Bouten uitboren?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Bouten uitboren?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227993
    DarkSpeeder
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2012

      Is er iemand op het forum die ervaring heeft met het uitboren van afgebroken bouten?
      Van de week wou ik een grotere ring plaatsen tussen mijn hitteschild (boven de einddemper) en de bout, en nu brak deze bout dus af….tevens was de hitteschild al bijna “op” …..dus deze heb ik er nu maar tussen vandaan gelaten.
      Ik zou graag weer een nieuwe hitteschild terug plaatsen omdat deze er natuurlijk niet voor niets op zit.
      Mijn vraag is dan ook, wie heeft er ervaring met het uitboren van deze bouten en wil mij hierbij helpen?
      Het gaat hierbij om een Opel Astra G Hatchback bj 2001.

      #17753821
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Voordat je ‘m helemaal uitboort kun je ook proberen met een dunner boortje een gat door je bout te boren en ‘m dan los te krijgen, via het gat door de bout. Wel eerst goed kruipolie eroverheen zodat de bout zelf niet zo vast zit. Dan proberen ‘m er met wat voor gereedschap dan ook een stukje uit te krijgen waarna je m met een griptang/waterpomptang er verder uitdraait. Dit voorkomt namelijk dat je nieuw draad zou moeten tappen. Echter is ’t geen leuk/gemakkelijk klusje en moet je er wel tijd voor willen nemen.

        Echter is het uitboren/opnieuw tappen doorgaans een stuk sneller, mits je ervaring hebt. Echter zou je het op de bovenstaande manier misschien zelf kunnen?

        #17753822
        schuitje
          Lid sinds:
          28 April 2009

          even uit mijn hoofd zit er bij de astra g geen bout in de vloer, maar komt er een draadeind uit de vloer waar je een moertje opdraait.

          meestal breken die af bij het losdraaien, soms rot het hitteschild weg net naast het boutje waardoor hij ook gaat trillen.
          wat ik dan vaak doe is gewoon een parkertje door het hitteschild en in de chassisbalk boren. spuitbusje tectyl erlangs en klaar.

          #17753823
          DarkSpeeder
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2012

            Ja inderdaad die is dus afgebroken bij het losdraaien, en het hitteschild was naast het boutje doorgerot waardoor hij ging trillen……maar goed het boutje is er nu uit :)
            nu nog een nieuwe hitteschild bestellen bij de opel dealer :D

            #17753824
            OA-H
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2012

              is het nog gelukt.
              anders op Tell Sell zo een tv comercial hebben zo een appaatje waarmee je rond gedraaide en afgebroken bouten kan los draaien.

              #17753825
              DarkSpeeder
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2012

                Ja het uitboren is gelukt.

                #17753826
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  @OA-H wrote:

                  is het nog gelukt.
                  anders op Tell Sell zo een tv comercial hebben zo een appaatje waarmee je rond gedraaide en afgebroken bouten kan los draaien.

                  Dat ding heb ik ook gezien.
                  wat denk je ?
                  kan het echt ??

                  Het is tellSell………

                  Rik :D

                  #17753827
                  Laserlite
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 January 2006

                    Dat vraag ik me nou ook af. Zou het echt werken? :wtf

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.