Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Brommende en zuipende Opel Zafira B (bj. 2006)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2013 om 11:10 #17261158
Wij rijden al bijna twee jaar met veel plezier in onze Opel Zafira uit 2006. Er is één ding onduidelijk: om de zoveel tijd schiet het brandstofverbruik (diesel) scherp omhoog en klinkt er een soort brom uit de uitlaat. Dit houdt ongeveer een kwartier aan, daarna is alles weer normaal. Op zich verbruikt de auto relatief weinig brandstof (1:20 halen we met enige regelmaat), maar dit is wel jammer van de brandstof.
Wat is er aan de hand?
10 oktober 2013 om 13:44 #18178703is dat niet het regenereren van het roetfilter?
10 oktober 2013 om 14:22 #18178704Idd regeneratie van de roetfilter. Dan verbruikt hij stationair ongeveer 3.0L/u
13 oktober 2013 om 15:15 #18178705dat moet je ook nooit onderbreken!!
Willem
13 oktober 2013 om 15:19 #18178706Nee, want dan begint hij telkens opnieuw dacht ik .
Draaien veel Mazda blokken mee in de soep.13 oktober 2013 om 15:27 #18178707roetfilter gaat dicht zitten als je m steeds onderbreekt.
Willem
14 oktober 2013 om 04:52 #18178708Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.14 oktober 2013 om 05:04 #18178709Daar kan ik over meepraten. Ik had een Mazda 5 met motorschade, na revisie liep de roetfilter weer vol en toen maar de auto eruit gedaan. Kostte me een vermogen en slapeloze nachten. Dus dat brommen en verbruik is alleen maar heel goed, ik meen om de 500 à 600 km
14 oktober 2013 om 10:13 #18178710hoe vaak deze regenereert is geheel afhankelijk van de waarden van het roetfilter en type ritten wat je maakt…
Willem
1 november 2013 om 22:26 #18178711@Slurpy wrote:
Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.Hmm tot zover de reputatie van de probleemloze Japanner….
3 november 2013 om 13:39 #18178712@Goossens Bjorn wrote:
Idd regeneratie van de roetfilter. Dan verbruikt hij stationair ongeveer 3.0L/u
Dit is dus een normaal verschijnsel en ik hoef me alleen te irriteren aan het brandstofverbruik, zonder me zorgen te maken over een storing?
3 november 2013 om 15:47 #18178713Inderdaad.
3 november 2013 om 15:53 #18178714Dank aan iedereen voor de uitleg.
13 november 2013 om 18:33 #18178715Kun je dat filter er niet uittrekken?
14 november 2013 om 21:44 #18178716@midnight black wrote:
@Slurpy wrote:
Bij de mazda’s komt er schijnbaar diesel bij de motorolie waardoor de krukas schuim klopt in het te hoge niveau van de motorolie.
Schuim en hydraulische klepstoters gaan niet goed samen.Hmm tot zover de reputatie van de probleemloze Japanner….
Die reputatie hebben ze allang niet meer.
Dit komt omdat de jappen voorop liepen qua mechanisch motorontwikkeling, en hierdoor de motormanagement systemen simpel hebben kunnen houden.
Nu moeten ze er toch aan geliven en ook met de moderne milieu ellende toepassen als de andere merken.
Heb het goeie van 2 werelden in de Corsa.
Duitse auto.
Vol mechanische Japansw dieselmotor, zonder egr meukWillem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.