C kadett 2.0SEH, verwarming werkt niet

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C kadett 2.0SEH, verwarming werkt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226893
    Jaydeem
      Lid sinds:
      14 January 2007

      Hallo,

      Heb m’n kadett 2.0seh eindelijk rij klaar. Nu werkt alleen mijn verwarming niet, als ik de kraan openzet wordt de kachel niet warm. Heb de slangen allebei aan dat aluminium huis zitten, maar dat kan niet goed zijn…… hoe moeten de slangen van de kachel radiateur lopen? 1 slang naar aluminium huis, en de andere naar de retour van de pomp zeg maar?

      Heb de slangen loop geprobeerd te fotograferen maar niet echt duidelijk….

      En ik twijfel een beetje over m’n thermostaat, als de auto warm wordt, gaat de temperatuur meter eerst even in het rooie, dan gaat de thermostaat open en blijft de meter in het midden staan. Thermostaat te traag?

      Bij een warme motor gaat de fan aan bij 92 graden, en uit bij 88 graden, dat is wel oke toch? (gemeten met een infra rood meter)

      #17740398
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        rij je met een c kadett nog wel met die plastice water buis onder t inlaatspruitstuk?

        maar 1 slang naar je kachel komt uit de cilinderkop, waar normaal de ontsteking zit daaronder zit 1 uitgang
        en de retour ergens op die plastice buis

        zo zit t orrigineel in elk geval aangesloten…

        thermostaat is goed zoals ik t lees, hoe warm word de motor als de meter t rood in gaat?

        #17740399
        Jaydeem
          Lid sinds:
          14 January 2007

          Die plastic buis zit er bij mij niet op. Dat aluminium huis (waar ook de koelwater temperatuur sensor inzit) heeft 2 aansluitingen, 1 slang hieraan, en 1 slang aan de retour (onderste radiateur slang) dat moet toch werken?

          Wat zit er normaal aan dat aluminium huis?

          De temperatuur als de meter in het rood gaat heb ik nog niet gemeten.

          #17740400
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            als je kijkt hoe het orrigineel in welke auto dan ook aangesloten hoort te zitten:

            1 slang vanaf de cilinderkop (onder de ontsteking) naar de kachel
            en de retour slang normaal op die plastice buis maar kan desnoods rechtstreeks naar je KVS vaatje

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.