Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Brandstof catchtank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2013 om 03:20 #17258437
Heren,
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een brandstof catchtank. Ik wil de brandstof toevoer van mijn Manta wel een beetje gewaarborgd hebben uiteraard. Wat is een beetje een noodzakelijke inhoud? Ik zie ze van 1 liter, maar ook van 3 liter. Je kan zeggen, het is maar net hoelang de bocht duurt ;) En bestaan ze ook met een vlotter of is dat echt onzin? Materiaal/vorm is uiteraard een kwestie van smaak/gewicht/ruimte.
11 juni 2013 om 09:46 #18151356Een vlotter in de brandstofcatchtank is volgens mij niet de bedoeling.
Je wil namelijk ten alle tijde de brandstofcatchtank vol hebben.
Voor welk doel ga je de auto opbouwen?
Dat bepaald eigenlijk mede met het verbruik van de motor welke maat catchtank een handige keuze is.Groter kan geen kwaad volgens mij.
11 juni 2013 om 10:32 #18151357meestal doe je een catchtank omdat de pomp in de tank het niet kan bijhouden.
of je rijdt altijd met een relatief lege tank.voorbeeld van setup:
tank – intank walbro 255lph-hp pomp – 2 liter catchtank – bosch 044 motorsportpomphoudt er ook rekening mee met wat voor brandstof je gaat rijden.
met E85 heb je meer brandstof toevoer nodig dan met Super+.11 juni 2013 om 17:36 #18151358Met de auto zal ik ook weleens een keer het circuit op gaan of de Nordschleife, maar hij wordt niet echt full race. Ik heb een grote Pierburg die ik wil gebruiken voor de toevoer naar de catchtank en een Bosch 044 pomp die de motor moet voorzien van brandstof. Ik doel op een 325 – 350 pk, evt. later meer als ik dat wil (het blok wordt iig bom proof).
Natuurlijk begrijp ik dat het tankje altijd vol moet zitten, maar stel dat de eerste pomp het niet doet, deze is in principe drukloos, omdat je catchtank een retourleiding naar je tank heeft. Je slurpt je de catchtank leeg en krijgt pas een melding op het moment dat je brandstofdruk bij de motor te laag is. Daarom vroeg ik me af, of ze bestaan met een vlotter erin.
11 juni 2013 om 19:07 #18151359Voor 350pk heb je geen catchtank nodig :hmmz
Zeker niet met een Pierburg bij de tank, dan moet je gewoon zorgen dat je tank voldoende gevuld is.
11 juni 2013 om 19:43 #18151360Achja,
Ik weet niet hoe de Manta tank zich verder houdt in de bochten en of deze nijgt naar het aanzuigen van lucht. Lijkt me ook moeilijk om met het vermogen een grens aan te geven, toch? Het gaat meer om het gebruik. Ik wil sowieso geen risico lopen, dus er komt er toch 1’tje in. Welk vermogen rijden jullie mee en wat voor catchtank?
Groeten,
Jurgen
12 juni 2013 om 15:34 #18151361Zowel Freek als ik hebben er nog geen 1.
Bij mij staat hij in de planning voor de volgende phase van de LET.
12 juni 2013 om 17:16 #18151362@Corsa_GSi wrote:
Zowel Freek als ik hebben er nog geen 1.
Bij mij staat hij in de planning voor de volgende phase van de LET.
Sprint of circuit? Lijkt mij iig wel handig in een lange bocht
12 juni 2013 om 17:21 #18151363Bedankt voor het delen van de ervaringen in iedergeval, mocht er nog iemand zijn die wat toe kan voegen, dan graag! Zoals ik al zei, wil ik geen risico lopen, met een motor die een klein fortuin kost. Denk dat ik dan toch voor een 1 liter catchtank ga.
12 juni 2013 om 18:17 #18151364@Corsa_GSi wrote:
Voor 350pk heb je geen catchtank nodig :hmmz
Zeker niet met een Pierburg bij de tank, dan moet je gewoon zorgen dat je tank voldoende gevuld is.
Dat jij nou met een injectietank rijdt, in me kadett met me c20xe heb ik 2 pompen en een catchtank anders valt hij dood vanaf 3/4 tank. Het ligt er maar net aan met wat voor tank je rijdt, caberateur of injectie
En ik kan best begrijpen dat je voor die paar 100 een catchtank en extra pomp wil hebben. Als je blok straks geen brandstof krijgt na een bocht en zeker een geblazen motor is het snel over.
12 juni 2013 om 20:45 #18151365Ik heb wel een injectie tank in de Manta. Maar volgens mij heeft deze geen slingerschotten of wat dan ook. Als we het hier toch over brandstof hebben, wat voor brandstofdrukregelaar moet ik nemen, wil sowieso een externe.
13 juni 2013 om 05:01 #18151366Je kan ook je originele BDR aan laten passen. Heb je geen externe nodig en geen verloopplaatje voor op je rail.
Grt Leroy
13 juni 2013 om 14:58 #18151367HG Motorsport verkoop een BDR die instelbaar is en direct uitwisselbaar is met de originele.
Dit is geen aangepaste originele zoals je ze ook wel ziet.13 juni 2013 om 14:59 #18151368@Corsa16V wrote:
En ik kan best begrijpen dat je voor die paar 100 een catchtank en extra pomp wil hebben. Als je blok straks geen brandstof krijgt na een bocht en zeker een geblazen motor is het snel over.
:thumbup
13 juni 2013 om 15:24 #18151369Wat ik begrepen heb, is dat de kwaliteit van de direct uitwisselbare regelaars heel erg varieert. Sommige schijnen van hele slechte kwaliteit te zijn.
Mooi site van HG trouwens, en deze zit er inderdaad heel anders uit dan die zwarte die door jan en alleman worden aangeboden op ebay. Heeft iemand ervaring met deze van HG?
Past de turbo kap dan nog?
13 juni 2013 om 15:44 #18151370Plug en play op de rail is idd mooier dan een verloopplaatje. Alhoewel als je turbokap niet past en je dat graag wil, is die andere optie met dat verloopplaatje op je rail niet verkeerd. Dan kan je je BDR wel hangen waar je wil.
Een originele aangepaste werkt ook prima hoor. Zijn zat mensen die met die optie rijden met EDS fase 3.
Aan jou de keus
13 juni 2013 om 16:42 #18151371De druk regelaar van HG is de beste voor de let geen kans op lekken door on nodige slangen enz en de turbo kap past gewoon.
Of gewoon de originele een tik op zijn kop geven werkt ook gewoon goed.
En voor het opvoeren van benzine naar de catchtank kan je makkelijk een originele pomp gebruiken is meer dan genoeg.
Tenzij je 800pk hebt :DDe zwarte aangepaste van vele aanbieders willen nog wel eens gaan lekken of erger uit elkaar klappen. :thumbdown
Mvg André
13 juni 2013 om 18:07 #18151372Ik ben ook erg tevreden over de regelaar van HG.
Nou zijn mijn injectoren groot genoeg om zelfs met de orginele regelaar te werken maar goed.ik maak wel gebruik van een catchtank.
Met de orginele 1.6 pomp voer ik het gewoon op naar de motorruimte waarna ik vervolgens doorga naar een bosch044 in de motorruimte voor de brandstofrails en een 2.0 externe pomp voor het lachgassysteem.Voor foto’s etc zie mijn verbouwingstopic
13 juni 2013 om 20:10 #18151373Kijk hier kan ik wat mee, welk formaat catchtank heb je? Corsaboy?
Ik vroeg me inderdaad af of deze nou vaak voor of achterin wordt gemonteerd?Dan ga ik ook voor zo’n regelaar, want ik hoorde dat die zwarte idd geen super kwaliteit zijn. En het is mooi dat hij ook nog onder de kap past.
14 juni 2013 om 23:34 #18151374Alleen de catchtank onder de motorkap dat vind ik niks brand gevaarlijk. :hmmz
Liever achter bij de tank met zo min mogelijk brandstofslang.
Bij mij zit de catchtank in de benzinetank king:17 juni 2013 om 14:56 #18151375Als je de motor wil beveiligen kun je een AFR alarm instellen.
Ook is het mogelijk de brandstofdruk via een sensor digitaal af te lezen en hierop een beveiliging te maken.
Zo kun je bijvoorbeeld de ontsteking uitschakelen wanneer de brandstofdruk te ver daalt.28 april 2014 om 18:42 #18151376Eventjes een oud topicje omhoog trappen.
Mijn Sedan gaat voorzien worden van een injectie systeem.
Huidige motor en tank is van het carburateur type.Qsp heeft een fantastisch mooie betaalbare catchtank……Iemand daar ervaring mee?
http://www.qspproducts.nl/benzine-injectiepomp-catchtank-1l.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan kan ik het met zon apparaat in de kofferbak toch redelijk simpel in elkaar bouwen.
30 april 2014 om 17:58 #18151377Ik heb zelf geen ervaring met die catchtank van QSP, maar al het andere spul wat ik tot nu toe heb gezien van dat merk, was niet verkeerd. Dus ik geloof wel dat dat tankje geen rommel is.
Ik heb zelf jaren rond gereden met een carb tank onder me E kadett met een XE icm met de externe kadett 2.0 pomp. Ik hoorde alleen wat lucht aanzuigen tijdens een lange bocht wanneer de tank lager stond dan een kwart. Als ik daar boven bleef was er niks aan de hand. Nu die omgebouwd is naar LET heb ik wel gekozen voor een gsi tank met een externe Pierburg zonder cathtank.
30 april 2014 om 19:13 #18151378Hoe heb je dat toen die tijd met de retour gedaan?
Ik zat zelf te denken aan een simpel buisje boven op de tank, naar onderen. zodat je het niet hoort stromen als de tank leger is.
Ik ben bang dat ie lucht gaat zuigen, net wat je al zegt, in een lange bocht.
Zit ik niet op te wachten want die motor gaat al klauwen met geld kosten. Zou zonde zijn dat ie dan stuk zou lopen op iets wat met een leuk technisch tankje van 175 euro opgelost zou zijn ;)Kubusje van 15 cm. Is vast wel ergens mooi weg te werken in de koffer van de sedan.
2 mei 2014 om 10:53 #18151379Ik had gewoon een retouraansluiting ondanks het carb was. Maar dat aanzuigen was wel zoals ik zei met een tank lager als een kwart icm een lange bocht. Maar een catchtank is natuurlijk beter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.