Branden van service alarm diefstalsysteem en airbag, wegvallen instrumentarium

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Branden van service alarm diefstalsysteem en airbag, wegvallen instrumentarium

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372293
    MerivaB11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2020

      Goedemiddag,

      Ik ben in het bezit van een Meriva B uit 2011 en heb al een tijd last van het volgende probleem. Tijdens het rijden gaat op het centrale display eerst service antidiefstalsysteem branden en dan service airbag. Vervolgens gaan de bijbehorende lampjes op het dashboard branden, deurtje met sleuteltje en poppetje met gordel en airbag, daarna gaan alle meters terug naar nul het centrale display uit en het display op het dashboard uit. Ik kan dan nog wel gewoon doorrijden maar m’n heb het idee dat m’n richtingaanwijzers het dan ook niet meer doen. Dit geheel kan wel tot 1 of 2 minuten duren, meestal korter, dan springt alles weer aan. Heb dit al meerdere keren bij m’n garage aangegeven maar zij zeggen niets te kunnen vinden. Wie kan me verder helpen?

       

      Met vriendelijke groet,

       

      Een Meriva rijder

      #18458548
      Geenkennis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2022

        Hallo, Heb je een antwoord of oplossing gekregen op dit probleem. Wij hebben nie thetzelfde maar wel iets in die richting. Bij ons wil de meriva zomaar niet starten. Wij krijgen meteen melding.. “service diefstal preventie” in het dashboard. De auto doet niets. Wij kunnen/moeten dan de – accu klem van de accu halen.. Even een poosje wachten en dan weer aansluiten.. En dan start de auto en kunnen we weer een week op pad met de auto.. Maar dan plotseling op een keer start de auto niet meer..

        Het schijnt iets met de BCM (body control module) te zijn ?? 1 garage had het over opnieuw programmeren maar ik heb ook wel gelezen dat de BCM vervangen moet worden en dat kost 750 euro of ??

        Wat te doen ??

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.