bronzen klepgelijders

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) bronzen klepgelijders

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17688463
    imported_wesley
      Lid sinds:
      30 June 2004

      origineel gepost door Miruni
      Kijk maar naar een kop van een wegmotor of racemotor.
      Daar kom je alleen maar bronze klepgeleiders tegen.

      amen:wors

      #17688464
      zetos
        Lid sinds:
        4 January 2009

        origineel gepost door Miruni
        Kijk maar naar een kop van een wegmotor of racemotor.
        Daar kom je alleen maar bronze klepgeleiders tegen.

        Jup maar zie een c20let nog geen 15000rpm draaien:vertag

        #17688465
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          het is niet alleen het toerental hoor.
          gewoon de algehele belasting op de motor…

          #17688466
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Originally posted by zetos
            Jup maar zie een c20let nog geen 15000rpm draaien:vertag

            Nee, maar met een dikke turbo kom je wel richting de 8000 :vertag

            #17688467
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Ik kwam/kom ook veel bij diverse revisie bedrijven en heb inmiddels geleerd
              dat je moet gebruiken wat voor jou werkt of dat bronze of stalen geleiders zijn.
              Ik heb zelf beide gebruikt voor diverse doeleinden (straat/dragrace)
              Als je ze monteerd om een versleten orgineel te vervangen heb je de keus
              tussen beide en hangt het ook af van de kundigheid van het bedrijf dat ze plaatst
              want het gaat om minimale spellingen om eruit te halen wat erin zit immers.
              Het zijn twee verschillende materialen met verschillende uitzettingswaarden,
              dus komt het op een perfecte montage en controle van de klepsteelspelling
              aan om tot een goede afdichting te komen.

              #17688468
              zetos
                Lid sinds:
                4 January 2009

                origineel gepost door OPCdriver

                Ik kwam/kom ook veel bij diverse revisie bedrijven en heb inmiddels geleerd
                dat je moet gebruiken wat voor jou werkt of dat bronze of stalen geleiders zijn.
                Ik heb zelf beide gebruikt voor diverse doeleinden (straat/dragrace)
                Als je ze monteerd om een versleten orgineel te vervangen heb je de keus
                tussen beide en hangt het ook af van de kundigheid van het bedrijf dat ze plaatst
                want het gaat om minimale spellingen om eruit te halen wat erin zit immers.
                Het zijn twee verschillende materialen met verschillende uitzettingswaarden,
                dus komt het op een perfecte montage en controle van de klepsteelspelling
                aan om tot een goede afdichting te komen.

                Precies amen:wors:wors

                #17688469
                gsi-maffia
                  Lid sinds:
                  15 December 2006

                  origineel gepost door corsaboy
                  OMR hengelo, gewoon de kop er heen brengen..
                  Weet je zeker dat je de juiste bronzen klepgeleiders erin krijgt..

                  Heb er nu al diverse koppen laten klaar maken net als bronzen geleiders laten plaatsen etc..

                  Het is alleen zo dat we niet allemaal in Hengelo wonen…

                  weet je geen adres/webadres waar je kunt kijken/kopen??

                  #17688470
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik laat ze daar altijd op maat maken….
                    Dus weet geen web adres, hoe niet zo van dat soort dingen.

                    Gewoon custom made..

                    #17688471
                    hillclimber16V
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 November 2009

                      Er is de meest bekende in Engeland http://www.sbdev.co.uk/ SBD motorsport
                      Daar vind je zowat alles voor je xetje alsook heel veel informatie.

                      Los van het toerental heb ik mij laten verstaan dat bronzen
                      geleiders minder snel breken en scheuren bij eventuele
                      motorschade.
                      Indien je een motor bouwd met als doel er het maximum
                      uit te halen is het zeker aan te raden. Hou je het bij 7 a 8000
                      toeren en originele kleppen kan je zeker op de originele
                      geleiders vertrouwen.
                      Meestal voor de motorsport word niet gekeken naar
                      hoeveel langer het zal meegaan maar naar de belastingen
                      zoals hogere zeidelingse krachten door heel scherpe nokkenassen en hogere temperaturen.

                      Kortom super motors hebben bronze maar noodzakelijk
                      is het niet.

                      Ivan

                      #17688472
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        weet niet meer of het hiero was maar heb laatst een filmpje gezien
                        van een klep in een draaiende motor
                        filmpje was erg vertraagd afgespeeld

                        dan zie je pas wat een klep doet

                        je zou denk dat die enkel recht op en neer gaat
                        maar dat bleek dus niet zo te zijn
                        en inderdaad hoe meer je van een motor vraagt

                        hoe meer slijtage / hogere belasting;)

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.