brandstofpomp storing zafira 2.0dtl

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen brandstofpomp storing zafira 2.0dtl

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210846
    ramakers
      Lid sinds:
      21 July 2009

      Sinds enkele weken gaat het motorstoringslampje branden en loopt onze zafira op het noodprogramma. Hierdoor gaat de auto traag rijden en komt de motor niet boven 3000tpm.

      Dit gebeurt echter alleen zodra de auto boven de 80 a 90 km/u gaat rijden bij flink optrekken.

      Bij het uitlezen van de storing komt de melding: “P1125 kritisch systeem injectiepompstoring”. Volgens de garage dient de brandstofpomp vervangen of gereviseerd te worden. Zoals velen van jullie wellicht weten is dit een duur grapje.
      Dus voordat ik hiertoe besluit zou ik willen weten of het ook wat anders kan zijn.

      1,5 jaar geleden zijn 2 sensors vervangen á 144,50 per stuk en zijn de vacuumretourslangen vervangen.

      Ik hoor graag jullie reactie.

      Groet,
      Tom

      #17503274
      navreen76
        Lid sinds:
        30 May 2007

        Ja. je pomp zal moeten vervangen worden om dit te repareren…..

        1 tip, Ga voor vervangen. en niet reparatie zonder de pomp te demonteren. ik heb namelijk zelf de pomp vervangen. en kwam er achter dat op een lager enorm veel axiale speling zat. die niet verholpen word als de pomp op de wagen blijft zitten voor de raparatie. die speling is gewoon slijtage wist het revisie bedrijf me te vertellen. komt altijd voor……

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.