brandstofmengsel te arm

Forumindex Forums Modellen Insignia brandstofmengsel te arm

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18508013
    Tanjaendimitri@gmail.com
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2023

      Hallo Allemaal,

      Ik bezit geruime tijd een opel Insignia A1.6LET turbo, deze rijd op LPG en uiteraard ook op benzine.

      helaas heb ik er veel problemen mee ondanks dat het een hele fijne auto is.

      -Bij 185xxx Km motorrevisie laten uitvoeren, inclusief gaszittingen/kleppen. verbrandde klep aanwezig. motor loopt te arm op brandstof.

      -Bij 187 km afstelling LPG laten controleren. geen afwijkingen gevonden

      -Bij 205xxx km. klepspeling nagekeken, afstelling was juist

      -Bij 225xxx km klepspeling nagekeken, afstelling was juist

      -Bij 235xxx Km weer een verbrandde klep, kop gelift, verbrandde klep. ander revisiebedrijf. Gaszittingen aanwezig, brandstof te arm en veroorzaker van de verbrandde klep.

      De motor rijd nu 1000 km op benzine. motorblok loopt netjes. heeft alleen een dood punt bij 2500 rpm bij stationair draaien, het komt regelmatig voor dat het toerental gaat pendelen tussen de 2000-2500 rpm.  Tijdens rijden geen enkel probleem. dit is op zowel benzine als LPG. Dit heeft de auto altijd gedaan (gekocht bij 153xxx Km), ik dacht eigenlijk dat dit hoorde door de aanwezige turbo.

      Zowel de OBD als opcom geven geen foutcodes.

      ik ben bij verschillende garages geweest, eerste keer de motor laten uitbouwen. laatste keer zelf gedaan en de kop gelift. Echter weet ik niet meer waar ik het probleem moet zoeken. bij monteren is er extra gecontroleerd op vacuüm/uitlaatlekken

      Heeft iemand dit probleem eerder gehad en weet iemand waar ik moet gaan zoeken? mede omdat het pendelen niet normaal is bij een stationair toerental

       

       

      #18513725
      Dspeijer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2022

        Bij mijn Insignia was het het kleppendeksel. Daar zit een membraamklep in voor de carterdruk. Deze was kapot.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.