C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093

Forumindex Forums Modellen Corsa C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264888
    prince
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2012

      Geachte leden,

      Ik heb gisteren met mijn OP-com mijn corsa uitgelezen. Het betreffen de volgende foutcodes:

      P1191 – Druk in brandstofverdeelleiding, niet in nominaal bereik
      (0B) – Niet aanwezig

      P1093 – Functiestoring brandstofsysteem
      (08) – Niet aanwezig

      Deze codes icm noodloop zijn ontstaan tijdens vol accelereren vanaf de 3e versnelling en tijdens het rijde n op de snelweg (120-130) en dan volgas geven om in te halen.

      Dit gebeurt inmiddels regelmatig….

      Via google al het een en ander gevonden wat in de richting wijst vd brandstofpomp.
      Is er hier iemand die dit evt kan bevestigen of andere opties heeft??

      alvast bedankt!

      #18225846
      prince
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2012

        Niemand??

        #18225847
        prince
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2012

          Aanvulling,

          Vanmorgen rijdend de brandstofdruk in de rail getest middels op-com.
          Hieruit bleek dat de geleverde druk constant minder was dan de gewenst druk in de rail met een gemiddeld verschil van 100-120 bar. Uiteindelijk geforceerd weer de noodloop gekregen en toen weer dezelfde foutcodes veroorzaakt.
          Ik vermoed dus dat de pomp niet meer genoeg druk kan leveren bij maximale brandstofvraag.
          Ik heb zojuist een pomp gevonden en deze ga ik wss bestellen.

          Is er iemand die dit bevestigen of ontkrachten kan?

          alvast bedankt!

          #18225848
          prince
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2012

            Gezien het feit dat er geen enkele reactie komt ga ik ervan uit dat er niemand is die de kennis of ervaring met bovenstaand probleem heeft….

            Ik heb inmiddels een andere pomp besteld en die wordt als het goed is morgen bezorgd. Ik ga er dan maar vanuit dat het probleem opgelost is.

            #18225849
            tamiya
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2011

              Er zijn hier gewoonweg niet zoveel mensen die een 1.3 cdti diesel hebben. Een diesel wordt meestal gekocht door een zakelijke gebruiker, dus die gaat direct naar de garage voor onderhoud(wordt toch betaalt door de leasemaatschappij). Helaas is het voor de enkele particuliere diesel rijder lastig om informatie te vinden.

              Tip: Zoek eens op 1.3 jtd(Multijet Diesel) op google, dit is de dieselaanduiding bij de Fiatgroep. Je 1.3 cdti is namelijk samen ontwikkeld met Fiat. Dit blok is geleverd in verschillende auto’s, verschillende Fiat’s/Lancia’s/Alfa Romeo’s, Opels/Vauxhalls en ook Suzuki’s.

              Hoop dat je problemen over zijn met de andere pomp ;)

              #18225850
              prince
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2012

                Zo, gisteren de brandstofpomp vervangen!! In een half uurtje was dit gefixt!
                Even proefgereden met OP-COM eraan en ja hoor……… Hij levert de gewenste druk!!
                Na een uitgebreide proefrit geen storing en de druk blijft zoals het hoort!!

                Dit probleem opgelost!

                #18225851
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Kijk, dit is gelijk ook mooie Informatie voor de rest als ze deze storing hebben.

                  Hiervoor dank voor het plaatsen van de Oplossing.

                  Ook de hogedrukpomp is aan slijtage onderhevig.

                  Willem

                  #18225852
                  prince
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2012

                    Ja slijtage is ook logisch natuurlijk. Deze pomp heeft er nl al 312dkm op zitten ;)

                    ter aanvulling; Ik had de pomp ook al een keer uit elkaar gehad om alle pakkingen en o-ringen te vernieuwen, omdat hij lekte. Dit had alleen dus geen effect op de druk die hij moest leveren.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.