Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz -> c14SE – 1000km verder update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2012 om 10:56 #17246273
hallo, ik had een paar vragen over een motor swap van een NZ naar een SE voor in de toekomst te doen..
Past de SE zonder problemen op de bak van de NZ met Teller Kabel?? (Niet elektronisch dus) en de remmen: zijn die precies het zelfde?
en hebben C14SE startblokkering?
en wat kan zo’n motorswap kosten? motor, kabelboom, ecu, evt: startblokkering gedeelte…
en heeft er iemand nog handige tips?Alle Info is welkom!
Groet,
Corsa14slow9 februari 2012 om 12:30 #17989154pak dan de C16Se blok!
9 februari 2012 om 14:09 #17989155Denk dat je je vliegwiel en koppeling over moet zetten op je SE blok. Wat voor corsa gaat het over? Kabelboom moet sowieso over en als de donorauto startonderbreking heeft, moet dat spul ook over. En de kosten, tja wordt toch altijd meer dan dat je gepland hebt. Blokje kost je ong 150 euro denk ik compleet. Voor de rest een beetje bloed zweet en een paar potjes bier en dan hang je m zo over. Maar reken ook even dat je nieuwe olie moet hebben, mooiste is bakolie ook even meepakken en koelvloeistof. Koppeling kan versleten zijn, dus die kan er ook bij komen. Verder een pakking hier en boutjes en moertjes daar, dan kom je zo op de 300 euro denk ik.
9 februari 2012 om 20:39 #17989156nah, een c16se weet ik niet, vind een c14se genoeg (hoef de remmen niet aan te passen enzo) ;) :D
het is een Corsa B.
De Startblokkering zit toch in de ecu? (met chip in sleutel, en kastje bij contactslot) C14SE hebben toch startblokkering?
mijn doel is om de bak te houden en de koppeling ligt er op dit moment bijna uit :hmmz dus overzetten wordt het niet…
ga sowieso meteen koppakking en distributie en standaard onderhoud doen.nog wel even een andere vraag erbij: DIS ontsteking of Rotor/verdeler? welke is beter, betrouwbaarder?
9 februari 2012 om 20:45 #17989157Rotor ontsteking lijkt mijn goedkoper en makelijk onderhoud aan te doen.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
9 februari 2012 om 20:48 #17989158ook betrouwbaarder? aangezien ik al een keer met m’n C14NZ stil stond met gebroken kunstof dingetje tussen nokkenas en verdeler…
10 februari 2012 om 10:03 #17989160euhm zover ik weet he heeft de C14SE(82pk) geen rotor maar disontsteking….
10 februari 2012 om 11:37 #17989159@kiyamizio wrote:
Rotor ontsteking lijkt mijn goedkoper en makelijk onderhoud aan te doen.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
DIS is onderhouds vrij he ;)
10 februari 2012 om 15:55 #17989161@richardschaeks wrote:
euhm zover ik weet he heeft de C14SE(82pk) geen rotor maar disontsteking….
Yep.
10 februari 2012 om 18:29 #17989162ff een vraag: kreeg de tip om een C16NZ te kopen aangezien deze zuiniger zijn dan de C14SE, is dit nou zo’n groot verschil? met m’n c14nz kan ik 1 op 15 rijden (+/-640km 1 tank) en de C16SE wat is daar het gemiddelde verbruik?
en met de C16NZ past ook meteen op de kabelboom van de c14nz net zoals de ecu (of verdeler van de 14 overzetten) :hmmz
nu zit ik eigenlijk en twijfel tussen deze 3 motoren, welke wordt aangeraden als het gaat om tussen prestatie en zuinigheid???10 februari 2012 om 19:06 #17989163makkelijk –> c16nz (75PK)
sneller –> C14se (82PK)
leukst –> C16se (98PK)Het verbuik valt allemaal wel mee met deze motoren, 1:12 tot 1:14 moet wel haalbaar zijn, maar is sterk afhankelijk van jouw rechtervoet.
10 februari 2012 om 19:22 #17989164heb een zeer rustige rechte voet, rij altijd zeer voorzichtig met een koude motor (op de “oude opa” manier kun je bijna zeggen)
heb alleen met als ik de snelweg op rij dat ik direct naar de 120 ga in de 4de versnelling maar voorderest ben ik zuinig op m’n brandstof, het is al duur genoeg… king: :angel10 februari 2012 om 19:38 #17989165en merk je dat er 15pk (c14nz -> c16nz) meer is?
10 februari 2012 om 23:41 #17989166ik heb beide C14 en C16 gereden,
Bij mij was de C16Se wel redelijk zuining vond ik! 1 op 13, de c14 was onzuiniger bij mij! 1 op 12
maar de c14Se gaat ook heel goed hoor! lkkr vlot11 februari 2012 om 06:08 #17989167Ik denk dat ik toch voor de C16Se ga, want deze past toch ook in de motorsteunen van m’n c14nz??? En op de bak (waar iets van W 8 40 opstaat) moet dan wel iets langer door sparen :hmmz het is wowiso de bedoeling om het blok helemaal uit elkaar te halen. (als we het doen, doen we het meteen goed ;))
11 februari 2012 om 18:24 #17989168@richardschaeks wrote:
ik heb beide C14 en C16 gereden,
Bij mij was de C16Se wel redelijk zuining vond ik! 1 op 13, de c14 was onzuiniger bij mij! 1 op 12
maar de c14Se gaat ook heel goed hoor! lkkr vlotRij met m’n Corsa B C14SE gemiddeld 1:15, met redelijk wat snelweg erbij.
En ik rij absoluut niet traag :P
12 februari 2012 om 10:32 #17989169c16se valt dan ook wel mee met verbruik lijkt me :hmmz
maar toch twijfel ik over de motorsteunen of dat past, net zoals de uitlaat…13 februari 2012 om 05:57 #17989170toch nog even een vraag over de c16nz, ik hoor en lees dat deze zonder problemen op de kabelboom past van de c14nz, maar is de ontsteking van deze blokken niet iets anders van elkaar? of moet je dan de ontsteking en ecu overzetten naar de c16nz? lever je dan niet wat vermogen in?
en c14nz motorsteunen passen gewoon?13 februari 2012 om 07:50 #17989171Ik zie vaak de zelfde vraag voorbijkomen
wat steunen betreft passen bijna alle smallblocks er in op dezelfde steunen
van c14nz naar c16nz kun je de kabelboom en ecu gebruiken van de c14nz
maar, waarom zou je van dit doen? verbruik? onzin :D
ik zou de c16se pakken
koppeling en vliegwiel passen gewoon in de bak
wel even de branstofpomp wisselen met een voor multipoint injectie
en natuurlijk de kabelboom en ecu gebruiken van de c16seMario
13 februari 2012 om 21:58 #17989172ik was al van plan om de c16se te pakken ;) maar was gewoon even nieuweschierig naar de c16nz…
17 februari 2012 om 07:38 #17989173dus als ik alle goed begrijp past het blok ook zo in de bak? kan helaas niet meer duidelijk achterhalen welke type bak het is (helemaal ondergesmuurd) er stond nog wel op de deksel iets van W 8 en 40
of is het beter om de 1.4 en de 1.6 koppeling sets te bestellen? en na montage 1 retour?
aangezien ik op hbase zie ik dat de 1.4 en 1.6 anders is…
(heb gekeken via de astra en alle types 1.4 en 1.6)17 februari 2012 om 09:17 #17989174Bovenop je bak zit het schakelmechanisme, daaronder zou heel groot F10, F13 of F15 bijvoorbeel moeten staan
22 februari 2012 om 21:14 #17989175kleine wijziging: het wordt geen c16se maar een c14se. heb namelijk een donor (rijdend enwel) heb net vandaag het blok er uitgelepeld. met wat beginners fouten… teveel los halen enz. :swear zonde van de tijd…
morgen of vrijdag blokje in de mijne plaatsen :D
ben alleen bang dat de koppakking lek is. er zat bijna geen koelvloeistof in, wel was olie goed op pijl… en het hele blok zat onder…
ook is denk ik de motorolie te dik, hij is nogal traag met gas geven… hopelijk opgelost met een frisse onderhoudsbeurt en mijn bak erop.
ook even temp sensor overzetten (van de nz) als dit kan, want denk dat deze niet meer zijn werk doet.
dist. riem en koelvloeistofpomp zet ik over (deze is namelijk 3 maanden geleden gedaan op de NZ)
weer genoeg te doen :D ;)alleen kan ik er nog steeds niet achter komen welke bak het is… op een een-of-ander-manier zie ik gewoon niet welke bak ik heb, heb de overal al gekeken… niet dat me dat eigenlijk nog iets uitmaakt… zolang het maar past…
23 februari 2012 om 08:00 #17989176Weet je zeker dat het dezelfde riem en pomp is?
23 februari 2012 om 10:18 #17989177idd riem en pomp zijn anders hoor!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.