BOSE GELUID SYSTEEM MV6

Forumindex Forums Modellen Omega BOSE GELUID SYSTEEM MV6

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230766
    syl-astra
      Lid sinds:
      3 October 2007

      Hallo

      ik heb hier een omega mv6 waar no de origineel radio in zit
      dus met cassette
      er heeft volgens mij wel ooit een wisselaar in die auto gezeten maar die is weg
      verder is de mv6 voorzien van het bose geluid systeem

      kan ik er nu gewoon een ander radio in zetten of krijg ik dan probleem met het bose systeem

      #17792707
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dat werkt niet met een andere radio.

        ik heb nog een complete bose set met radio en wisselaar liggen,enkeld zonder kabelboom

        #17792708
        J-Omega
          Lid sinds:
          23 January 2008

          Het kan wel werken, maar dan moet de radio een output van 2 Ohm ondersteunen. Anders komt het niet goed i.c.m. de Soundprocessor.

          Een JVC AVX2 kan er bijv. prima mee overweg.

          #17792709
          syl-astra
            Lid sinds:
            3 October 2007

            dus het makkelijkste om cd te kunnen draaien in de omega is het zoeken naar de juiste cd wisselaar

            #17792710
            roekenest
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 February 2008

              ff een andere vraag er tussen door …
              als t mag

              is de sound prosessor en de bekabeling t zelfde voor zowel sedan als station?..

              #17792711
              Mickel_MV6
                Lid sinds:
                6 March 2007

                [rquote=1837341&tid=140144&author=J-Omega]Het kan wel werken, maar dan moet de radio een output van 2 Ohm ondersteunen. Anders komt het niet goed i.c.m. de Soundprocessor.

                Een JVC AVX2 kan er bijv. prima mee overweg. [/rquote]

                De speakers van het Bose systeem zijn 2Ω, sound-processor kan maar 2Ω aan!

                Je kan er wel een andere radio aanzetten maar je krijgt problemen met het volume, hij kan niet zacht genoeg!

                #17792712
                Omega2.2-16v
                  Lid sinds:
                  21 March 2007

                  [rquote=1837410&tid=140144&author=roekenest]ff een andere vraag er tussen door …
                  als t mag

                  is de sound prosessor en de bekabeling t zelfde voor zowel sedan als station?..
                  [/rquote]

                  Sound processor is volgens mij hetzelfde,alleen de plek van de processor en de woofer(s) zijn verschillend.
                  Ik kan mij dus voorstellen dat de bekabeling korter cq langer is tov de sedan en caravan.

                  gr

                  Danny

                  #17792713
                  J-Omega
                    Lid sinds:
                    23 January 2008

                    [rquote=1838016&tid=140144&author=Mickel_MV6]
                    De speakers van het Bose systeem zijn 2Ω, sound-processor kan maar 2Ω aan!

                    Je kan er wel een andere radio aanzetten maar je krijgt problemen met het volume, hij kan niet zacht genoeg![/rquote]

                    Klopt. Dus als je een radio neemt die dat wel ondersteunt, heb je geen probleem.

                    Zoals de genoemde JVC, dus. ;)

                    #17792714
                    Sjors-V6
                      Lid sinds:
                      7 March 2008

                      Let op, er zijn 4 verschillende Soundprocessors !

                      * B1 Limousine ( >97′ t/m ’99)
                      * B1 Caravan ( >97′ t/m ’99)

                      Bose Soundsysteem alleen i.c.m. de HU

                      *CCR-800 Philips/Bose (Radio – Cassette – 6 CD-wisselaar)
                      * CCRT-700 Philips/Bose (Radio – Cassette – 6 CD-wisselaar en Telefoon)

                      * B2 Limousine (>99 t/m ’03)
                      * B2 Caravan ( >99 t/m ’03)

                      * CCR-2006 Bose (Radio – Cassette – 4 CD-wisselaar)
                      * CCRT-2007 Bose (Radio – Cassette – Telefoon)
                      * CART-2008 Bose (Radio – Cassette – Telefoon – 4 CD wisselaar)

                      De kabelbomen verschillen ook kwa lengte en opbouw, de Caravan heeft één subwoofer in een eigen behuizing, en de Soundprocessor/versterker zit rechts achter de bekleding

                      De Limousine heeft 2 losse woofers onder de hoedenplank waar tevens ook de Soundprocessor/versterker bevestigd zit.

                      Het is mogelijk er een andere radio op aan te sluiten, Bij de B1 zonder telefoon heb je gewone normale DIN ISO aansluitingen.

                      Je moet dan echter wel een weerstand schakeling maken (schema heb ik)

                      of zoals Jacco al noemde bjvoorbeeld de JVC AV-X2 (deze kan je LOW output uitsturen) Dit had ik uitgezocht, en heb deze radio Samen met Niels ingebouwd in zijn ex MV6

                      Maar zoals Mickel_MV6 al aangaf, het volume zal nooit zo laag kunnen als met een OEM radio !

                      Het Bose systeem heeft een totaal vermogen van 210 Watt en werkt op 2 Ohm.

                      Groeten,

                      Sjors

                      #17792715
                      Mickel_MV6
                        Lid sinds:
                        6 March 2007

                        [rquote=1838974&tid=140144&author=Sjors-V6]

                        Je moet dan echter wel een weerstand schakeling maken (schema heb ik)

                        [/rquote]

                        Zou ik graag een keer van je krijgen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.