c14nz -> c14SE – 1000km verder update

Forumindex Forums Modellen Corsa c14nz -> c14SE – 1000km verder update

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 113)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246273
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      hallo, ik had een paar vragen over een motor swap van een NZ naar een SE voor in de toekomst te doen..
      Past de SE zonder problemen op de bak van de NZ met Teller Kabel?? (Niet elektronisch dus) en de remmen: zijn die precies het zelfde?
      en hebben C14SE startblokkering?
      en wat kan zo’n motorswap kosten? motor, kabelboom, ecu, evt: startblokkering gedeelte…
      en heeft er iemand nog handige tips?

      Alle Info is welkom!
      Groet,
      Corsa14slow

      #17989154
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        pak dan de C16Se blok!

        #17989155
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Denk dat je je vliegwiel en koppeling over moet zetten op je SE blok. Wat voor corsa gaat het over? Kabelboom moet sowieso over en als de donorauto startonderbreking heeft, moet dat spul ook over. En de kosten, tja wordt toch altijd meer dan dat je gepland hebt. Blokje kost je ong 150 euro denk ik compleet. Voor de rest een beetje bloed zweet en een paar potjes bier en dan hang je m zo over. Maar reken ook even dat je nieuwe olie moet hebben, mooiste is bakolie ook even meepakken en koelvloeistof. Koppeling kan versleten zijn, dus die kan er ook bij komen. Verder een pakking hier en boutjes en moertjes daar, dan kom je zo op de 300 euro denk ik.

          #17989156
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            nah, een c16se weet ik niet, vind een c14se genoeg (hoef de remmen niet aan te passen enzo) ;) :D
            het is een Corsa B.
            De Startblokkering zit toch in de ecu? (met chip in sleutel, en kastje bij contactslot) C14SE hebben toch startblokkering?
            mijn doel is om de bak te houden en de koppeling ligt er op dit moment bijna uit :hmmz dus overzetten wordt het niet…
            ga sowieso meteen koppakking en distributie en standaard onderhoud doen.

            nog wel even een andere vraag erbij: DIS ontsteking of Rotor/verdeler? welke is beter, betrouwbaarder?

            #17989157
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Rotor ontsteking lijkt mijn goedkoper en makelijk onderhoud aan te doen.

              Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

              #17989158
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                ook betrouwbaarder? aangezien ik al een keer met m’n C14NZ stil stond met gebroken kunstof dingetje tussen nokkenas en verdeler…

                #17989160
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  euhm zover ik weet he heeft de C14SE(82pk) geen rotor maar disontsteking….

                  #17989159
                  Peter_89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 August 2006

                    @kiyamizio wrote:

                    Rotor ontsteking lijkt mijn goedkoper en makelijk onderhoud aan te doen.

                    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                    DIS is onderhouds vrij he ;)

                    #17989161
                    G-Junit
                      Lid sinds:
                      24 December 2010

                      @richardschaeks wrote:

                      euhm zover ik weet he heeft de C14SE(82pk) geen rotor maar disontsteking….

                      Yep.

                      #17989162
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        ff een vraag: kreeg de tip om een C16NZ te kopen aangezien deze zuiniger zijn dan de C14SE, is dit nou zo’n groot verschil? met m’n c14nz kan ik 1 op 15 rijden (+/-640km 1 tank) en de C16SE wat is daar het gemiddelde verbruik?
                        en met de C16NZ past ook meteen op de kabelboom van de c14nz net zoals de ecu (of verdeler van de 14 overzetten) :hmmz
                        nu zit ik eigenlijk en twijfel tussen deze 3 motoren, welke wordt aangeraden als het gaat om tussen prestatie en zuinigheid???

                        #17989163
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          makkelijk –> c16nz (75PK)
                          sneller –> C14se (82PK)
                          leukst –> C16se (98PK)

                          Het verbuik valt allemaal wel mee met deze motoren, 1:12 tot 1:14 moet wel haalbaar zijn, maar is sterk afhankelijk van jouw rechtervoet.

                          #17989164
                          corsa14slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 December 2011

                            heb een zeer rustige rechte voet, rij altijd zeer voorzichtig met een koude motor (op de “oude opa” manier kun je bijna zeggen)
                            heb alleen met als ik de snelweg op rij dat ik direct naar de 120 ga in de 4de versnelling maar voorderest ben ik zuinig op m’n brandstof, het is al duur genoeg… king: :angel

                            #17989165
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              en merk je dat er 15pk (c14nz -> c16nz) meer is?

                              #17989166
                              richardschaeks
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 October 2008

                                ik heb beide C14 en C16 gereden,
                                Bij mij was de C16Se wel redelijk zuining vond ik! 1 op 13, de c14 was onzuiniger bij mij! 1 op 12
                                maar de c14Se gaat ook heel goed hoor! lkkr vlot

                                #17989167
                                corsa14slow
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 December 2011

                                  Ik denk dat ik toch voor de C16Se ga, want deze past toch ook in de motorsteunen van m’n c14nz??? En op de bak (waar iets van W 8 40 opstaat) moet dan wel iets langer door sparen :hmmz het is wowiso de bedoeling om het blok helemaal uit elkaar te halen. (als we het doen, doen we het meteen goed ;))

                                  #17989168
                                  G-Junit
                                    Lid sinds:
                                    24 December 2010

                                    @richardschaeks wrote:

                                    ik heb beide C14 en C16 gereden,
                                    Bij mij was de C16Se wel redelijk zuining vond ik! 1 op 13, de c14 was onzuiniger bij mij! 1 op 12
                                    maar de c14Se gaat ook heel goed hoor! lkkr vlot

                                    Rij met m’n Corsa B C14SE gemiddeld 1:15, met redelijk wat snelweg erbij.

                                    En ik rij absoluut niet traag :P

                                    #17989169
                                    corsa14slow
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 December 2011

                                      c16se valt dan ook wel mee met verbruik lijkt me :hmmz
                                      maar toch twijfel ik over de motorsteunen of dat past, net zoals de uitlaat…

                                      #17989170
                                      corsa14slow
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 December 2011

                                        toch nog even een vraag over de c16nz, ik hoor en lees dat deze zonder problemen op de kabelboom past van de c14nz, maar is de ontsteking van deze blokken niet iets anders van elkaar? of moet je dan de ontsteking en ecu overzetten naar de c16nz? lever je dan niet wat vermogen in?
                                        en c14nz motorsteunen passen gewoon?

                                        #17989171
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Ik zie vaak de zelfde vraag voorbijkomen
                                          wat steunen betreft passen bijna alle smallblocks er in op dezelfde steunen
                                          van c14nz naar c16nz kun je de kabelboom en ecu gebruiken van de c14nz
                                          maar, waarom zou je van dit doen? verbruik? onzin :D
                                          ik zou de c16se pakken
                                          koppeling en vliegwiel passen gewoon in de bak
                                          wel even de branstofpomp wisselen met een voor multipoint injectie
                                          en natuurlijk de kabelboom en ecu gebruiken van de c16se

                                          Mario

                                          #17989172
                                          corsa14slow
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 December 2011

                                            ik was al van plan om de c16se te pakken ;) maar was gewoon even nieuweschierig naar de c16nz…

                                            #17989173
                                            corsa14slow
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 December 2011

                                              dus als ik alle goed begrijp past het blok ook zo in de bak? kan helaas niet meer duidelijk achterhalen welke type bak het is (helemaal ondergesmuurd) er stond nog wel op de deksel iets van W 8 en 40
                                              of is het beter om de 1.4 en de 1.6 koppeling sets te bestellen? en na montage 1 retour?
                                              aangezien ik op hbase zie ik dat de 1.4 en 1.6 anders is…
                                              (heb gekeken via de astra en alle types 1.4 en 1.6)

                                              #17989174
                                              Jurgen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 September 2007

                                                Bovenop je bak zit het schakelmechanisme, daaronder zou heel groot F10, F13 of F15 bijvoorbeel moeten staan

                                                #17989175
                                                corsa14slow
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 December 2011

                                                  kleine wijziging: het wordt geen c16se maar een c14se. heb namelijk een donor (rijdend enwel) heb net vandaag het blok er uitgelepeld. met wat beginners fouten… teveel los halen enz. :swear zonde van de tijd…
                                                  morgen of vrijdag blokje in de mijne plaatsen :D
                                                  ben alleen bang dat de koppakking lek is. er zat bijna geen koelvloeistof in, wel was olie goed op pijl… en het hele blok zat onder…
                                                  ook is denk ik de motorolie te dik, hij is nogal traag met gas geven… hopelijk opgelost met een frisse onderhoudsbeurt en mijn bak erop.
                                                  ook even temp sensor overzetten (van de nz) als dit kan, want denk dat deze niet meer zijn werk doet.
                                                  dist. riem en koelvloeistofpomp zet ik over (deze is namelijk 3 maanden geleden gedaan op de NZ)
                                                  weer genoeg te doen :D ;)

                                                  alleen kan ik er nog steeds niet achter komen welke bak het is… op een een-of-ander-manier zie ik gewoon niet welke bak ik heb, heb de overal al gekeken… niet dat me dat eigenlijk nog iets uitmaakt… zolang het maar past…

                                                  #17989176
                                                  Jurgen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 September 2007

                                                    Weet je zeker dat het dezelfde riem en pomp is?

                                                    #17989177
                                                    richardschaeks
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 October 2008

                                                      idd riem en pomp zijn anders hoor!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 113)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.