BRAND onder de kap

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint BRAND onder de kap

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207708
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Gister tijdens rijden op zandvoort werd mij verteld dat mijn motor in de fik stond de vlammen werden gezien door de gril.
    Met brandblusser in de aanslag voorzichtig gekeken maar zag geen vuur meer (gelukkig) maar wel wat gesmolten bedraading en de zijkant van het blok was zwart van roet en je kon een brandlucht ruiken,maar hoe het kon gebeuren mij een raadsel.Ben rijdend naar huis gegaan en heb rijden niks meer kunnen ontdekken. Wel werd er over mij gepraat dat die zwarte ascona wel erg hard ging nu nog een paar R888 banden.

    #17429601
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    Wat voor motor heb je erin liggen?
    Hoorde dat de ascona netjes lag in de bochten.

    #17429602
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Ligt een 2.4 inmaar de wegligging wil ik nog beter hebben. Had eerst rode koni’s en nu Billstein dat was al een hele verbetering.

    #17429603
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    lastig he die spellings controle

    zelfs normale woorden zoals verbet ering
    worden veranderd in verberot:o;)

    maar inderdaad bilstein bevalt mij ook beter dan de koni,s;)

    vreemd dat er bedrading opfikt wat je eigenlijk voor t rijden niet nodig bent /was????

    #17429604
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Het was de bedrading van koel temp. sensor, olie temp. sensor en oliedruksensor. Ik vind dat toch wel nodig.
    (is het nu beter te lezen:angel:angel)

    #17429605
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door cuupi
    Het was de bedrading van koel temp. sensor, olie temp. sensor en oliedruksensor. Ik vind dat toch wel nodig.
    (is het nu beter te lezen:angel:angel)

    uiteraard is dat belangrijk
    ik doelde meer op t feit dat je der na de brand nog mee
    kon rijden;)

    komen toch ook niet echt hoge spanningen op je sensoren te staan

    ergens sluiting in gezeten cker???

    #17429606
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Ik denk eerder dat er benzine uit een carburateur is gekomen maar heb eigenlijk geen flauw idee.
    Ben 3 dagen later voor APK geweest en die konden ook niks vinden. Hoop maar dat het eenmalig was.

    #17429607
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    oliedruksensor aan de achterkant van het blok zitten?dan lopen de draden te dicht langs het uitlaatspruitstuk,en willen ze bij extreem gebruik nog wel eens in de brand vliegen,je kan de sensor verplaatsen naar de voorkant van het blok.
    de A-ascona van Jan v/d Marel had laatst het zelfde probleem,Jan-Timo reed erin die gaf blijkbaar meer gas dan zijn vader;)

    #17429608
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Uitlaat is omwikkeld met hitte tape

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.