Bredere banden , hoger verbruik?!

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Bredere banden , hoger verbruik?!

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251376
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      Ik heb ff een vraagje:

      Ik reed altijd op 205 brede banden ( 205/55/16) Nu heb ik 225/45/18 er onder ,maar het verbruik van mijn veccie is de laatste tijd wel wat meer geworden. ( normaal 1:16 , nu 1:14 )
      Is dit normaal of heb ik ’toevallig’ tergelijkertijd dat ik mijn banden wisselde een motorisch probleem waardoor hij meer verbruikt.

      Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie verbruikscijfers…

      ( ik ga overigens volgende week mijn 205/55/16 velgen er weer onder proberen , maar ik rij eerst even deze tank ‘bijna’ leeg , zodat ik meer heb om te vergelijken )

      Alvast bedankt ! :thumb

      #18056192
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Bredere banden en hoger verbruik lijkt mij logies. Meer rubber wat in contact staat met het wegdek.Hoeveeel dat zou schelen een idee. Ik ben geen stevige rijder, helemaal niet. Mijn verbruik ligt rond de 1,18 +- En heb de zelfde bandenmaat als jou

        Ik las in jou topic. Dat jij iets dikkere olie gebruikt vanwege de km stand. Dat zorgt ook voor een iets hoger verbruik denk ik??

        #18056193
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          ik kan het met 235/35/19” ook wel merken dat er wat meer doorstookt dan 215/55/17”

          maaja ik heb het er graag voor over ;)

          #18056194
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            dat een auto met bredere banden meer verbruikt is wel
            te verklaren

            je hebt een grotere rolweerstand
            en ook iets meer oppervlak wat met de rijwind in contact komt ;)
            dus al met al is dit wel logies ;) ;)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.