Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Bypass zelf maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2009 om 17:37 #17461409
Ik zal wel wat fotos maken als ik er mee bezig ga.
Laat hem daarna gelijk reviceren, maar wil eerst ff een klepverentang scoren zodat ik zelf de kleppen er uit kan halen.12 januari 2009 om 22:59 #17461410Mijn broer kan ze zowiezo maken. Kan met staalgevlochten slang maar dat is nogal duur bij hem. Maar kan ook gewoon hydroliek slang gebruiken die kan zowiezo de temperatuur aan en slijten zal het ook niet zomaar aan de zijkant van je cilinderkop. Hij komt volgende week even langs met zijn bus en dan gaan we even kijken wat voor maat we nodig hebben, en dan kan hij even een prijs vragen aan zijn baas.
Of iemand hier moet weten wat voor maat ik nodig heb dan kan ik zelf morgen even kijken of ik die maat op men werk heb dan maak ik zelf alvast ff een slangetje om te testen. Dan kan hij ze gewoon namaken
20 januari 2009 om 12:33 #17461411in het verleden heeft een vriend van mij dit ook laten doen. was niet echt een succes, bleef toch telkens lekkage houden. later een buisje erin laten persen. nooit geen enkel probleem meer gehad, dus ik ben gewoon voor het buisje
24 december 2009 om 22:21 #17461412Sorry maar ik zie het niet
Waar komt dit pijpje nu precies in
Langs waar word dit erin geplaatst?
Is het langs de verdeler kant die imbussen eruit
halen en in die kanalen een buisje tot halverwege de kop
duwen?Me know nothing…
25 december 2009 om 10:50 #17461413als je naar de uitlaatkant van de kop kijkt, zie je tussen cilinder 2 en 3 een imbus boutje zitten
daarachter zit het kanaal die gaat lekken
dus die imbus eruit, en daar dan een hol pijpje/masief pijpje/imbusboutjes van beide kanten uit in draaien
bij de laatste 2 moet je een bypass maken aan de bak zijde van t blok, daar zitten onder het ontstekingshuis en aan de inlaat kant ook 2 imbusjes,daar moet een slang tussenin komen
ff makkelijk uitgelegd
25 december 2009 om 12:29 #17461414of simpeler.
ja draait de middelste eruit, dat is het lekke kanaal.
die boor je uit, perst een alu pijpje erin, tapt nieuwe draad. nieuw(grotere) imbus erin en klaar.
26 december 2009 om 11:09 #17461415Ik ben even terug gekeerd in het topic en vond nu wel
de link met de afbeeldingen.
Nu snap ik hem volledig
Ik denk toch dat je een beetje geluk moet hebben met
deze aanpassing en begrijp best als de diameter van het
pijpje niet precies genoeg is dat er opnieuw lekkage
van komt.
Enig idee of de diameter bekend is en het bij alle koppen
dan ook dezelfde diameter is.
Want inde kop meten voorbij de kopbouten is niet zo
eenvoudig niet?Ivan
26 december 2009 om 11:27 #17461416AnoniemLid sinds:
1 January 1970manta aero had ook n mooi oplossing met 2 ringetjes dacht ik
helaas doen de meeste foto,s in zijn topic het
niet meer???:o:o:cry27 december 2009 om 20:47 #17461417Heb ik even gekeken op mijn KS cilinderkop
en inderdaad bij de mijne aan bijde kanten zit er een
inbusje.
Ik kan dus deze eruit halen iets groter boren
dan dieper in de kop voorbij de kopbouten schroefdraad
in trekken de imbusjes met locktite aanbrengen en grotere
aan de buiten kant plaatsen.
En de leiding achter op de kop aanbrengen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.