Bye bye Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Bye bye Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261270
    Patrick71
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Het is bijna zover (joepie), mijn Insgina gaat vervangen worden. Ik rij nu anderhalf jaar in een 2.0 CDTi 160PK Insignia maar wat een ellende. Er is al zoveel vervangen (stuurhuis, audio-versterker, nog wat zaken onder de motorkap), zoveel geüpdate en al vele malen stil gevallen met deze auto. En dat met nog geen 55000 km op de teller. Moet zeggen, als de Opel rijdt dan is/was het de beste auto waar ik ooit in heb gereden. Maar ook de meest onbetrouwbare auto ooit.

      En dan ook nog ‘zaken’ moeten doen met de meest vervelende en niet -klantvriendelijke dealer. Gevoel van service en medeleven, ho maar. Auto verkocht = geld binnen = weg service.

      Ik kan niet wachten op de nieuwe bolide (BMW 320d EDE sedan automaat) en ja …… ook daar zal ik wel eens mee naar de dealer moeten gaan maar ik hoop alleen voor de servicebeurten. En inderdaad, een Opel kun je niet met een BMW vergelijken.

      Het is dat ik de auto zakelijk heb gereden, je zal maar privé rijden en de auto is uit de garantie. Veel plezier dan.

      Voor mij de eerste en laatste Opel.

      #18180230
      mscalibrav6
        Lid sinds:
        26 May 2012

        Hoezo Opel niet BMW vergelijken, dan heb je al die verhalen zeker nog niet gehoord, dat BMW ‘zo betrouwbaar’ is. Ook daar gaat veel mis, zeker met de hedendaagse electronica. We hebben het niet over een Kadett van 1975 die het altijd deed! Opel in de grond trappen is makkelijk. Bovendien moet je ook veel geluk hebben met auto’s, weet ik uit jarenlange ervaring. Bij de een heb je nooit problemen bij de ander om de haverklap. Het blijven wel auto’s! :???:

        #18180231
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Moet een geval apart zijn in 2011 was de Insignia de meest betrouwbare auto in zijn klasse volgens de TuV en in 2012 stond hij tweede.

          #18180232
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            Elk merk heeft zijn maandag ochtend auto.

            #18180233
            PeterNoFear
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2012

              Of de vrijdag middag auto ;)

              Vervelend dat je zoveel gezeur hebt gehad, en ondanks dat je overstapt toch veel rijplezier. :thumb

              #18180234
              alphox
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                met m’n vorige insignia 70.000 km probleemloos gereden, inmiddels aan m’n 2e bezig en ook die bevalt uitstekend :)

                ik heb aantal jaar geleden audi gereden, daar had ik niets dan problemen mee.. jammer want het zijn schitterende auto’s

                #18180235
                NelisZ20LER
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2011

                  De mijne bevalt ook super! Nog geen problemen gehad (nog niet echt veel km’s gereden).

                  Heb een tijdje een collega gehad die bij BMW gewerkt had… De verhalen die ik van hem hoorde waren niet voor de poes!
                  Vooral electronisch gaat er nog wel eens wat fout bij de BMW… Uurloon is niet mis bij de dealer.

                  #18180236
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    Zoals reeds eerder door iemand vermeld, ieder merk en type heeft wel problemen. Je moet bij een auto gewoon een beetje geluk hebben. De ene persoon staat elke 3 weken bij de dealer met zijn auto, de ander alleen 1x per jaar tijdens de onderhoudsbeurt. Nogmaals, ik denk ook dat er géén enkel merk/type verschoont blijft van gebreken en/of problemen. Het is alleen erg vervelend als het juist jou overkomt en niet je overbuurman.

                    Greets Roel.

                    #18180237
                    hpp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      Je moet er natuurlijk ook een beetje mee weten om te gaan. Dat is blijkbaar niet voor iedereen weggelegt. ;) :kewlpics

                      #18180238
                      vorvaro
                        Lid sinds:
                        1 February 2009

                        @mscalibrav6 wrote:

                        Hoezo Opel niet BMW vergelijken, dan heb je al die verhalen zeker nog niet gehoord, dat BMW ‘zo betrouwbaar’ is. Ook daar gaat veel mis, zeker met de hedendaagse electronica. We hebben het niet over een Kadett van 1975 die het altijd deed! Opel in de grond trappen is makkelijk. Bovendien moet je ook veel geluk hebben met auto’s, weet ik uit jarenlange ervaring. Bij de een heb je nooit problemen bij de ander om de haverklap. Het blijven wel auto’s! :???:

                        Opel de grond in trappen, gaat mij ook te ver. Maar de dealers en Opel Nederland zelf!!!
                        Dit was ook mijn reden om een ander merk te gaan rijden, en zoals gezegd daar gaat ook wel eens wat mis.
                        Maar daar staan ze in ieder geval wel voor je klaar, ook buiten het garantie termijn.
                        Ben zelf ook zelfstandig, en sta ook voor mijn werk in, en vraag dat ook van mijn leveranciers.
                        Met de Opel auto´s zelf is niks mis mee. Mooie en goed rijdende auto´s.

                        #18180239
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Het kan Kwa dealer erger hoor, Pak PON of WITTEBRUG maar eens (VW Audi SEAT Skoda)

                          Voor een Vriendin van mij tijdens haar zoektocht naar een BMW 3serie touring van 2009 a 2010 de nodige informatie gezocht, en zowel in NL als DU als BE Reveiuws zitten lezen van de in deze gevallen 318i en 320i modellen.

                          Daaruit met een berekening geconcludeerd dat de gemiddelde eigenaar van een 318i of 320i (zelfde motor) gemiddeld in 3jaar tijd 4x langs de weg staat met een weigerende BMW.
                          Ook niet heilig dus.
                          Daar komt bij dat deze benzine motoren Vreselijk geknepen stoterig en inhouderig rijden (milieumeuk motoren met toen een A-label, Heerlijk).
                          Die 9,5tellen naar de 100, daar komen die 143!pk 318i’s Echt niet aan!!!!, eerder 11 a 11,5 tellen evenals de 8,4 van de 170!pk 320, eerder een Ruime 9 a 9,5tellen is.

                          laat ik over de A5 2.0T FWD van de Zaak nog maar zwijgen..
                          Tis echt overal wel wat… ook bij de ”premium” Merken.

                          Willem

                          #18180240
                          vorvaro
                            Lid sinds:
                            1 February 2009

                            @wim-v6 wrote:

                            Het kan Kwa dealer erger hoor, Pak PON of WITTEBRUG maar eens (VW Audi SEAT Skoda)

                            Voor een Vriendin van mij tijdens haar zoektocht naar een BMW 3serie touring van 2009 a 2010 de nodige informatie gezocht, en zowel in NL als DU als BE Reveiuws zitten lezen van de in deze gevallen 318i en 320i modellen.

                            Daaruit met een berekening geconcludeerd dat de gemiddelde eigenaar van een 318i of 320i (zelfde motor) gemiddeld in 3jaar tijd 4x langs de weg staat met een weigerende BMW.
                            Ook niet heilig dus.
                            Daar komt bij dat deze benzine motoren Vreselijk geknepen stoterig en inhouderig rijden (milieumeuk motoren met toen een A-label, Heerlijk).
                            Die 9,5tellen naar de 100, daar komen die 143!pk 318i’s Echt niet aan!!!!, eerder 11 a 11,5 tellen evenals de 8,4 van de 170!pk 320, eerder een Ruime 9 a 9,5tellen is.

                            laat ik over de A5 2.0T FWD van de Zaak nog maar zwijgen..
                            Tis echt overal wel wat… ook bij de ”premium” Merken.

                            Willem

                            Helemaal mee eens, ondanks ik nooit van mijn leven een japanner zal kopen, hebben die de klantvriendelijkheid en service beter voor elkaar. Ik heb mijn Vivaro bij een Suzuki Nissan garage in het onderhoud en dit bevalt me super.

                            #18180241
                            NelisZ20LER
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 March 2011

                              De Opel (sub)dealer waar ik altijd naar toe ga heb ik niets over te klagen, word altijd prima geholpen…

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.