Brommend geluid bij koude start

Forumindex Forums Modellen Grandland X Brommend geluid bij koude start

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18498955
    Patrick Slagboom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2022

      Goedemorgen,

      Ik ben sinds kort trotse bezitter van een 2 jaar oude grandland x hybrid4. Echt een super auto. Maar.

       

      Als ik de auto start, bezine of electrisch, dan maakt hij vaak een hard brommend geluid. Het komt volgens mij onder de motorkap vandaan maar geen idee wat het is. Het duurt ongeveer 20 sec en dan stopt het. Soms komt het tijdens het rijden ook weer terug maar als je een stuk gereden hebt komt het niet meer. Volgens de verkoper is het omdat de auto koud is maar ik vind het heel apart.

      is er iemand die dit kent/herkent?

      #18500073
      Patrick Slagboom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 December 2022

        Kleine aanvulling.

        Gosteren reed ik weg. Ik start de auto (elektrisch) en de motor lijkt het geluid te maken alsof die draait met iets te hoge toeren. Maar de motor (bezine) staat echt niet aan.

        Na 20 sec stopt het. Na 1 minuut rijden begint het weer en stopt na 10 sec. Daarna gebeurt het niet meer.

        is er niemand dit dit herkent? Want ook als niemand het herkent is het natuurlijk niet goed;-)

        #18506201
        Patrick Slagboom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 December 2022

          Volgens de dealer is het de motor die aanslaat omdat onder andere de airco aan staat.

          dus ik start de auto (elektrisch) maar dan start de motor toch die wat hoog stationair loopt omdat er iets in de auto naar vraagt zegt men. Na 20 sec gaat dat uit maar zolang je elektrisch rijd komt het wel zo nu en dan terug.

           

          Als je over schakelt naar benzine en even gas geeft is het weg! Als niemand dit herkend dan klopt dit toch niet? Maar echt geen idee wat ik nu moet.

           

          is er jemand die een garage kent in de buurt van Rotterdam die de grandland goed kent?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.