Onderste retour??
En hoe zit het bij de c16se spruitstuk: zit er voor de retour een soort huisje voor (boven op de common rail) of is deze aansluiting juist de toevoer?12 maart 2012 om 23:27 #17989145wat je kabelboom betreft, wat ben je eigenlijk allemaal aan het proberen?
heb je bij de motor niet gewoon alles wat er bij hoort?volgens mij hebben motoren met dis ontsteking geen luchtmassameter en met rotor ontsteking wel
dat tonnetje op de brandstofrail is de brandstofdrukregelaar, da’s de retour
wellicht dat op de brandstofslangen een pijlmarkering staat was bij mn astra namelijk wel
heb je ook de dashboomstekker al veranderd want de draden van een astra zitten er anders in als een corsa
en de geschakelde en constante plus (zwarte en rode) doorlussen
komt bij een astra vannuit de motorruimte en een corsa vanaf de dashboommario
13 maart 2012 om 07:00 #17989144Ik ben van plan om een c14se kabel van een corsa b tegaan gebruiken. En de donor van de kabelboom had dis ontsteking… Dus dacht ik makkelijker te doen om gewoon de stekkers van de kabelboom op de ecu een beetje te veranderen, zoals de LMM bedrading te verwijderen… En volgens mij gaat de Astra kabelboom ook niet passen aangezien deze tekort is. Dus dat lijkt mij velen male moeilijker dan een corsa b c14se kabelboom. Alles is het zelfde Halve de LMM…
13 maart 2012 om 08:11 #17989143astra kabelboom te kort? vreemd :D
maar de motor en ecu die je gebruikt horen wel bij elkaar?
en had die motor geen luchtmassameter dan?
dan kun je gewoon de tak afknippen en bij de bc stekker niets veranderen
hij meet toch niets op die draden dus scheelt weer pielen13 maart 2012 om 23:46 #17989152Nee, de motor zat een kabelboom op van een Astra en deze had geen LMM. Ben nu bezig met het inbouwen van het blok. Heb alle kabelbomen naast elkaar gehad en de LMM zat alleen op de corsa kabelbomen. En wat ik zag is dat de Astra kabel korter is dan de corsa b kwa ruimte naar ecu…
Ik ga in ieder geval even allen aansluiting op de Ecu even checken en vergelijken.14 maart 2012 om 23:03 #17989139Morgen aan de gang met de kabelboom. Vandaag lopen kloten met het vliegwiel en startmotor. Dit paste niet, de bak bleek een f10 tezijn (mocht er iemand interesse hebben) en heb meteen een f13 erbij geregeld. Maar kan ik zonder problemen de f10 assen op de f13 plaatsen???
14 maart 2012 om 23:20 #17989140die assen zouden gwoon moeten passen :D
die f10 is een 5bak toch? heb misschien intresse
15 maart 2012 om 06:52 #17989138ja, de f10 die ik nu los heb liggen is een 5-bak… nu hoop ik eigenlijk dat de f13 die ik heb liggen wel een 5 bak is, want kan nergens iets vinden over hoeveel versnelling de bak heeft. denk dat ik maar even met de schakelen mechanisme ga spelen misschien wordt ik dan wijzer…
en hoe kun je in godsname olie bijvullen en aftappen, ik kan nergens een plug vinden wat hier op lijkt…15 maart 2012 om 07:44 #17989137f13 is altijd een 5 bak zover ik weet
bijvullen kun je bovenop waar de schakelas naar binnen gaat zit een plug
en aftappen kan vanaf de zijkanten je hebt pm;)
15 maart 2012 om 11:03 #17989136Aftapplug bij de F13 zit in het gedeelte waar de linker aandrijfas ingaat. Bijvullen kan bovenin als het goed is. zit een dopje met een wartel eronder.
Aandrijfassen van een F10 passen ook in een F13.
15 maart 2012 om 20:26 #17989209ben vandaag bezig geweest met het blok volledig in de auto te zetten en heb nu helaas wat problemen met afstellen. ben een dop kwijt die de as vast houd, heb nu speling en de pook is te ver naar achteren is je hem in z’n 2 of 3 zet. maar dat is evt voor later. wil eerst het de auto weer rijdend hebben aan gezien de kabelboom er nog niet volledig in zit.
de assen zitten er al in, dit ging zeer makkelijk aangezien m’n naaf/wielager en remmen er nog op vast zaten (wiellager zit vast gerot, maar draait wel zonder problemen)
morgen olie van de motor en bak vullen en kabelboom er in en gaan er mee.
ook wel geinig om te weten dat ik de koelpot moest verplaatsen deze kwam tegen het spruitstuk aan…
ook paste de koelslangen naar de kagel radiateur niet meer maar heb wat slangen van een vw blok (geen idee wat voor een) gepakt en deze hebben een zeer kleine knikje er in zitten maar dat is niet erg…
en wat betreft de LMM: deze motoren hebben hebben volgens mij een MAP sensor en een hitte-film-luchtmeter (of hoe die ook heet)
nu morgen hopen dat alles vlekkeloos gaat werken ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.