Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz -> c14SE – 1000km verder update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2012 om 19:54 #17989178
dat is dan raar, want als ik op mijngrossier.nl kijk zie ik allemaal de zelfde nummers…
en even een wijziging: het wordt geen c14se want kom er net achter dat het blok een x12xz is… iets wat ik niet wil… 15pk op achteruit :fy1
en de auto stond nog wel op kenteken met een 1.4SE motor :swear
dus ga morgen weer op jacht naar een blokkie, of een 1.4 of een 1.6
wel heb ik de brandstofpomp van de 1.2 er uitgehaald, deze is toch ook toepasbaar op de 1.4 en 1.6???23 februari 2012 om 20:53 #17989179ze zijn gelijk..
waterpomp en tandriem zijn hetzelfde tempsensor ook
bijna alle 8 kleps smallblockjes trouwens :hmmz23 februari 2012 om 20:56 #17989180@corsa14slow wrote:
dat is dan raar, want als ik op mijngrossier.nl kijk zie ik allemaal de zelfde nummers…
en even een wijziging: het wordt geen c14se want kom er net achter dat het blok een x12xz is… iets wat ik niet wil… 15pk op achteruit :fy1
en de auto stond nog wel op kenteken met een 1.4SE motor :swear
dus ga morgen weer op jacht naar een blokkie, of een 1.4 of een 1.6
wel heb ik de brandstofpomp van de 1.2 er uitgehaald, deze is toch ook toepasbaar op de 1.4 en 1.6???ehm nee, de x12sz is ook monopoint injectie dus foute pomp…
23 februari 2012 om 22:19 #17989181Hier wat suggesties
http://link.marktplaats.nl/533581963″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/528366883″ onclick=”window.open(this.href);return false;23 februari 2012 om 22:31 #17989182vreemd ik zie echt dat deze motor een multipoint is… en toch staat echt x12sz (of xz?)
zal voor de zekerheid even goed kijken want nu weet ik het niet zeker meer of het sz of xz was…
kan je ook aan de br. pomp zelf zien welke het is? bijv een nummer???
en €200 tot €300 is best wel veel, zoek alleen de motor, kabelboom en ecu niet de bak…23 februari 2012 om 22:39 #17989183en de auto was ooit voorzien van een 1.4 multipoint motor…
en aan de viezigheid van de br. pomp te zien zat deze er al een tijdje…
kun je ook een br. pomp los testen? op hoeveel druk deze staat?24 februari 2012 om 07:14 #1798918412v op de draadjes zetten en vloeistof pompen met dat ding, met een drukmeter kun je dan kijken hoeveel ie levert. En motorcode is dan of x12sz of c12nz.
24 februari 2012 om 07:33 #17989185@corsa14slow wrote:
en de auto was ooit voorzien van een 1.4 multipoint motor…
en aan de viezigheid van de br. pomp te zien zat deze er al een tijdje…
kun je ook een br. pomp los testen? op hoeveel druk deze staat?c14nz is ook monopoint….
24 februari 2012 om 07:39 #17989186btw, als je een beetje bijdehand bent doe je een mailtje
zeg je ik heb de bak niet nodig en geef je 200 of iets :D24 februari 2012 om 12:59 #17989187heb net een c16se blokje op de kop getikt met ecu een kabelboom. het viel me op dat aan de kabelboom geen octaan stekker zit? en er zit een ronde stekker: wat is dit? hoe sluit ik deze aan?
24 februari 2012 om 15:36 #17989188met die stekker zit ie op de draadboom van de auto.
24 februari 2012 om 19:25 #17989189Dus dat wordt knippen? M’n corsa heeft geen ronde stekker maar een rechthoekige stekker (2x)
Maar volgens mij mis ik ook een nog een deel van de kabelboom, namelijk de octaan stekker aansluiting. Maar heb alweer een Astra gevonden met de anderekant van de ronde stekker, waar ook de octaan stekker zit ;)
Nu nog even kijken wanneer ik heb er in plaats want deze komt uit een automaat… Even vliegwiel passen van andere donor :thumb24 februari 2012 om 21:57 #17989190Heeft er iemand trouwens nog een elektriche schema van de kabelboom voor een c16se?
Is denk ik wel handiger als ik ga knippen in de kabels….25 februari 2012 om 08:25 #17989191foto’s zijn handig ;)
25 februari 2012 om 17:35 #17989192ik las/hoorde dat opel vaak de kleur van de kabels gebruikt. dus zou zo één op één moeten passen. en denk dat ik ook weet waar alle stekker aansluitingen van de ronde stekker voor zijn, 3 stuks komen van binnen (bij stuur kant) 2 zijn voor de octaan stekker… dus even de octaanstekker verplaatsen naar links…
welke kleur octaanstekker heeft een C16SE eigenlijk? is dat geel? en hoe koet ik trouwens hem aansluiten als ik op 95 ga rijden? met het getal 95 naar boven?
aansluiten gaat denk ik met deze info en een duidelijke schema er bij velen makkelijker worden…25 februari 2012 om 18:59 #17989193getal 95 naar boven idd, maar mijn ervaring is dat die op 98 toch fijner liep bij mij!!
26 februari 2012 om 11:22 #17989194Oké. En welke kleur? Heb een gele liggen met getal 95/91. Of kan ik de octaanstekker van een c14nz gebruiken (95/98) ???
27 februari 2012 om 17:31 #17989195Heb vandaag de kabelboom even bestuurdeert en snap er helemaal niks meer van, heb volgens mij meer stekkers en kabels dan in mijn auto zit.
De motor (kabelboom) komt uit een Astra automaat…
Kweet niet of de c14se kabelboom (corsa b) het zelfde is als een c16se??
Want dan kan ik lekker simpel naar de dealer gaan een een originele kabelboom halen.27 februari 2012 om 18:49 #17989196waarom dan niet direct van een c16se halen???
27 februari 2012 om 20:56 #17989197die zit er bij maar de stekkers kloppen niet. mis draden etc.
en een corsa b heeft standaard geen c16SE, dus dacht ik dan een kabelboom van een c14SE.
maar weet niet of deze kwa aansluiting/stekkers gelijk zijn…
of is een corsa A kabelboom zo aansluitbaar of een corsa B?
want de astra kabelboom is echt een mega puzzel…28 februari 2012 om 08:15 #17989198Corsa A boom is ook wel pas te maken, solderen moet je waarschijnlijk toch. Ik weet zo niet of de c14se en c16se qua kabelboom gelijk zijn, lijkt mij wel omdat de basis gewoon hetzelfde is. Wat voor draden mis je dan? Zoveel gekkigheid zit er niet op zo’n kabelboom toch? LMM, Gasklepsensor, temperatuursensor, injectoren, stekker van de computer, ontsteking, krukassensor en brandstofpomprelais. Als die erop zitten ben je al een heel eind.
28 februari 2012 om 17:53 #17989199Kabelboom is volgens de schema gelijk (c14se, corsa B – c16Se, corsa A)
mis volgens mij de octaan stekker, ga morge en donderdag naar de sloop verder kijken want bij de dealer zijn ze ook niet echt slim… €1500 voor kabelboom?! En dan ook niet welke ik bedoel terwijl ik het toch echt duidelijk uitleg. En schema’s willen ze ook niet zomaar geven… Gelukkig heb ik in de buurt Een zaak zitten die gespecialiseerd is in de electro van auto’s (accu, ecu, startmotor, dynamo, etc.) die wel schema’s zonder problemen geeft..
Dus dat wordt toch de kabelbomen die ik Heb naast elkaar leggen en kijke hoe het allemaal moet…28 februari 2012 om 21:26 #17989200ook weet ik dat een x12sz een monopoint motor was.. alleen deze die ik heb was toch echt voorzien van multipoint en loopt een netjes en vlot.
misschien is dat wel de c14se kabelboom? ook deze neem ik mee in de kabelbomen inspectie.
en heeft een c16se een LuchtMassaMeter? want dan moet ik even verder met het blok inspecteren.
kan ik trouwens van de x12sz de luchtfilterhuis gebruiken? deze heeft namelijk geen koud regeling er op zitten en mijn c14nz wel…29 februari 2012 om 19:35 #17989201De x12sz heeft inderdaad de c14se kabelboom. Dit blok is dus verbouwd.. :jerry
Ben vandaag ook even naar de sloop geweest en een c14SE kabelboom en brandstofpomp gevonden.
Morgen even stuur vervangen (3 Spaaks stuur gekregen)
Volgende week motorblok er in plaatsen :thumb
Weer genoeg te doen, heb dr zin in ;) :D5 maart 2012 om 18:39 #17989202nog even een vraagje: past een 1.2 luchtfilter huis op een 1.6? want mn 1.4 heeft koude start regeling en de 1.2 niet…
en welke remmen kan ik plug-en-play op mn naven plaatsen? astra 1.6 (of hoger) remzadel en klauw??
en mag je zomaar een motorcode op de orginele plek slaan zonder de cijfers achter de motorcode (c16se)? aangezien deze onleesbaar is geworden… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.