Bypass zelf maken

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Bypass zelf maken

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17461409
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ik zal wel wat fotos maken als ik er mee bezig ga.
      Laat hem daarna gelijk reviceren, maar wil eerst ff een klepverentang scoren zodat ik zelf de kleppen er uit kan halen.

      #17461410
      youri_corsa_gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2006

        Mijn broer kan ze zowiezo maken. Kan met staalgevlochten slang maar dat is nogal duur bij hem. Maar kan ook gewoon hydroliek slang gebruiken die kan zowiezo de temperatuur aan en slijten zal het ook niet zomaar aan de zijkant van je cilinderkop. Hij komt volgende week even langs met zijn bus en dan gaan we even kijken wat voor maat we nodig hebben, en dan kan hij even een prijs vragen aan zijn baas.

        Of iemand hier moet weten wat voor maat ik nodig heb dan kan ik zelf morgen even kijken of ik die maat op men werk heb dan maak ik zelf alvast ff een slangetje om te testen. Dan kan hij ze gewoon namaken

        #17461411
        CarloAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2006

          in het verleden heeft een vriend van mij dit ook laten doen. was niet echt een succes, bleef toch telkens lekkage houden. later een buisje erin laten persen. nooit geen enkel probleem meer gehad, dus ik ben gewoon voor het buisje

          #17461412
          hillclimber16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2009

            Sorry maar ik zie het niet

            Waar komt dit pijpje nu precies in
            Langs waar word dit erin geplaatst?
            Is het langs de verdeler kant die imbussen eruit
            halen en in die kanalen een buisje tot halverwege de kop
            duwen?

            Me know nothing…

            #17461413
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              als je naar de uitlaatkant van de kop kijkt, zie je tussen cilinder 2 en 3 een imbus boutje zitten

              daarachter zit het kanaal die gaat lekken

              dus die imbus eruit, en daar dan een hol pijpje/masief pijpje/imbusboutjes van beide kanten uit in draaien

              bij de laatste 2 moet je een bypass maken aan de bak zijde van t blok, daar zitten onder het ontstekingshuis en aan de inlaat kant ook 2 imbusjes,daar moet een slang tussenin komen

              ff makkelijk uitgelegd

              #17461414
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                of simpeler.

                ja draait de middelste eruit, dat is het lekke kanaal.

                die boor je uit, perst een alu pijpje erin, tapt nieuwe draad. nieuw(grotere) imbus erin en klaar.

                #17461415
                hillclimber16V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 November 2009

                  Ik ben even terug gekeerd in het topic en vond nu wel
                  de link met de afbeeldingen.
                  Nu snap ik hem volledig
                  Ik denk toch dat je een beetje geluk moet hebben met
                  deze aanpassing en begrijp best als de diameter van het
                  pijpje niet precies genoeg is dat er opnieuw lekkage
                  van komt.
                  Enig idee of de diameter bekend is en het bij alle koppen
                  dan ook dezelfde diameter is.
                  Want inde kop meten voorbij de kopbouten is niet zo
                  eenvoudig niet?

                  Ivan

                  #17461416
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    manta aero had ook n mooi oplossing met 2 ringetjes dacht ik

                    helaas doen de meeste foto,s in zijn topic het
                    niet meer???:o:o:cry

                    #17461417
                    hillclimber16V
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 November 2009

                      Heb ik even gekeken op mijn KS cilinderkop
                      en inderdaad bij de mijne aan bijde kanten zit er een
                      inbusje.
                      Ik kan dus deze eruit halen iets groter boren
                      dan dieper in de kop voorbij de kopbouten schroefdraad
                      in trekken de imbusjes met locktite aanbrengen en grotere
                      aan de buiten kant plaatsen.
                      En de leiding achter op de kop aanbrengen.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.