Bypass zelf maken

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Bypass zelf maken

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208521
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Iemand hier in zn cilinderkop al eens zelf een bypass gemaakt?
    Las net een stukje op een engelse site.
    Gaat om een slang buitenlangs, met banjobouten. En een busje in een kanaal…

    Breng binnenkort mijn kop weg om hem te laten vlakken en kleppen inslijpen….daarbij ook afpersen. Maar als er scheurtjes in zouden zitten, en ze zijn te klein….dan zien ze het niet.
    Als de kop dan warmer wordt zet alles uit, waardoor het scheurtje ook groter wordt en gaat lekken :P
    Dus wil eigenlijk gelijk een bypass maken.

    #17461385
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    jahoor dat kan! is in het verleden nu al vaker uitgelegd hoe het moet

    #17461386
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    http://www.orsas.com/CarStuff/cav/info.php

    Zon slangetje maken is voor mij, via mn werk, iig niet zo duur.

    #17461387
    TRPower
    • Topics 31
    • Reacties 798
    Lid sinds:
    13 October 2008

    @ fearless:

    kan jij voor mij 3 van die slangetjes,incl alle benodigdheden regelen?? aangezien k hier waarschijnlijk 3 koppen heb die n bypass moeten hebben

    Marc

    #17461388
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Ik laat ze maken bij Schaftenaar in zwolle.
    Als jij via een garage besteld heb jij ze voor het zelfde geld hoor

    Maar ik zie ook op die site dat zon slang niet nodig is als je een hol pijpje er in zet…
    Bij een solide pijpje wel…….

    Maar wat is dan beter?

    #17461389
    Jerk
    Bijdrager
    • Topics 33
    • Reacties 1773
    Lid sinds:
    9 July 2004

    Ik heb hier op het forum weleens iets gelezen over zo’n hol pijpje ;)

    #17461390
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    beide manieren werken..
    Een bypass is zelf eenvoudig te maken.

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/bypass.html

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17461391
    Jerk
    Bijdrager
    • Topics 33
    • Reacties 1773
    Lid sinds:
    9 July 2004

    Daar had ik het ook weleens gelezen ja :thumbup

    #17461392
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Dan kan je er toch beter een hol pijpje in maken? Dat is minder werk als een massief pijpje en slang buitenom.
    Of zie ik dat verkeerd:P

    #17461393
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    je hoeft zelf helemaal geen pijp erin te persen…
    Anders zou je het ook niet zelf kunnen doen aangezien niet iedereen een pers heeft en er mee overweg zou kunnen

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17461394
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    Ik heb zelf een keer een poging gedaan een dergelijke reparatie te doen. Dat is toen helaas na een week of 3 toch weer mis gegaan, hij begon weer drap in het koelsysteem te krijgen.

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17461395
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @freek, had je het systeem goed doorgespoeld met dreft enzo????

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17461396
    freek corsa
    Bijdrager
    • Topics 38
    • Reacties 4075
    Lid sinds:
    5 December 2004

    origineel gepost door corsaboy

    @freek
    , had je het systeem goed doorgespoeld met dreft enzo????

    :hmmz :( :cry

    Nee, dat heb ik helaas niet gedaan, een wijze les voor de volgende keer.

    Corsa A1 C20XE 155pk
    Corsa A1 C20LET 400+pk
    Corsa A1 C20NET 280pk
    Corsa B GSi C20NET 300pk
    Kadett C coupe project
    Golf 4 GTI TDI 200pk

    #17461397
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    eerst beetje op temp laten komen, langzaam oude zooi weg laten lopen,
    afvullen met warm water en dreft.. weer ff laten draaien..

    en dan heel vaak naspoelen met warm water..
    eventueel nieuwe radiateur en slangen plaatsen en je hebt geen last meer van die drap.. die zit echt oevral in je systeem

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17461398
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    om het in t kort te zeggen. tussen beide kopbouten moet je het kanaal afdoppen (kan door n imbusbout er in te draaien oid, wel ff draad tappen he:P)

    aan de linkerkant zie je dat daar geen doorgang zit, maar sommige koppen hebben daar ook gewoon een imbus in zitten, anders zou je die ff moeten door boren.

    dan heb je het lekkend kanaal afgedopt, en laat je de olie lopen via dat slangetje wat op corsa-novatuning.nl staat.

    ps. denk er goed om dat er geen slijpselresten er in blijven zitten!!!!!!!!!!!!!

    #17461399
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    ow ja en je systeem reinigen doe je het beste met een vaatwastablet :P

    koelvloeistof eruit, vaatwastablet en water erin, stukkie rijden en dan der weer af laten lopen en koelwater erop…………..klaar!! :D

    #17461400
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Ik heb gelukkig mooie inbusjes aan de kant van de ontsteking :D

    Ga m gewoon gelijk bypassen, lijkt me verstandiger. Mocht ie wel lek zijn, dan heb ik na inbouw iig geen last van drap en extra werk. ALs ie niet lek is is het jammer van het werk maarja :P

    #17461401
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    origineel gepost door Fearless
    Ik heb gelukkig mooie inbusjes aan de kant van de ontsteking :D

    hier wil wel is 1 missen onder de ontstekingsklok. maar ook die aan de inlaat flens kant, waar het lange kanaal loopt van links naar rechts tussen je kopbouten

    #17461402
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Wat bedoel je? dat dat inbusje er niet in zit?
    Ik heb er zoiezo 2 aan die kant.

    Maar dat ding wat je er in moet maken zit in het midden van de kop of??

    #17461403
    youri_corsa_gsi
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 379
    Lid sinds:
    30 April 2006

    Ja buisje moet in het midden van de kop, tussen de 2 uitlaat kanalen

    origineel gepost door corsaboy
    je hoeft zelf helemaal geen pijp erin te persen…
    Anders zou je het ook niet zelf kunnen doen aangezien niet iedereen een pers heeft en er mee overweg zou kunnen

    Moet zowiezo een pijpje in anders stroom je olie nog door het gescheurde kanaal. Maar als dat toch moet doen kan je net zo goed een hol pijpje erin persen dan hoef je die bypass ook niet te maken. Of wat SW zegt imbusje erin draaien.

    Als er trouwens meerdere mensen interesse hebben in zo’n bypass. Ik kan ze wel laten maken denk ik bij men broer, zal hem morgen wel even bellen.

    #17461404
    corsaboy
    Bijdrager
    • Topics 12
    • Reacties 4785
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik zei niet dat je er helemaal niets mee moest doen youri..
    Je draait er zoals gezegd gewoon een imbus boutje in…

    anders kun je net zo goed een hol buisje erin doen…

    Misschien dat ik nog wel een extra bypass nodig heb…
    laat maar ff weten als je broer ze wil maken :vertag

    http://www.corsa-novatuning.nl

    #17461405
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    k had er ook al is een paar setjes laten maken. t stelt ook niet zoveel voor.

    enige kutte is de banjobout onder je ontstekingsklok. daar heb je weinig ruimte voor. misschien dat je broer daar iets moois voor kan vinden?

    #17461406
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    jups, alleen een slang aan de buitenkant is niet voldoende.

    Mooist is om hem afte sluiten met iets van aluminium, of een alu buisje.

    ik heb rvs tapeinden liggen m7 en m8 zonder kop…daarin zit een inbuskopje.
    Zullen die er ook van alu zijn?

    #17461407
    youri_corsa_gsi
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 379
    Lid sinds:
    30 April 2006

    origineel gepost door corsaboy
    ik zei niet dat je er helemaal niets mee moest doen youri..
    Je draait er zoals gezegd gewoon een imbus boutje in…

    anders kun je net zo goed een hol buisje erin doen…

    Misschien dat ik nog wel een extra bypass nodig heb…
    laat maar ff weten als je broer ze wil maken :vertag

    Sorry, verkeerd begrepen :P

    Zal hem morgen wel ff bellen, weet vrijwel zeker dat hij ze kan maken. Banjo’s heb ik op men werk ook wel ergens denk ik.

    #17461408
    TRPower
    • Topics 31
    • Reacties 798
    Lid sinds:
    13 October 2008

    ik hou mij alvast aanbevolen voor 3 slangetjes + benodigdheden

    Marc

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.