Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Brandstofpomp signum 2.2 direct
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 juli 2017om 23:31 door bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2017 om 10:24 #18346608
Na het inlaatspruitstuk verhaal wil de auto nog niet starten. Stekkers etc gedubbelchecked en zekering en relais. Ik heb de leidingen eraf gehad voor demontage inlaatspruitstuk.
Motor draait wel rond maar slaat niet aan .Ik kan me voorstellen dat er lucht in het systeem zit maar wanneer wij het ventiel van de hogedruk brandstofpomp indrukken komt er dan wel dan niet benzine uit.
we horen de brandstofpomp bij de tank ook niet zo of iets dergelijks .
Dus we gaan ervan uit dat die kapot is .
Waar zit deze en hoe moet deze gedemonteerd worden, onder de achterstoelen zit geen toegangsluik namelijk. Wie kan me verder helpen hiermee.31 juli 2017 om 10:51 #18346611heb je een z22yh?? misschien is het de moeite waard om de brandstofdrukregelaar na te lopen.. komen nog wel eens klachten van…
31 juli 2017 om 11:09 #18346614Ja die heb ik. En waar zit die?
31 juli 2017 om 11:17 #18346615van wat ik erover kan vinden aan de linker zijde van de brandstofrail aan je motor.. heb even via google bij andere forums gekeken.. want zelf heb ik niet zo veel kennis van deze motor.. maar dit probleem over de brandstofdruk regelaar komt wel vaker naar voren…
31 juli 2017 om 11:19 #18346616dit is voor een z22se maar ik weet niet of dit het zelfde werkt als bij een z22yh
https://z22se.co.uk/attachments/flow-chart-jpg.20359/ mocht er niks bij het uitlezen naar voren komen31 juli 2017 om 11:28 #18346617Deze is 6 maanden geleden vernieuwd duz zou het niet mogen zijn. Maar iig hoe kan ik dat testen voor de zekerheid?
31 juli 2017 om 11:38 #18346618zoals in de link staat beschreven.. alleen ik weet niet of je met een multimeter ook die 1.2 volt kunt meten i.p.v. met tech2… want anders zou je naar de dealer moeten daarvoor of een paar zeldzame leden hier vragen voor hulp..
31 juli 2017 om 14:04 #18346627Ok dank voor je berichten. Ik wil alleen nog van iemand weten of de brandstofpomp in de tank zit en of je hem er alleen uit kan halen als je de tank er helemaal onderuit haalt.
In ieder geval bedankt bart gsi :applause02:
31 juli 2017 om 15:50 #18346634kom je vanzelf achter.. til de zitting van de achterbank omhoog en kijk of er een luik/deksel zit.. zo ja dan kun je via de achterbank bij de pomp.. maar volgens mij is dat geen hogedruk pomp maar gewoon een brandstofpomp..
maar check eens bij je brandstofrail bij het ventiel waar je normaal een meter op kan schroeven of je daar benzine druk hebt.. ( kun je met iets puntigs in drukken.. let wel op dat het niet in je ogen spuit) spuit het eruit heb je benzine druk.. sijpelt het eruit heb je onvoldoende druk.. ( hoge drukpomp) komt er niks uit dan heb je geen druk..
mocht je toch bij je tank moeten is het wel verstandig deze eerst half leeg te maken.. anders kana het via de deksel eruit lopen..31 juli 2017 om 22:35 #18346658Ha ha lekker straaltje in je oog….
Maar nee komt niets uit dus geen druk
Gisteren met me zwager proberen kwam er wel een keer een straaltje uit.
Nu de accu onder de lader.
Achterbank heb ik niet. 2 stoelen in de Signum maar onder geen van beide geen deksel.
Waarschijnlijk dus dat de tank eronder vandaan moet tenzij iemand op dit forum mij precies kan vertellen waar die dan wel zit. Ff afwachten dus.Sloop al gebeld voor een pomp 50 e. En mijn vaste monteur is nu met vakantie en ken hier in de buurt niet iemand met een brug. Alleen maar vakgarages hier en die doen dit niet zegmaar. Zit niet echt mee allemaal zoals je wel ziet.
Ik zoek eigenlijk iemand die zegt oh dat is dit en dan doen we dat en dat kost je zo en klaar rijden…..31 juli 2017 om 23:29 #18346663ik denk dat we er beide naast zitten… ik zit eens even te kijken naar de benzine tank van een signum.. maar daar zit geen pomp is..
eerder een opvang bakje waar benzine aangezogen wordt door de pomp aan de motor..31 juli 2017 om 23:31 #18346664http://www.fsrs-opelwebshop.nl/benzinepomp-opel-astra-h-signum-vectra-c-zafira-b.html
want dit wordt namelijk gemeld als brandstofpomp bij fsrs… dus dan zou een ( als die bestaan als benzinepomp) een revisiepompje eerder een uitkomst zijn dan een vlam nieuwe eraan hangen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.