Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?!

Forumindex Forums Modellen Corsa Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?!

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266067
    Matowzki
      Lid sinds:
      26 May 2014

      Zoals de titel al aangeeft dit. De brandstofpomp is kapot. Op zich geen probleem, was het niet dat het een diesel is.
      Even wat informatie:
      Mijn auto:

      Opel Corsa C 1.7 DTI
      Motor: Y17DT
      KM-Stand: +- 210.000 km.
      Wordt +- 45.000 km per jaar mee gereden.

      Zojuist de garage aan de telefoon gehad en die had het over grote bedragen.

      Een nieuwe brandstofpomp = €1500,=
      Leidingen + tank schoonspoelen i.v.m. ijzervijgsel..
      Distrubitieriem vervangen i.v.m. aandrijving van de brandstofpomp.

      In totaal kwam de garage al makkelijk aan een €2500,=.

      Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en kwam ik op marktplaats al gauw een brandstofpomp tegen die stukken goedkoper was.
      http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m786813354-opel-diesel-brandstofpomp-y17dt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Toen ben ik ook nog maar even de lokale autoboer gaan bellen en die had ook nog een Corsa C staan met 73.000km op de teller waar nog een brandstofpomp in zat. Deze zou €200,= moeten kosten.

      Maar ik vraag me af of dit verstandig is. De garage wilde best met een tweedehands pomp aan het werk gaan, maar hij wilde zijn handen niet vuil maken aan het zoeken van een tweedehands. Wat vanuit het oog van een garage natuurlijk wel logisch is. Sowieso heeft die meneer het druk genoeg, en straks blijkt de pomp niet goed te zijn en dan heeft hij het gedaan. Dus dat is wel logisch.

      Maar mijn vraag is dus eigenlijk wat jullie meningen/ervaring en evt. tips zijn om dit probleem op te lossen.

      De auto is uit 2003 en heeft toch 2200 euro gekost. De reparatie met nieuwe brandstofpomp is dus niet echt een optie, maar is het verstandig op dus op de sloop die brandstofpomp te gaan halen, of evt. die van marktplaats?
      Of is het einde oefening voor de auto en zit ik met een vet probleem?

      Graag hoor ik gauw iets, want ik heb de auto snel weer nodig!

      Groetjes!
      Patrick.

      #18235835
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        kijk is op http://www.onderdelenlijn.nl daar zullen er ook zat zijn heb je een beetje eerlijk idee van de prijs .

        ik weet niet of het een pomp is met timing in de riem loop maar dit best voor heel wat minder te doen reken je rijk of ruim de distributie kit 150€ materiaal je brand stof pomp ????? 250€ of wat je er voor wilt betalen en dan het werk ???????? zit je ex werk op zeg is 400€ zoek is contact met Wim v6 of Carlo van dit Forum voor eventueel vervangen van,,, Wim doet of deed ook werk op locatie .

        Bert

        #18235836
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Weet je wel zeker dat het de pomp is ?
          Het motorstuur apparaat van deze motoren geven ook vaak de geest.

          Doordat de sporen op de printplaat oxideren gaat de print defect en start de motor ook niet meer.
          Even opnieuw laten solderen.

          #18235837
          camper
            Lid sinds:
            25 December 2011

            frank bosmans in bergeyk
            bel die maar eens pomprevisie bedrijfje
            doet ook repareren gr kees

            #18235838
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              Idd check de printplaat eerst.

              Bij een kameraad van me was dat laast precies hetzelfde.

              Garage begon meteen.te gooien met hoge bedragen, revisie bla bla duur.

              Ik gaf hem.het advies om.de print na te laten kijken, uiteindelijk iets van 200kwijt.

              #18235834
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                een brandstop ECU uit de revisie met garantie kost rond de 400€ bij Opel Motorhuis .
                maar ik ga er toch van uit dat de oorzaak is vastgesteld bij een garage en ik zeg het maar weer dat het toch niet allemaal boeven zijn ??????
                ik weet wel ze zitten op werk te wachten ???? maar toch .
                op een auto met een dag waarde van dik onder die rep is de kans van opdracht klein dus als het de ECU is ,was met een bedrag van ???6/700€ is de kans op dik verdienen toch wel groter .mits het echte boeven zijn .

                #18235839
                sjoerdie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 September 2005

                  Maar als er slijpsel is aangetroffen, dan is het een klare zaak natuurlijk.

                  Maar weet niet of dat ook daadwerkelijk aangetroffen is

                  #18235840
                  xladage
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2008

                    VOrig jaar is mijn pomp van de Y17DTi stuk gegaan. Voor 600 euro was ik weer onderweg revisie + in en uitbouwen

                    #18235841
                    stefanDTI
                      Lid sinds:
                      10 May 2007

                      Misschien fijn als je ons even van een update voorziet ?
                      Je wilde snel hulp wij hebben wat opties gegeven dus hoe gaat het inmiddels ?

                      #18235842
                      Price
                        Lid sinds:
                        31 August 2013

                        Ik heb mogelijk het zelfde
                        Waar zit deze printplaat in de Opel corsa, ik heb ook zelfde type enzo???

                        #18235843
                        stefanDTI
                          Lid sinds:
                          10 May 2007

                          Boven op het motorblok met twee zwarte stekkers ..
                          Kastje voorzichtig openmaken en de onderkant van de printplaat checken of er geoxideerde sporen zijn op de solderingen of op de sporen van de printplaat.

                          Laat het wel repareren in een ESD vriendelijke ruimte ivm statische electriciteit.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.