Buitenspiegel links astra G bouwjaar 2000

Forumindex Forums Modellen Astra Buitenspiegel links astra G bouwjaar 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243100
    tj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2006

      Ik twijfel tussen een kap en losse spiegel of een complete buitenspiegel. De boel is gisteren kapot gereden. Het is elektrisch verstelbaar, maar dit gebruik ik nooit. Het knopje is eraf. Nu zoek ik op marktplaats en het valt me op dat een complete buitenspiegel aangeboden wordt tussen de 40 en 50 euro. Een kap kost bij de autohandel rond de €20 (in de primer) en het spiegeltje zit rond de €30. Ik loop alleen tegen het verhaal montage aan. Is het erg lastig om een complete unit erop te zetten.

      #17939604
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Bij mij is vorig jaar de spiegel kapot gereden door een Belg. Verzekeringswerk, dus kreeg een nieuwe spiegel, nieuwe kap en de deur werd overgespoten. Heb even mee staan kijken en het is erg gemakkelijk. Bij mij is het ook elektrisch verstelbaar en verwarmd.
        Mijns inziens kun je dat beter wel terugplaatsen, mocht je ooit de auto willen verkopen is het raar dat de ene kant elektrisch verstelbaar is en de andere kant niet.

        Montage:
        – tweeter bij de A-stijl op je deur loshalen
        – Achter die tweeter zit een moer of bout (weet ik even niet meer), die even losdraaien en je hele spiegel-unit komt er af.
        – Spiegelkap zit erop geklikt.

        #17939605
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          Zit vast met 3 kruiskopschroeven achter tweeterkapje. Ook even elek. aansluiting loshalen.

          #17939606
          Arjen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ARTAparts, perfecte pasvorm, duits fabrikaat. levenslange garantie!

            spiegelkapje, in primer:€ 8,37
            spiegelglas: € 9,30
            spiegel, elektrisch verstelbaar, verwamd in primer: € 26,04
            ;)

            #17939607
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ow, ik dacht één bout/moer. Maar ik zie nou foto’s inderdaad en het zijn inderdaad drie kruiskopschroeven.

              #17939608
              krasy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 March 2010

                de spiegels die niet orgineel van gm zijn kunnen nogal gaan trillen als je boven de 80 km per uur rijd.
                dus zou gewoon zo’n kapje nemen en de rest laten zitten als het heel is.

                #17939609
                tj
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 March 2006

                  Sorry voor de late reactie. De spiegel is ook kapot. Heb online een complete buitenspiegel besteld die in de primer zit. Het bedrag is inclusief versturen €40.

                  #17939610
                  tj
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 March 2006

                    @RISL wrote:

                    Ow, ik dacht één bout/moer. Maar ik zie nou foto’s inderdaad en het zijn inderdaad drie kruiskopschroeven.

                    Kun je deze ook online laten zien.

                    #17939611
                    tj
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 March 2006

                      @RISL wrote:

                      Montage:
                      – tweeter bij de A-stijl op je deur loshalen
                      – Achter die tweeter zit een moer of bout (weet ik even niet meer), die even losdraaien en je hele spiegel-unit komt er af.
                      – Spiegelkap zit erop geklikt.

                      Heb je ook gezien hoe ze het tweeterkapje losmaakten. Heb je hier gereedschap voor nodig of is een handige beweging voldoende.

                      #17939612
                      tj
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 March 2006

                        Ik ga er maar vanuit dat het lukt. Maar kennen jullie toevallig ook iemand in Rotterdam of in de buurt van. Die dit voor een niet te groot bedrag kan maken.

                        #17939613
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          De tweeter zit normaal vast met bekledingsclipjes. Dus die trek je er vanaf. Bij mij zat de tweeter gekit en waren er aan de binnenzijde van de tweeter een hoop dingen afgebroken. De tweeter is toen in overleg met mij ook weer met kit vastgezet.
                          Ik heb een schade-auto en kom daardoor dus overal rare dingen tegen.
                          Foto’s, zal ze even op zoeken, staan op m’n computer en niet op m’n laptop, waar ik nu achter zit.

                          #17939614
                          tj
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 March 2006

                            @RISL wrote:

                            De tweeter zit normaal vast met bekledingsclipjes. Dus die trek je er vanaf. Bij mij zat de tweeter gekit en waren er aan de binnenzijde van de tweeter een hoop dingen afgebroken. De tweeter is toen in overleg met mij ook weer met kit vastgezet.
                            Ik heb een schade-auto en kom daardoor dus overal rare dingen tegen.
                            Foto’s, zal ze even op zoeken, staan op m’n computer en niet op m’n laptop, waar ik nu achter zit.

                            Alvast bedankt voor de moeite!!

                            #17939615
                            RISL
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              24 January 2011

                              Heb even gegoogled, hier kun je al wat mee (al is dit de spiegel van een Astra H, het principe is hetzelfde:)

                              Achter je tweeter zie je een gatenpatroon dat overeenkomt met de drie pinnetjes die je ziet uitsteken. Daar schroeven losdraaien en de spiegel komt eraf. Achter je tweeter zitten ook stekkers om de motor en verwarming los te koppelen.

                              #17939616
                              tj
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 March 2006

                                @RISL wrote:

                                Heb even gegoogled, hier kun je al wat mee (al is dit de spiegel van een Astra H, het principe is hetzelfde:)

                                Achter je tweeter zie je een gatenpatroon dat overeenkomt met de drie pinnetjes die je ziet uitsteken. Daar schroeven losdraaien en de spiegel komt eraf. Achter je tweeter zitten ook stekkers om de motor en verwarming los te koppelen.

                                De tweeter is eraf. 1 van de pennetjes is afgebroken. Ga even naar de garage om een nieuw pennetje te halen. Morgen komt de zijspiegel met de post. Tot nu toe is het duidelijk; de connector van de speaker was zichtbaar en heb ik losgetrokken. De overige bedrading zit nog vast.

                                #17939617
                                tj
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 March 2006

                                  De spiegel zit er weer op. Heeft er nog iemand een tip over de kleurcode en het spuiten van het kapje. Kun je ergens goedkoop een spuitbus bestellen?

                                  #17939618
                                  Baas J.
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2008

                                    Gewoon wegbrengen is het beste. Met een spuitbus is prutser oplossing.

                                    #17939619
                                    tj
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 March 2006

                                      @Baas J. wrote:

                                      Gewoon wegbrengen is het beste. Met een spuitbus is prutser oplossing.

                                      Even vragen wat het kost? Of het de moeite nog loont; bouwjaar 2000. Ga ook even vragen via een site van autodemontage bedrijven. Of er heel toevallig ergens een astra staat van deze kleur.

                                      #17939620
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Een kapje van een spiegel spuiten kost een paar tientjes.
                                        Een spuitbus is inderdaad lelijk, kost ook een tientje (die van mij is op kleur gemaakt, en zelfs dan nog zie je verschil).

                                        En op de sloop heb je dikke kans dat er kleurverschil is met je wagen of dat er krassen op zitten.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.