brandstofpomp SEH

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) brandstofpomp SEH

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207482
    GlennGSI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 August 2007

      Hallo,

      Ik heb mijn D kadett omgebouwd naar 20SEH maar als ik nu de auto op contact zet dan draait de brandstofpomp niet.. hij draait em dus niet op druk.

      Als ik de sleutel verder draai ( dus de auto start ) dan draait de pomp wel.

      Wat kan dit zijn ???

      #17419492
      Govers
        Lid sinds:
        11 August 2004

        dat is normaal zover ik weet…heeft mijn seh ook altijd gedaan

        #17419493
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          origineel gepost door Govers
          dat is normaal zover ik weet…heeft mijn seh ook altijd gedaan

          Maar als je de auto op contact zet moet je de brandstofpomp eerst op druk horen pompen…

          Maar denk dat ik het al gevonden heb, de SEH komt uit een kadett van 87… dat schema is anders dan een kadett van 88 tot 91… Dus ik denk dat ik de contact geschakelde plus niet goed aangesloten heb op het relais.

          Morgen maar eens naar kijken…

          #17419494
          Govers
            Lid sinds:
            11 August 2004

            ik weet niet meer precies hoe dat zat….heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeld

            #17419495
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              origineel gepost door Govers
              ik weet niet meer precies hoe dat zat….heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeld

              Ik hoor em wel gewoon klikken… Ik ga morgen in iedergeval het relais anders aansluiten, volgens het andere schema en dan maar kijken… Ik heb btw nog een ander relais geprobeerd… die had ik nog liggen van men 16 klepper…

              #17419496
              robbyrood
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2006

                druk pas bij contact , het is geen GOLF…

                #17419497
                GlennGSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2007

                  origineel gepost door robbyrood
                  druk pas bij contact , het is geen GOLF…

                  Ik bedoel.. dat je de pomp hoort als je de auto op contact zet… das met men 16 klepper ook zo.

                  Het is toch niet normaal als de pomp alleen maar draait als je de sleutel verder dan contact draait ( oftewel de auto start ) als de sleutel dan weer terug gaat ( dat de startmotor niet meer draait ) dan gaat de pomp ook weer uit.

                  #17419498
                  GlennGSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 August 2007

                    origineel gepost door robbyrood
                    druk pas bij contact , het is geen GOLF…

                    Blijkbaar weet jij wel hoe het zit… kun je me dat niet uitleggen hoe het dan zit bij een Kadett ?

                    Dat zou wel fijn zijn want dan kan ik het bij men auto voor elkaar maken…

                    #17419499
                    Blitzkrieg
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Ik rij een orginele kadett seh en bij mij hoor je de pomp ook niet op contact

                      #17419500
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.

                        Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel

                        #17419501
                        GlennGSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 August 2007

                          origineel gepost door corsaboy
                          nee zoals gezegd, meestal slaan ze even kort aan. maar gaan niet echt draaien, pas wanneer er een signaal van je ecu afkomt dat de krukas draait zal je relais bekrachtigd worden, pomp gaan draaien en je ontsteking actief zijn.

                          Ja zowel pomp als ontsteking worden geschakeld via dit relais.. :angel

                          Ok thanks allemaal ! weet ik in ieder geval zeker dat de kabels goed zitten.

                          #17419502
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Jupz zowel bij mijn C20XE / 20SEh als mijn C20NE ging de pomp pas draaien bij starten en niet bij op contact zetten (tis geen Golf :P )

                            als je systeem goed is, dan blijft hij rustig een maand op druk staan. mijn Combo (C20XE) stond al 2 weken stil, draai de benzine slang los, Splash zo naar de overkant van de straat.

                            dat was het laatste wat ik verwachte eigenlijk.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.