Bpm uitrekenen vectra…Help!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bpm uitrekenen vectra…Help!

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270100
    bullsnake
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Hallo mensen,

      Na een heeeele lange afwezigheid (andere merken gereden :???: ) wil ik toch weer Opel gaan rijden. Ik heb in Duitsland een paar hele mooie Vectra’s gezien en nu ben ik aan het denken om er eentje in te voeren. Echter zit ik nu met de bpm berekening en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. De ene site geeft €560,- aan terwijl ik op een andere site op €4700,- kom!!! Het schijnt met de CO uitstoot te maken te hebben.
      Ja sorry, maar ikke nie meer snappe.
      Voor de duidelijkheid: Het gaat om een Vectra C1 GTS 3.2 V6 tussen 2002 en 2005. Kosten op Mobile.de om en nabij de €4000 voor een mooie.

      Heeft er iemand enig idee hoe het werkelijk zit?

      Thnx!

      #18269464
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Ten eerste moet je de nieuwprijs van de auto weten (de nieuwprijs die toen in NL gold )
        Aan de hand daarvan kan je de BPM (van toen) berekenen.

        Van die BPM haal je voor elke maand dat de auto oud is 1% er af. Maar 100% kan niet, er blijft altijd een rest BPM over ( volgens mij is die nogsteeds 10% )

        Qua uitstoot weet ik het niet, daar hadden ze het in het verleden niet over !
        Dus stel dat de BPM 5500 euro was , en je auto is meer dan 100 maanden oud , dan betaal je alleen de rest BPM en die is 10% dus 550 euro.

        #18269465
        bullsnake
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2004

          Ja dat klopt ongeveer met het bedrag dat ik had uitgerekend, echter als ik daar de co rekensom bij optel kom ik op een bedrag dat gewoon nooit kan kloppen. Tenminste dat denk ik…..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.