Brandstof catchtank

Als je de motor wil beveiligen kun je een AFR alarm instellen.

Ook is het mogelijk de brandstofdruk via een sensor digitaal af te lezen en hierop een beveiliging te maken.

Zo kun je bijvoorbeeld de ontsteking uitschakelen wanneer de brandstofdruk te ver daalt.

Eventjes een oud topicje omhoog trappen.

Mijn Sedan gaat voorzien worden van een injectie systeem.

Huidige motor en tank is van het carburateur type.

Qsp heeft een fantastisch mooie betaalbare catchtank......Iemand daar ervaring mee?

http://www.qspproducts.nl/benzine-injectiepomp-catchtank-1l.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan kan ik het met zon apparaat in de kofferbak toch redelijk simpel in elkaar bouwen.

Ik heb zelf geen ervaring met die catchtank van QSP, maar al het andere spul wat ik tot nu toe heb gezien van dat merk, was niet verkeerd. Dus ik geloof wel dat dat tankje geen rommel is.

Ik heb zelf jaren rond gereden met een carb tank onder me E kadett met een XE icm met de externe kadett 2.0 pomp. Ik hoorde alleen wat lucht aanzuigen tijdens een lange bocht wanneer de tank lager stond dan een kwart. Als ik daar boven bleef was er niks aan de hand. Nu die omgebouwd is naar LET heb ik wel gekozen voor een gsi tank met een externe Pierburg zonder cathtank.

Hoe heb je dat toen die tijd met de retour gedaan?

Ik zat zelf te denken aan een simpel buisje boven op de tank, naar onderen. zodat je het niet hoort stromen als de tank leger is.

Ik ben bang dat ie lucht gaat zuigen, net wat je al zegt, in een lange bocht.

Zit ik niet op te wachten want die motor gaat al klauwen met geld kosten. Zou zonde zijn dat ie dan stuk zou lopen op iets wat met een leuk technisch tankje van 175 euro opgelost zou zijn ;)

Kubusje van 15 cm. Is vast wel ergens mooi weg te werken in de koffer van de sedan.

Ik had gewoon een retouraansluiting ondanks het carb was. Maar dat aanzuigen was wel zoals ik zei met een tank lager als een kwart icm een lange bocht. Maar een catchtank is natuurlijk beter.

Terug
Naar boven