Brandstofrelais

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Brandstofrelais

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207122
    Dave89
      Lid sinds:
      15 February 2007

      Sinds kort start me auto niet nadat ik hem rijdend weg gezet heb.. bij de garage is uitgekomen dat het me brandstofrelais zou moeten zijn die naast me koelvloeistofresevoir hangt.

      Dus ik naar de opel dealer met het relais, kunnen ze hem niet meer bestellen .. :swear

      op de sloop heb ik ook al ff gezocht maar kon er geen vinden.. waar zou ik nog meer kunnen zoeken voor het relais ?

      Het betreft een kadett e cabrio c20ne en het gm onderdeel nr is 90 240 698

      #17409845
      robbyrood
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2006
        #17409846
        CrossaA
          Lid sinds:
          22 May 2005

          Ook ik zit met het relais probleem. De mijne denkt dat hij een viberator is. Na dat ik mijn alarm eruit heb geknipt(storing ergens) hoor ik nu alleen een duidelijke “klik” van mijn start-relais maar verder nix. Na het contact opnieuw ingeschakeld te hebben rattelt deze nog steeds. Het gaat om een relais met het GM nr;90378651.

          Heb wel gewoon stroom op het aansluitblokje op pen 30(rood) en 85(rood/blauw)

          Het is geen massa-probleem want als ik het draadje meteen op de minpool van de accu leg, blijft hij trillen.

          WIE WEET!!

          #17409847
          CrossaA
            Lid sinds:
            22 May 2005

            Denk het gevonden te hebben.
            Mijn massa-kabel van mijn motorblok ziet een groen en roestig. Tevens zit er nog verf op het chassis waar deze kabel bevestigt zit.
            Heb nu een kabel van mijn bak op de accu gezet en de startmotor wil wel draaien, alleen de kabel smelt een beetje. Dus ben goed op weg.

            #17409848
            CrossaA
              Lid sinds:
              22 May 2005

              Hulde hulde.
              Vandaag weer een grote stap verder. Mijn motor draait weer, alleen slaat deze nog niet aan. Het was dus toch de massa die niet deugde, van het blok naar het chassis.
              Na meten en proberen kwam ik er dus achter dat de brandstofpomp niet draait, op het moment dat de sleutel omgedraait wordt. Weer dat pokke relais wat niet helemaal doet, wat hij moet doen.
              Morgen toch nog maar eens langs de dealer voor een diagram of info.

              #17409849
              opel-devil
                Lid sinds:
                22 February 2007

                Zouden de contacten op het printplaatje in het relais misschien niet los zitten ?
                Ik had daar namelijk ook een keer last van , wel dan bij een honda was dat maar daar had ik ook een probleem mee met het brandstof relais.
                Ik heb die toen open gemaakt en alle contactpuntjes opnieuw even gesoldeerd, of even aangetikt zodat het tin weer goed vloeide.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.