Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › brandstofverbruik big-opels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2011 om 05:17 #17234877
Hallo,
Wat is jullie ervaring met het brandstofverbruik van een Commodore 2,5L op gas en benzine en van een Rekord 1.9 op gas en benzine?
Waarom ik dit vraag is omdat ik deze week bij een paar van deze type auto’s ga kijken. Maar ben benieuwd wat ze verbruiken :). Graag hoor ik jullie ervaringen, alvast bedankt.
Gegroet,
Steve
29 maart 2011 om 06:58 #17845934Tja. Mijn Rekord 1.9n doet in de winter 1 op 10, en in de zomer kan ik, als ik echt een beetje m’n best doe, er 1 op 12,5 mee halen. Maar gemiddeld ongeveer dus 1 op 11.
Nou heb ik wel geen Commo, maar wel een 2.5 in mijn Monza liggen. En ik heb de laatste week eigenlijk alleen met de Monza gereden, en ik doe 1 op 10 (ietsje beter nog). Niks zuinig aandoen, gewoon met het verkeer mee. Ik teken er alleen wel bij aan, dat ik langere stukken met de auto’s rij.
29 maart 2011 om 08:19 #17845935commodore bij normaal rijgedrag, naja ok, wat feller dan gemiddeld, 1 op 7 a 8 op lpg in stadje
29 maart 2011 om 09:27 #17845936mijn monza 3.0e doet ongeveer 1:9 maar er hangt een flinke brandstoflucht in de uitlaat dus wanneer ik klaar ben met de motor is dat nog zuiniger.
29 maart 2011 om 09:53 #17845937ik rijd met mijn 2.5 commodore gemiddeld 1:11 en ik geef toch ook best wel gas erop
29 maart 2011 om 13:00 #17845938ik rij met een C30NE in combinatie met 5 bak 1 op 9 gemiddeld bij rustig rijden.
Ik had een 2.5E met automaat TH180 toen reed ik 1 op 4,5 met rustig rijden.
@beheraceeend….beter dan 1 op 9 ga je niet komen, ik weet niet of je een automaat of schakel hebt, maar
1 op 9 is echt al heel zuinig voor een 3.0E.een 3.0E met automaat zal je eerder op 1 op 5 komen dan op 1 op 10.
29 maart 2011 om 13:16 #17845939die automaatbak vreet idd wel zon 30 tot 40 % van je vermogen zonder lock up
29 maart 2011 om 14:56 #17845940[rquote=1902523&tid=145422&author=charlois187]@beheraceeend….beter dan 1 op 9 ga je niet komen, ik weet niet of je een automaat of schakel hebt, maar
1 op 9 is echt al heel zuinig voor een 3.0E.[/rquote]
Handbak. Ik had de boel vorige week nog even nagemeten met een narrowband sensor, maar die gaf over het hele bereik een berg onverbrande benzine resten aan. dus zuiniger moet best kunnen ;)29 maart 2011 om 15:47 #17845941met mijn monza 30e automaat rij ik op lpg op de snelweg bij 110km 1 op 9
in de stad rij ik best wel door 1 op 429 maart 2011 om 16:08 #17845942met mijn senator 24v +- 1 op 9.5 dat is gekombineerd stad en snelweg
29 maart 2011 om 17:54 #17845943aha, valt me nog mee :) Ik had erger verwacht :P Ik kan iig opmaken dat het verbruik van een handgeschakelde 2.5L op benzine ongeveer 1:10 is..Ik wist trouwens niet dat het verbruik van een 2.5L bijna gelijk is aan een 1.9L..athans, mijn manta 1.9L verbruikt ook rond de 1:10..Naja, zo leren ik nog es wat :) Morgen op Commodore jacht!! :agent
29 maart 2011 om 19:12 #17845944a,b of c commodore ?
29 maart 2011 om 19:46 #17845945Monza 3.0E handgeschakeld:
stadsverkerkeer: 1 op 7
autosnelweg (120km/h): 1 op 11,5 – 1 op 11 (maar dit is met heuvels). Op een plat stuk autoweg zou 1 op 12 moeten lukken
29 maart 2011 om 20:14 #17845946AnoniemLid sinds:
1 January 1970klasse aan de andere users met een 30e met gelijkwaardige prestaties :wors
hier de 3.0e automaat [3traps], lange weg 1:10
in de stad gemiddeld 1:7, kan zuiniger, maar je wil toch af en toe voorblijven hé :D :thumbupdoen ik de smallere bandjes erop dan hoef ik nie meer te tanken :o :jerry
29 maart 2011 om 21:07 #17845947Lol de eerste die boven de 1 op10 komt met een 30E en 3-gang automaat…
Moet nog geboren worden….Op LPG kom ik met 50/52L rond de 250KM…1 op 5
Op benzine rond de 1 op 6/7 gemiddeld..
3700 toeren 120km met een 3-gang automaat..L-jetronic als injectie systeem…1400kg stroomlijning van een Leopard II,en op benzine 1 op 10 halen….
Met een A2 met 4-gang automaat en LE jetronic haal je dat amper,laat staan met een A1.
Mijn A2 met C30NE met Motronic en 4-gang automaat krijg ik met 110km….Net aan de 8l/100km volgens boordcomputer,maar druk ik ff op het gas dan is het weer 13/17L…
30 maart 2011 om 09:16 #17845948Mijn metingen zijn ook gebaseerd op de boordcomputer. Op een plat stuk autoweg is 1 op 12 echt te halen hoor. Ik rij dan wel 115 op de teller, volgens de GPS rij ik dan 120. Ben afgelopen maand nog naar Antwerpen gereden. Heen en terug en door de stad nog iets gereden op nog geen halve tank.
30 maart 2011 om 17:41 #17845949AnoniemLid sinds:
1 January 1970de cijfers die ik hier verder zie zijn een prima graadmeter. :thumbup
D’r zal best wel een afwijking kunnen zijn, denk dat we al eens eerder zo’n meting hebben gedaan
toendertijd met behoorlijke afwijkende berekeningen.
toen dacht ik al, hmmm, wat rijdt die van mij ‘zuinig’ :DDe bandenmaat [hoogte/laagte] zou een rol kunnen spelen
in het werkelijke verbruik.Het zijn maar getallen, metings van users met een ieder zn wagen.
de 1 heb 225 breed, de ander195 breed erop,
de ene blok bijna aan gort of verkeerde ‘randapparatuur’ en de ander heb waarschijnlijk een blok in topconditie,
je zegt het maar….ennu niet vergeten , het overbekende voetje, door wie wordt die aangestuwd :D
zo zijn er tal van zaken die een rol kunnen spelen in je verbruik ;)Denk zelf dat als ik met de 30E over de grens op de 31 rij
richting Groningen, dat ik de 1:11 en miss de 1:12 haal
bij 110km/uur.
Das dan ook puur recht-aan of recht-uit met bijna geen oponthoud op die autobaan,
je zou daar bijna met een automatische piloot kunnen cruisen :Ddan ga ik zekers boven de 1:10 scoren met mn 3traps :P
30 maart 2011 om 18:22 #17845950Mijn meting is gewoon tanken, rijden, tanken en rekenen maar. op 235/50-16 sloffen met wisselend stad (25%) en snelweg verkeer (75%). Rechtervoetje met heel veel moeite in kunnen houden (max 130 op de snelweg, niet lomp optrekken.) Blok met een slechtvurende 2e cyl (vandaag gecontroleerd, bougiekkabels vervangen door een mooi zelfbouw setje van NGK componenten+ngk iridium bougies)
als hij zuiniger is laat ik het weten
30 maart 2011 om 18:52 #17845951@ Ron:
hoe zuinig rijdt jouw 24v ?
30 maart 2011 om 19:04 #17845952vind de meeste getallen wat al te positief
heb met mijn monza nooit 1 op 6 gehaalt, 3.0 injectie, met mijn admirals ook niet, en commodore b ook niet, allen automaatbak
alleen de commo c 2.5 was wat zuiniger door het lagere gewicht, en handbak
30 maart 2011 om 19:07 #17845953hmmmm, rijden jullie goed zuinig…..
Rekord C 1.9 op lpg
550km / week
120 km/uur met verkeer meerijdend1:8 tot 1:8,5
blitz van 2400kg met C30NE op lpg
was met 2,5L 1:3,5 ; nu 1:5,530 maart 2011 om 19:40 #17845954AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1903623&tid=145422&author=Jigsaw]@ Ron:
hoe zuinig rijdt jouw 24v ?[/rquote]
in de stad issie zuiniger dan de A1.
op de lange baan zien ik niet veel verschil gemiddeld 1:10zijn echt 2 verschillende blokkies, maar het verbruik is
alleen op de korte stukken merkbaar.doe er bij de 30E wel 98 met als extra toevoeging loodvervanger in,
gewoon erbij, maakt me nie uit wat een ander ervan zegt,
of die speciale 95 mix van Esso, rijdt ie ook prima op.De A1 is een echte ruwe 6 pitter, die in de stad een behoorlijk
toontje mee spreekt, en verbruikt, 1:7,
op de lange baan gebruik ik hem als een echte cruiser 1:10Uiteindelijk is de 24V zuiniger, [95 benzine]en als extra heb je
iets meer power [ong +30pk] en een [iets] stillere bolide onder je zit :thumbup31 maart 2011 om 06:08 #17845955Kort samengevat
6 cilinder opel. Is 1op 5-6
4 cilinder opel is 1 op 8-10Heb diverse motoren gereden op gas,voornamelijk op de selweg
Uit eigen ervaring deze getallenZuiniger op gas is amper haalbaar met een oude cih motor.
31 maart 2011 om 09:13 #17845956[rquote=1903897&tid=145422&author=commodore_GS_72]Kort samengevat
6 cilinder opel. Is 1op 5-6
4 cilinder opel is 1 op 8-10Heb diverse motoren gereden op gas,voornamelijk op de selweg
Uit eigen ervaring deze getallenZuiniger op gas is amper haalbaar met een oude cih motor.[/rquote]
Ik heb het in het begin een beetje bijgehouden. Mijn verbruik 1 op 7 met c30ne motronic en 4 bak automaat. Wel allemaal korte stukken en flink doorrijden.
Ik hou het nu niet meer bij, want daar wordt ie toch niet zuiniger van.1 april 2011 om 13:30 #17845957[rquote=1903897&tid=145422&author=commodore_GS_72]Kort samengevat
6 cilinder opel. Is 1op 5-6
4 cilinder opel is 1 op 8-10Heb diverse motoren gereden op gas,voornamelijk op de selweg
Uit eigen ervaring deze getallenZuiniger op gas is amper haalbaar met een oude cih motor.[/rquote]
dat vind ik een beetje kort door de bocht. Het ligt er namelijk ook aan hoe je rijd, welke brandstof je rijd, waar je rijd, welke bandenmaat je hebt en wat voor een bak achter de motor hangt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.