Brandstof verbruik meriva 2007

Forumindex Forums Techniek Ecotec Brandstof verbruik meriva 2007

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267905
    BrunoS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2014

      Hallo, ik heb sinds enkele maanden een Meriva 2007 op LPG met slechts 106.000 km op de teller. Ik vind het verbruik van 1:10,1 wel erg hoog, want voorheen had ik een SEAT LEON uit 2005 op LPG die altijd 1: 11 tot 1:12 reed en die had al 300.000 op de teller. Nu heb ik de bougies bekeken, die zien er goed uit met een 0,8 mm opening. Het zijn Bosch super+ FR7DC+ bougies. Nu is mijn vraag of dit de juiste bougies zijn en of de afstand correct is of moet ik voor LPG een grotere opening gebruiken.

      alvast bedankt voor de hulp.

      #18251291
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Tja LPG rijd onzuiniger dan benzine.
        En een Leon kan je niet met een meriva vergelijken.

        Veel heeft ook met de rijstijl te maken.

        Denk dan ook dat hij niet zuiniger wordt.

        #18251292
        hugha002
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2013

          De Meriva is hoger en waarschijnlijk ook wat zwaarder dan een Leon, dat kan je hogere verbruik verklaren. Ligt ook aan de omstandigheden. De Meriva is ook meer een windvanger. Met mijn Vec haal ik op dit moment 1 op 11 bijna.

          Bougies kan je vervangen, maar als ze nog goed zijn, niet doen. De elektrode afstand mag iets krapper zijn dan normaal en Bosch is zo gek nog niet. Als je er aan toe bent dan zou je ze voor NGK’s kunnen vervangen. En dan ook de gewone, niet de LPG variant (heb ik mij laten vertellen en lees je elders ook).

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.