Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › bougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 12:30 #17216810
hoi hoi
nog een kleine vraagje… sorry ik was het er vergeten bij te zetten
wat is het verschil tussen een 4 punts bougie en een 1 punts bougie
groetjes berry
29 januari 2010 om 12:47 #17601194een punt bougies hebben 1 puntje waar ie op vonkt.
en 4 punts hebben er 4 !29 januari 2010 om 12:53 #17601195origineel gepost door speaker
een punt bougies hebben 1 puntje waar ie op vonkt.
en 4 punts hebben er 4 !welke is beter want ik heb er nu die 4 punts uitgehaald die zagen er echt nie meer uit dus heb er nu 1 punts trug in gezet
deze zijn van opel dealer zelfgroetjes berry
29 januari 2010 om 12:55 #17601196je kan niet zo maar andere bougie’s monteren.
kijk op http://www.hbase.nl om te zien welke je nodig hebt..29 januari 2010 om 12:56 #17601197^^^^ what he says ^^^^
29 januari 2010 om 13:05 #17601198origineel gepost door djuricic
je kan niet zo maar andere bougie’s monteren.
kijk op http://www.hbase.nl om te zien welke je nodig hebt..ik heb ze van de opel dealer zelf gekregen dus ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat hun wisten wat erin moet…??
heb mijn kenteken papieren laten zien..29 januari 2010 om 13:27 #17601199dan heb je de goeie!!
Althans, als je dan nog de verkeerde krijgt, mag je een baksteen door de ruit keilen :D
Maar stel:
Je hebt met een korte schacht nodig en je draait ze er in met een lange schacht, rammelen je zuigers er tegenaan met alle gevolgen van dien.29 januari 2010 om 14:24 #17601200origineel gepost door sw_reijnders
dan heb je de goeie!!Althans, als je dan nog de verkeerde krijgt, mag je een baksteen door de ruit keilen :D
Maar stel:
Je hebt met een korte schacht nodig en je draait ze er in met een lange schacht, rammelen je zuigers er tegenaan met alle gevolgen van dien.oke deh wist ik nie
mja ik ben geen automonteur dus…groetjes berry
29 januari 2010 om 16:10 #17601201origineel gepost door rooidraakje
origineel gepost door sw_reijnders
dan heb je de goeie!!Althans, als je dan nog de verkeerde krijgt, mag je een baksteen door de ruit keilen :D
Maar stel:
Je hebt met een korte schacht nodig en je draait ze er in met een lange schacht, rammelen je zuigers er tegenaan met alle gevolgen van dien.oke deh wist ik nie
mja ik ben geen automonteur dus…groetjes berry
ik ook niet king:
29 januari 2010 om 17:32 #17601202Belangrijker!!
Dat is de Warmte graad, bij een verkeerde warmte graad van de bougie kan je behoorlijke mechanische motorschade krijgen.
Denk dan aan:
– Verbrande klep
– Gat in de zuiger
– Uitgelopen Drijfstang lager door detonatie
– Oververhitting van verbrandings ruimte (zuiger / zuigerverenveren / cilinderwand vervorming).Daarom is montage van de juiste bougies wel belangrijk.
> voor de C16NZ en C18Z worden ook 2 punters voorgeschreven, deze kan je dan ook gewoon plaatsen, namelijk de NGK BKR6EK
Willem
29 januari 2010 om 17:57 #17601203origineel gepost door wim-v6
Belangrijker!!Dat is de Warmte graad, bij een verkeerde warmte graad van de bougie kan je behoorlijke mechanische motorschade krijgen.
Denk dan aan:
– Verbrande klep
– Gat in de zuiger
– Uitgelopen Drijfstang lager door detonatie
– Oververhitting van verbrandings ruimte (zuiger / zuigerverenveren / cilinderwand vervorming).Daarom is montage van de juiste bougies wel belangrijk.
…
Daar heb ik er heel wat van gezien ! En daar wordt een klant niet blij van als je dat verteld !!
Ohja…….. en oude bougies zijn niet bedoeld als olie-plug !!! :thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.