Brandstofpomp signum 2.2 direct

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brandstofpomp signum 2.2 direct

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346608
    Danny Den Hartog
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2017

      Na het inlaatspruitstuk verhaal wil de auto nog niet starten. Stekkers etc gedubbelchecked en zekering en relais. Ik heb de leidingen eraf gehad voor demontage inlaatspruitstuk.
      Motor draait wel rond maar slaat niet aan .Ik kan me voorstellen dat er lucht in het systeem zit maar wanneer wij het ventiel van de hogedruk brandstofpomp indrukken komt er dan wel dan niet benzine uit.
      we horen de brandstofpomp bij de tank ook niet zo of iets dergelijks .
      Dus we gaan ervan uit dat die kapot is .
      Waar zit deze en hoe moet deze gedemonteerd worden, onder de achterstoelen zit geen toegangsluik namelijk. Wie kan me verder helpen hiermee.

      #18346611
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        heb je een z22yh?? misschien is het de moeite waard om de brandstofdrukregelaar na te lopen.. komen nog wel eens klachten van…

        #18346614
        Danny Den Hartog
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2017

          Ja die heb ik. En waar zit die?

          #18346615
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            van wat ik erover kan vinden aan de linker zijde van de brandstofrail aan je motor.. heb even via google bij andere forums gekeken.. want zelf heb ik niet zo veel kennis van deze motor.. maar dit probleem over de brandstofdruk regelaar komt wel vaker naar voren…

            #18346616
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              dit is voor een z22se maar ik weet niet of dit het zelfde werkt als bij een z22yh
              https://z22se.co.uk/attachments/flow-chart-jpg.20359/ mocht er niks bij het uitlezen naar voren komen

              #18346617
              Danny Den Hartog
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 July 2017

                Deze is 6 maanden geleden vernieuwd duz zou het niet mogen zijn. Maar iig hoe kan ik dat testen voor de zekerheid?

                #18346618
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  zoals in de link staat beschreven.. alleen ik weet niet of je met een multimeter ook die 1.2 volt kunt meten i.p.v. met tech2… want anders zou je naar de dealer moeten daarvoor of een paar zeldzame leden hier vragen voor hulp..

                  #18346627
                  Danny Den Hartog
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 July 2017

                    Ok dank voor je berichten. Ik wil alleen nog van iemand weten of de brandstofpomp in de tank zit en of je hem er alleen uit kan halen als je de tank er helemaal onderuit haalt.

                    In ieder geval bedankt bart gsi :applause02:

                    #18346634
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      kom je vanzelf achter.. til de zitting van de achterbank omhoog en kijk of er een luik/deksel zit.. zo ja dan kun je via de achterbank bij de pomp.. maar volgens mij is dat geen hogedruk pomp maar gewoon een brandstofpomp..
                      maar check eens bij je brandstofrail bij het ventiel waar je normaal een meter op kan schroeven of je daar benzine druk hebt.. ( kun je met iets puntigs in drukken.. let wel op dat het niet in je ogen spuit) spuit het eruit heb je benzine druk.. sijpelt het eruit heb je onvoldoende druk.. ( hoge drukpomp) komt er niks uit dan heb je geen druk..
                      mocht je toch bij je tank moeten is het wel verstandig deze eerst half leeg te maken.. anders kana het via de deksel eruit lopen..

                      #18346658
                      Danny Den Hartog
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 July 2017

                        Ha ha lekker straaltje in je oog….
                        Maar nee komt niets uit dus geen druk
                        Gisteren met me zwager proberen kwam er wel een keer een straaltje uit.
                        Nu de accu onder de lader.
                        Achterbank heb ik niet. 2 stoelen in de Signum maar onder geen van beide geen deksel.
                        Waarschijnlijk dus dat de tank eronder vandaan moet tenzij iemand op dit forum mij precies kan vertellen waar die dan wel zit. Ff afwachten dus.

                        Sloop al gebeld voor een pomp 50 e. En mijn vaste :unsure: monteur is nu met vakantie en ken hier in de buurt niet iemand met een brug. Alleen maar vakgarages hier en die doen dit niet zegmaar. Zit niet echt mee allemaal zoals je wel ziet.
                        Ik zoek eigenlijk iemand die zegt oh dat is dit en dan doen we dat en dat kost je zo en klaar rijden….. :good:

                        #18346663
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          ik denk dat we er beide naast zitten… ik zit eens even te kijken naar de benzine tank van een signum.. maar daar zit geen pomp is..
                          eerder een opvang bakje waar benzine aangezogen wordt door de pomp aan de motor..

                          #18346664
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/benzinepomp-opel-astra-h-signum-vectra-c-zafira-b.html

                            want dit wordt namelijk gemeld als brandstofpomp bij fsrs… dus dan zou een ( als die bestaan als benzinepomp) een revisiepompje eerder een uitkomst zijn dan een vlam nieuwe eraan hangen

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.