c kadett slalom

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel c kadett slalom

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237691
    vluggejaapie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2010

      Hoi,

      Ik ben de laatste tijd echt gefascineerd door de kadett c, en met name de vele slalom filmpjes.
      Voorbeeld:
      http://www.youtube.com/watch?v=wt4yDDMXpJM” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Maar hoe krijgen ze het voor elkaar die auto zo ontiegelijk kleverig te maken dat je gewoonweg op 2 wielen kan rijden?
      wat voor veren, dempers, camber, rolkooien, velgen, enz. Dit is toch niet normaal? hiervoor moet toch echt ongeveer alles aangepast zijn aan zo’n auto :D:D

      Ik vind dat echt zo gaaf om te zien.

      #17879016
      daruler
        Lid sinds:
        12 July 2009

        @vluggejaapie wrote:

        Hoi,

        Ik ben de laatste tijd echt gefascineerd door de kadett c, en met name de vele slalom filmpjes.
        Voorbeeld:
        http://www.youtube.com/watch?v=wt4yDDMXpJM” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Maar hoe krijgen ze het voor elkaar die auto zo ontiegelijk kleverig te maken dat je gewoonweg op 2 wielen kan rijden?toverwoord is SLICKS, en vreselijk stug afgeveerd
        wat voor veren, dempers, camber, rolkooien, velgen, enz.dat weet ik niet
        Dit is toch niet normaal? hiervoor moet toch echt ongeveer alles aangepast zijn aan zo’n auto :D:D dat zeker! als je dat ook ziet in topics. alles is door gelast

        Ik vind dat echt zo gaaf om te zien.

        dat is ook gaaf! wil nog keer gaan kijken in Duitsland

        #17879017
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Sowieso eerst de hele auto verstevigen. Rolkooi er vast in lassen zodat die deel wordt van de auto en zo extra stevigheid bied. Extra platen lassen aan draagbalken enzo, veerpoten extra verankeren, etc etc.

          Dan zorgen voor een sper differentieel (limited slip differential) want die heb je echt nodig om grip te houden en zelfs op 2 wielen te kunnen rijden.
          Hardheid verstelbare Koni’s of Bilstein dempers (of iets anders leuks natuurlijk) en die zo hard mogelijk draaien en de auto plat op z’n bek leggen.

          Dan nog een set slicks of semislicks, liefst lekker breed. Als het gewicht van de auto gaat hellen komt alle druk er op te staan, en dan is meer grip wel prettig. Daar komen ook de extra brede wielkasten om de hoek, want die heb je wel nodig om goeie brede banden te herbergen.
          Camber kan nuttig zijn, maar niet overdreven. De natuurlijke camber die ontstaat bij verlagen lijkt me al ruimschoots voldoende.
          Velgen doen er verder niet zoveel toe, maar lichtere velgen kosten wel minder energie om rond te jagen. Is echt minimaal.

          En natuurlijk genoeg motorvermogen ;) Als je niet hard genoeg kan, heeft de rest ook weinig nut.

          #17879018
          RickR91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2011

            Opel staat niet voor niets bekend om de slalomkunsten :jerry

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.