Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Brandstofpomp X17DTL *Edit 18-6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2012 om 12:22 #17249126
Hallo,
ik kom gelijk maar met een vraag..
Mijn opel astra sloeg van de één op de andere dag niet meer aan, het starten duurde altijd al ongeveer een minuut, maar of dat kwam door de gloeispiralen of de brandstofpomp weet ik niet.
In iedergeval staat er wel stroom op de kabels naar de brandstofpomp, alleen gebeurd er verder niks. ik weet dus nagenoeg zeker dat de pomp kapot is. weet iemand van jullie welk type brandstofpomp er in mijn astra G zit? motorcode is een X17DTL uit 2000 en het kenteken is 96-fh-xn. ik heb een pomp op het oog met dit onderdeelnummer: Code: HU096500-6003. past deze? of is deze van een astra F en gaat dat dan niet met de startonderbreker?En heeft er iemand ook nog een how to of iets wat er op lijkt hoe je de brandstofpomp demonteerd? dan moet de distriebutieriem er waarschijnlijk ook af denk ik, maar die wilde ik toch ook al gaan vervangen voor de zekerheid..
*EDIT De pomp is er inmiddels af, en heb een gebruikte gekocht van 114000 km oud waarvan de distributieriem gebroken was, en alle kleppen en de kop krom van zijn. die man waar ik de pomp van kocht die vertelde mij dat ik de nieuwe pomp moest inleren.. Klopt dat? en kan ik of iemand anders dat zelf met opcom evt? mijn opcom heb ik nog steeds niet aan de gang gekregen iets met verbinding fout ofzo. verder is de distributieriem er niet zo handig vanaf gekomen, alles is van de tijd af, dus moet alles weer goed op tijd gaan zetten.. als iemand daar nog suggesties voor heet zijn ze welkom!
Alvast bedankt!
1 juni 2012 om 15:22 #18032038Ik heb een goede pomp liggen! Alleen van een F.
Maar volgens mij zijn ze het zelfde.
1 juni 2012 om 15:37 #18032039volgens mij heeft die van een F geen start blokkering, en dan gaat het niet werken, helaas. of is die van jou ook elektrisch?
1 juni 2012 om 16:23 #18032040durf ik niet tezeggen!
Ik had die pomp toen al aan geschaft bleek dat me huidige pomp niet kapot was.
2 juni 2012 om 20:03 #18032041Zit meer electronica op de G dacht ik
Startonderbreker zit op de astra-F vanaf 1995 a 1996
Willem
2 juni 2012 om 20:18 #18032042Dus hij kan mijn pomp gebruiken?
2 juni 2012 om 20:46 #18032043misschien proberen? heeft er nog iemand een how to om die pomp te demonteren?
4 juni 2012 om 15:38 #18032044volgens mij werkt dat niet, ik heb ook nog zoon astra f dtl liggen, volgens mij is dat een ander soort onderbreker als die op een astra g..
een dtl pomp is best een beetje werk, staan wel wat handleidingen op, maar je hebt er ook speciaal gereedschap voor nodig. want je zult de timing en nokkenas ook weer optijd moeten zetten.
het gereedschap voor de nokkenas optijd te zetten heb ik ooit gekocht, en gebruik ik niet meer, dus dat kun je wel voor een zacht prijsje overnemen..
het gereedschap voor de pomp heb ik toen ergens kunnen lenen, dus dat weer ik zo niet.let wel op, je hebt voor de dtl als het goed is bosch, en lucas pompen.
en dat maakt nogal wat verschil begreep ik.evt kan ik voor je kijken wat er op die dtl zit die ik nog heb liggen, pomp is in elk geval goed, want ik heb hem alleen uitgebouwd omdat ik de carterpan stuk had gereden en daardoor het blok oververhit is geraakt. (zuigers gaan nu heeeeeeel stroef) maar pomp lijkt me niets mis mee.
–edit–
vlak voor het blok stuk liep heb ik toen de hele distributie vervangen, heeft nog geen 150km gereden toen.
als je interesse hebt in het hele handeltje moet je het maar laten weten. ligt in de weg…
maar het komt dus wel van een astra f, dtl24 juni 2012 om 13:24 #18032045de riem staat weer optijd dankzij het setje van tijs!
Alleen hij start nog steeds niet, krijgt nog geen diesel.. moet de nieuwe brandstofpomp ingeleerd worden? en kan dat met opcom? wat kan er anders nog meer voor zorgen waardoor hij geen brandstof krijgt?25 juni 2012 om 08:37 #18032046als het goed is heb je de naast de aanvoerlijnen naar de injectoren ook nog een lagedruk lijntje, die loopt van injector naar injector.
je kunt eens proberen om hier diesel doorheen te zuigen (als de auto op contact staat)
dat weet je in elk geval dat de afsluiter open is. (en je start onderbreker dus goed werkt)ook kan het zijn dat er nog lucht in de lijn zit, dat pompt ie er niet zomaar uit, dus als je aan de lagedruk diesel door kan zuigen, dan is in elk geval ook je lucht er meteen uit.
(en fijn te lezen dat het gelukt is met het setje!)
25 juni 2012 om 20:08 #18032047Als je je eigen startonderbreker niet hebt overgezet zal ie heit niet gaan doen..
Willem
25 juni 2012 om 20:29 #18032048hoebedoel je? Ik heb die pomp gewoon in mijn eigen auto weer gemonteerd, startonderbreker zit toch voor de brandstofpomp? Als je een gereviseerde pomp monteerd krijg je er geen sleutel bij toch ofwel? Deze komt van marktplaats en heb er iig niks bijgekregen voor de startblokkering dus hoop dat dat niet nodig is! Die startonderbreker werkt gewoon. De auto Is vandaag uitgelezen, en er kwam uit dat de krukas sensor niet goed was. Die man bij de garage dacht dat hij de pomp niet kon inleren.. Zou de krukas sensor er ook voor zorgen dat die niet start en geen diesel krijgt? Bedankt voor je reactie!
26 juni 2012 om 07:49 #18032049de startonderbreker zit op de pomp!
er lopen dacht ik 3 of 4 draadjes heen.heb je niet toevallig een foto van de pomp?
het is een zwart kastje, zit met ik dacht 2 van die boutjes die je maar 1x kunt gebruiken.-edit-
die verkopende man zei dat je hem moet inleren, ik denk dat dit precies het probleem is?
jou pomp, en je sleutel komen denk ik gewoon niet overeen.
geen idee of er een krukas sensor opzit, zou niet weten waarom die nodig zou zijn? je hebt geen ontsteking of injectie die daardoor gestuurd wordt, dus zou niet uit moeten maken. toch?26 juni 2012 om 11:41 #18032050http://www.ngmarketplace.com/c/worlddieselparts/Products/Products_2186.html” onclick=”window.open(this.href);return false; Dat is de pomp.
Volgens de garage geeft de krukassensor een toerental door aan de computer van de auto, en als die geen toerental doorgeeft geeft hij ook niet aan de de brandstofpomp moet gaan inspuiten, zoiets vertelde ze mij. de startonderbreker zit volgens mij op de ecu van de auto, niet van de brandstofpomp. er worden ook los van die kastjes verkocht die op de pomp zitten. heet volgens mij EDU in plaats van ECU, die zouden dan toch in ieder geval universeel moeten zijn, of ze moeten hem kunnen leren mijn sleutel te herkennen? of zie ik het fout? als de auto bij de garage niet gemaakt kan worden dan gaat hij de verkoop in. kost anders met alles bij elkaar nog meer dan een andere astra.. hoop wel dat hij het gaat doen!26 juni 2012 om 20:38 #18032051dat van die start onderbreker weet ik allemaal niet zeker, jij hebt een astra g, dat is toch weer anders als een astra f, jou pomp zal idd een electrisch geregelde zijn, anders had je ook geen ecu ;)
zou die sensor dan niet altijd het probleem zijn gweest?
zoek de sensor eens? misschien gewoon vergeten aan te sluiten?
1 juli 2012 om 07:28 #18032052De garage heeft alles nagekeken, gekeken of hij op tijd stond, de opel dealer gebeld en die zij; de pomp hoeft niet te worden ingeleerd. dus de auto nog een keer aan de computer gehangen, en geen foutcodes meer.. eindelijk. dus starten maar.. niet dus! de auto zuigt de diesel wel weer aan, door het filter naar de pomp toe weer. dat deed die eerder niet, maar hij spuit het nog steeds niet in! zou die ‘afsluiter’ dan dicht blijven staan? deze pomp dus ook kapot? lekker dan.. 300 euro betaald voor dat ding en het was niet naast de deur. wat kost het om dat deel van de pomp te laten reviseren?
1 juli 2012 om 09:29 #18032053als hij diesel aanzuigt, dan ga ik er vanuit dat de afsluiten open is.
heb je geprobeerd om de aanvoerlijnen na de pomp, maar voor de injectoren eens los te draaien om hem zo te ontluchten?
als je dan start moet er flink diesel uit komen.ik heb het bij mij ook al wel eens bijna op gegeven, alles leek goed… maar werkte toch niet..
bleek uit eindelijk toch aan lucht te liggen, nog een keer goed ontluchten, en toen deed hij het wel.
(neem aan dat je de gloei inrichting on aangepast hebt gelaten)evt opgang helpen met start pilot, loopt ie dan wel? (is ook een goeie manier van ontluchten)
hij loopt dan wel als een varken, en het klinkt alsof hij elk moment stuk gaat… maar zodra die gaat, en hij krijgt dan diesel, dan is hij ook meteen goed ontlucht10 juli 2012 om 13:23 #18032054auto loopt weer, de derde brandstofpomp werkte :jerry
Moet nu alleen gloeien met een draadje, lampje op dashboard gaat wel branden maar spiralen krijgen geen stroom.. zal het gloeirelais wel zijn, want van de gloeiers zit geen zekering in de auto toch?10 juli 2012 om 13:28 #18032055die zekering zit dacht ik in het motorruim, in zoon zwarte doos.
maar kan zijn dat dat bij een astra g anders is10 juli 2012 om 14:01 #18032056het relais zit naast de accu. zwart roken zal ook wel door het niet werken van het gloeisysteem komen?
10 juli 2012 om 14:24 #18032057hmm onverbrande diesel is meestal meer blauw dacht ik.
zodra hij loopt moet het toch redelijk snel normaal worden.
ik reed met mijn isuzu op een gegeven moment zonder werkende gloeiers (starte ook heel moeilijk) toen het koud werd niet meer.
maar die rookte ook altijd flink blauw als ie aansloeg.17 juli 2012 om 08:10 #18032058ga van de week relais vervangen, voor het relais is nog stroom en daarna niet meer dus zal het wel zijn, zoek gewoon ff op de sloop. auto is gister door de roetmeting gekomen bij de apk en is gelukkig goed gekeurd. hoop dat het gloeien straks ook werkt kan ik eindelijk normaal met de opel gaan rijden! :thumb klopt het dat de turbo pas begint te werken bij ongeveer 2000 toeren? want op het moment dat de turbo begint is het roken klaar. voordat de turbo begint moet ik volgas geven en gaat ie dus roken en een beetje hikken, dan komt de turbo ineens en wordt je best wel in je stoel gedrukt. (voor zover die dat kan) dus het lijkt mij dat dan de turbo pas inkomt, kan je dat nog ergens afstellen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.